۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱

اتفاقات غم انگیز سینمای ایران در ماه گذشته

کد خبر : ۱۴۵۰۱۲

صراط: ماهی که گذشت گرچه بازار اکران نقد و فیلم چندان داغ نبود اما سینمای ایران ماهی پر از حاشیه را پشت‌سر گذاشت.


دبیرخانه شورای پروانه ساخت درمورد متقاضیان کارگردانی فیلم اول، اطلاعیه‌ای جهت تکمیل و ارائه پرونده و بررسی مجدد مراحل صدور پروانه منتشر کرد.

 

بنیامین بهادری خواننده آلبوم "85" و "88"، با تائید خبر احتمال حضورش در نقش اصلی فیلم جدید "داریوش مهرجویی"، قطعیت حضورش در این پروژه را مستلزم نظر نهایی کارگردان این فیلم اعلام کرد.

 

"ناصر ملک‌مطیعی" پس از دوری 35 ساله‌اش از سینما در مراسمی که به مناسبت بازی‌اش در فیلم "علی عطشانی"برگزار شد، بار دیگر به سینما بازگشت و به همین جهت چهره ماه شد.



"پگاه آهنگرانی" بازیگر سینما در دادگاه بدوی به ریاست قاضی مقیسه به 18 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

 

میلیاردر نفتی و فوتبالی اخیرا معروف و پر حاشیه، به حوزه سوم کاری‌اش وارد شده است: سینما! او می‌گوید با ساخت یک استودیوی صدا و تصویر بسیار مجهز و "فکر اقتصادی" می‌خواهد سینما را به سود دهی برساند. "بابک زنجانی" که از او به عنوان میلیاردر در معروف حوزه نفت، مالک باشگاه "راه آهن"، یکی از شرکای هواپیمایی قشم و... یاد می‌شود، با سرمایه‌گذاری در فیلم "نقش نگار" به کارگردانی "علی عطشانی"، سومین حضور خود را در سینما (پس از "هیچ کجا هیچ کس" و "سیزده") تجربه کرد و در مراسمی رسما ورود شرکت "هولدینگ سورینت" را به حوزه سینما و استودیوداری اعلام کرد. 


اتفاقات و انتصاب سینمای این ماه

بازار انتصابات و جلسات مجمع خانه سينما بسيار داغ بود به طوري كه مجمع عمومی انجمن بازیگران سینمای ایران، مجمع عمومی انجمن تدوین‌گران سینمای ایران و همچنین مجمع عمومی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برگزار شد.

 

در اين ماه انتصابات نيز بسيار پربار بود به طوري كه با حکم دکتر "حجت‌الله ایوبی" معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، "علیرضا شجاع نوری" به سمت مشاور امور بین‌الملل سازمان سینمایي و "کامبیز نوروزی" به سمت "مشاور حقوقی سازمان سینمایی" و مهدی مسعودشاهی به عنوان "مشاور عالی" مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد.



"علیرضا رضا داد " دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در احکامی، مدیران بخش‌های مختلف جشنواره را منصوب کرد و ابراهیم داروغه‌زاده قائم مقام دبیر و مدیر کاخ جشنواره، جمال امید مشاور دبیر، منوچهر شاهسواری مشاور اجرایی دبیر، امیر اسفندیاری مشاور بین‌الملل دبیر،  حبیب ایل‌بیگی مشاور رسانه‌ای دبیر، محمد حیدری مدیر هنری، مسعود احمدیان مدیر اجرایی، سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه،علیرضا شجاع نوری مدیر سینمای بین‌الملل،  ایرج تقی‌پور مدیر مسابقه مواد تبلیغاتی، عکس و پوستر،  جلیل اکبری صحت مدیر ارتباطات و نشریه روزانه، عباس اسداللهی مدیر پشتیبانی و مالی، عزت‌الله علیزاده مدیر پشتیبانی فنی و نمایش، محسن شمس مدیر نظارت؛ هماهنگی و پیگیری، وحید اسفندیاری مدیربازار فیلم، محمدرضا فرجی مدیر امور سینماها، ناصر باکیده مدیر امور استانها و تجلی اراده ملی و واحد میکائیل‌زاده دستیار ویژه ياران رضا داد در جشنواره سي و دوم هستند.



"محمدرضا جعفری‌جلوه" که پیش از جواد شمقدری به عنوان معاون سینمایی وزارت ارشاد فعالیت می‌کرد به تازگی از "حجت‌الله ایوبی" رئیس سازمان سینمایی برای بنیاد فارابی پست گرفته است.

 

موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی به دلیل دستور وزیر ارشاد مبنی بر انحلال این موسسه که آن را دستور غیرقانونی و خارج از اختیارات وزیر ارشاد دانسته دادخواست ابطال دستورات اخیر وزیر را به دیوان عدالت اداری تقدیم کرد.

 

سومین کارگروه سازمان سینمایی عصر شنبه 18 آبان ماه با موضوع سینمای خانگی با دبیری "محمدمهدی دادگو" و با حضور دکتر "حجت الله ایوبی" برگزار شد، چهره‌هایی چون: فرشته طائرپور، منوچهر محمدی، سیدغلامرضا موسوی، سیدجمال ساداتیان، محمدسعید قائی‌نجفی، حمیدرضا نوروزی، محمدمهدی جعفری، محمود سلطانی، دکتر ابراهیم داروغه‌زاده، محمدرضا فرجی، محمد احسانی، محمد حیدری، عباس اسداللهی، محمود رضوی و دکتر سیدروح الله حسینی حضور داشتند.


اتفاقات غم‌انگیز سینما در ماه گذشته

درگذشت سعید امینی و مراسم يادبودي براي این بازيگر به همت هنگامه قاضياني و عوامل فيلم دربند برگزار شد كه هنرمنداني چون نيكي كريمي، ساره بيان علي قربان‌زاده سامان مقدم و نازنين بياتي با حضور خود، اين مراسم را باشكوه كردند و خانواده اميني نيز با اين كه حال مساعدي نداشتند اما براي روشن نگه داشتن چراغ اين مراسم از هيچ كاري دريغ نكردند.

 

"لاله" پرحاشیه‌ترین فیلم ماه

رئیس سازمان سینمایی درباره آخرین وضعیت پروژه "لاله" گفت: بنای این فیلم به درستی گذاشته نشده است و این پروژه در حال تعلیق است. در شرایط تنگدستی سینمای ایران، این هزینه‌ها برای پروژه "لاله" زیاد بود و در مجموع "لاله" فرزندی ناقص‌الخلقه است که متولد شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پروژه سینمایی "لاله" در چه مرحله‌ای قرار دارد و گفته شده که این پروژه به حالت تعلیق درآمده و متوقف نشده است، گفت: این پروژه تکمیل نمی‌شود که این از امکانات دولت خارج است.


منبع: جام نیوز