۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
در توافق اولیه 10 میلیارد دلار ایران آزاد می شود

محتوای بسته پیشنهادی غرب از زبان رایس

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد "ساختار تحریم‌ها" به قوت خود باقی خواهند ماند و بنابراین کاهش تحریم‌ها "محدود، کم، موقتی و قابل برگشت" خواهد بود.
کد خبر : ۱۴۳۷۲۶
صراط:‌سوزان رایس، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، در گفت‌و‌گو با شبکه خبری تلویزیونی سی‌ان‌ان اعلام کرد که پیشنهاد ارائه شده از جانب غرب به ایران "بسته خوبی است."

وی در ادامه افزود که این بسته پیشنهادی برنامه هسته‌ای ایران را در حوزه‌ها کلیدی به مدت شش ماه به حالت تعلیق در خواهد آورد و شفافیت حول این برنامه را افزایش خواهد داد تا بدین ترتیب "ایرانی‌ها نتوانند به صورت پنهانی به سمت توانمندی هسته‌ای آستانه به پیش روند."

رایس در ادامه افزود "ساختار تحریم‌ها" به قوت خود باقی خواهند ماند و بنابراین کاهش تحریم‌ها "محدود، کم، موقتی و قابل برگشت" خواهد بود.

وی تصریح کرد میزان دارایی‌های ایران که در صورت دستیابی به توافق آزادسازی خواهن شد کمتر از 10 میلیارد دلار است. "ما درباره میزان کمی پول سخن می‌گوییم."

این مصاحبه در حالی رخ می‌دهد که مذاکرات بین ایران و پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان روز چهارشنبه درژنو ادامه می‌یابد.

مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی در حالی امروز از سر گرفته می‌شود که دور قبلی گفت‌و‌گوها به دلیل اختلاف بین اعضای 1+5 که ناشی از کارشکنی‌های فرانسه بود به شکست انجامید.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز