۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱

زیاده خواهی 1+5 مانع پیشرفت مذاکرات

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی با اشاره به زیاده خواهی صورت گرفته در ژنو 2، تصریح کرد: اگر طرف مقابل در مواضع زیاده خواهانه خود انعطاف نداشته باشد، پیشرفتی نخواهیم داشت.
کد خبر : ۱۴۴۳۱۷

صراط: یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران  در خصوص دستیابی به پیشرفت و نتیجه در این دور از مذاکرات، با اشاره به زیاده خواهی که از نشست ژنو 2 به این طرف صورت گرفت، تصریح کرد: اگر طرف مقابل در مواضع زیاده خواهانه خود انعطاف نداشته باشد، پیشرفتی نخواهیم داشت.

قرار است امروز محمدجواد ظریف و کاترین اشتون در سومین دور مذاکرات خود ساعت 9 صبح به وقت ژنو بار دیگر به گفت وگو بپردازند.

براساس توافق صورت گرفته اشتون به نمایندگی از 6 کشور با جمهوری اسلامی ایران به گفت و گو می پردازد، در همین راستا این منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر همه اعضای 1+5 (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و انگلستان) به خانم اشتون وکالت دادند و ما صبر می کنیم که ایشان مواضع را هماهنگ کند، ولی از دور شاهدیم که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کار سختی در پیش دارد.

روز گذشته قرار بود که دور سوم مذاکرات ظریف و اشتون ساعت 18 به وقت ژنو برگزار شود، ولی به دلیل اختلافات درونی 1+5 و طولانی شدن جلسات داخلی آنها، این مذاکرات به امروز موکول شد.

منبع: فارس