۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲

خبر ساز ترین سوژه مخابرات و وزیرش

این هفته مدیر عامل مخابرات در خصوص سخت‌گیری‌های اخیر وزارت ارتباطات نسبت به این اپراتور، گفت: همیشه سر گنج دعوا بوده است. رگولاتوری نیز به نیابت از وزارت پاسخ داد: نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود، مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.
کد خبر : ۱۴۴۱۰۲

صراط: در آخرین هفته از ماه آبان، عنوان خبرسازترین سوژه IT هفته اختصاص پیدا می‌کند به «پیدا شدن گنج در مخابرات».

این گنج زمانی پیدا شد که مظفر پوررنجبر در مراسم بهره‌برداری از پروژه تأمین تجهیزات انتقال شبکه شرکت‌های مخابرات استانی با انتقاد از سخت گیری‌های دولت در روزهای اخیر، گفت: «مشکلات جاری که اخیراً مطرح می‌شوند بخاطر این است که همیشه سر گنج دعوا بوده است. اما متاسفانه هواخواه گنج ما ارزش گنج را شکوفا نمی‌کند. اکنون برای مخابرات شرایطی مانند شعب ابیطالب ایجاد کرده‌اند. از یک سو با تحریم‌های آمریکا مواجهیم و با هزار دردسر تحریم‌ها را دور زده‌ایم و بیش از 300 تا 400 میلیارد تومان تجهیزات آورده‌ایم که حالا به دست داخلی تحریم شده‌ایم».

این گفته مخابرات مانند بسیاری از گفته‌های اخیرش بی‌پاسخ نماند و در اسرع وقت رگولاتوری به نیابت از وزارت ارتباطات با قطعیت اعلام کرد: «گنج مردم شریف ایران هستند».

رگولاتوری به مخابرات باد آوری کرد که « نا برده رنج گنج میسر نمی‌شود/ مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد».

منظور رگولاتوری از این پاسخ این بود که « دوستان تازه وارد به بازار مخابرات، بدون هیچ آورده‌ای، ضمن عدم پرداخت حقوق بیت‌المال، از دست رنج مردم نیز زیاده‌خواهی دارند.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کشور برحسب قانون تاسیس شده و موظف است از حقوق مردم و مشتریان این خدمات در برابر زیاده‌خواهان و انحصارطلبان صیانت کند».

رگولاتوری همچنین تاکید کرده که « آقایان بدانند که ما برای تربیت و کنترل زیاده‌خواهی‌ها با حوصله و البته با تخصص در خدمت خواهیم بود» و به این ترتیب به نظر می‌رسد مخابرات و رگولاتوری‌ در هفته‌های آینده نیز همچنان در خدمت یکدیگر باشند و با ادامه این روند شاید حتی بتوانند در هفته‌های آینده نیز عنوان خبرسازترین سوژه هفته را به خود اختصاص دهند.

*اعلام موافقت وزارت ارتباطات با واردات آزاد اینترنت

و اما پس از خبرسازترین سوژه، مطرح شدن «موضوع موافقت وزارت ارتباطات با آزاد واردات اینترنت»، سوژه مهم این هفته بود.

در این هفته معاون وزیر ارتباطات از طرح آزادسازی واردات پهنای باند به کشور خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در دستور کار رگولاتوری قرار دارد.

رگولاتوری از نظر قانونی در حال بررسی این موضوع است و ما موافق هستیم که بخش خصوصی زیر نظر شرکت ارتباطات زیرساخت، پهنای باند اینترنت در کشور را تامین و توزیع کند.

منبع: فارس