۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
حاشیه‌ای پررنگ تر از متن

علت غیبت پدر شهید احمدی روشن در دیدار با روحانی +تصاویر و صوت

از نوع پاسخ پدر شهید احمدی روشن به عدم حضورش در دیدار با روحانی، عدم تمایل او به شرکت در این دیدار به وضوح قابل برداشت است.
کد خبر : ۱۴۵۳۷۷
"گروه سیاسی صراط" - غیبت خانواده شهید احمدی روشن در دیدار حسن روحانی با خانواده‌های شهدای هسته‌ای، جلسه مذکور را تحت‌الشعاع این حاشیه قرار داد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، در حالی روحانی بعد از امضای توافق پرحرف و حدیث ژنو بارها از جمله در نشست خبری و نامه خود به رهبر معظم انقلاب تلاش کرده است تا این موافقتنامه را همسو با خواست شهدای هسته ای و خانواده های آنان به حساب آورد و در لیست افرادی که از آنان یاد و تشکر می کند، آنها را نیز از قلم نیندازد، غیبت خانواده شهید احمدی روشن تردیدهایی را در خصوص نظر آنها درباره توافق ژنو به وجود آورده است.

پدر شهید احمدی روشن در مصاحبه ای که در وبلاگ "دانشجوی فکرینولوژی" منتشر شده علت عدم حضور خود را جلسه ای در همدان دانسته است. او گفته است که «دیروز (3 آذر) برنامه ای در همدان داشتیم و بنده نرسیدم که در این جلسه شرکت داشته باشم. لذا خانواده ام هم به تأسی از من، که باید اجازه می گرفتند و در این مراسم شرکت میکردند، در این مراسم شرکت نداشتند.»

فایل صوتی این گفتگو را در زیر بشنوید:




رحیم احمدی روشن در پاسخ به سوالی درباره توافق ژنو گفت که "تحلیل بنده همان گونه که قبلا عرض کردم؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب به طور اجمالی این مسئله را پذیرفته اند، ما هم می پذیریم و ما هم انشاالله این جریان را حمل بر صحت میکنیم. ولی یک سری مسائل جانبی دارد که کسانی به این مسائل وارد اند، باید روی بند بندِ این توافق نامه ها - به زبان ایرانی و خارجی- در آینده بررسی هایی صورت دهند و بالاخره مشکلی در آینده برای ما پیش نیاید."

از نوع پاسخ او به عدم حضورش در دیدار با روحانی، عدم تمایل او به شرکت در این دیدار به وضوح قابل برداشت است. به ویژه آنکه درباره توافق ژنو نیز با احتیاط سخن گفته و هرگز از الفاظی که نشان دهنده موافقت او با این توافق باشد استفاده نکرده است.

رحیم احمدی روشن در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از حامیان سعید جلیلی به شمار می رفت و بارها مقاومت او در جریان مذاکرات ایران و 5+1 را ستوده بود.

او در اظهارنظری پیش از انتخابات مذکور در خصوص مواضع سعید جلیلی در باب موضوع هسته‌ای گفته بود: از مواضع ایشان که در قضیه‌ی هسته‌ای کوتاه نیامدند و از شئنیت مردم بزرگوار ایران اسلامی دفاع کردند، تشکر می‌کنیم و همیشه برای ایشان آروزی موفقیت داشته و داریم. ایشان مرد شریفی هستند و از دلسوختگان جنگ تحمیلی بشمار می‌روند و امیدواریم که نتیجه‌ی نهایی انتخابات به نحوی باشد که موجب رضای الهی باشد."

با وجود حضور تعدادی از اعضای خانواده‌های شهدای هسته‌ای و از جمله آرمیتا رضایی‌نژاد – که به نظر می‌رسد به طور مستقیم از مدرسه به این دیدار آورده شده بود – در دیدار با حسن روحانی، سایه عدم حضور خانواده شهید احمدی روشن در این دیدار سنگینی می‌کرد.

دولت تا کنون بارها تلاش کرده است که حمایت خانواده های شهدای هسته ای را در خصوص سیاست خود در مذاکرات با غرب جلب کند اما تا کنون اظهارنظر یا حمایت علنی و روشنی از سوی خانواده های مذکور مطرح نشده است.

عدم حضور خانواده شهید احمدی روشن در دیدار با روحانی، در تصاویر زیر مشهود است.




















نظرات بینندگان
اقای دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۴۰۵
۲۳۸
ایشان درسته پدری بسیار محترم هستند، اما فکر نکنم مسائل هسته ای ربطی به ایشان داشته باشد ، زودتر بهمون می گفتی تا بریم از تک تکتون رضایت بگیریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۳۷۱
۱۸۸
خوب اصلا مهم نيست نظر ايشون چيه و چرا شركت نكرده. ايشون فرزندش كارمند انرژي اتمي بوده و شهيد شده خوش به سعادتش، حالا ديگه اين كه كنكاش بشه كه ايشون براي تصميمات كلان كشور كه رضايت اكثريت جامعه در اونه راضيه يا ناراضي چندان عقلاني و مهم نيست. ايشون مي خواد خوشش بياد ميخواد بدش بياد اين آقا نه كارشناسه و نه صاحب نظر
دوستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۲۸۲
۱۰۶
خوب در مخالفت هم حرفی نزده. ضمنا من میتونم هزار تا خانواده شهید معرفی کنم که خیلی خیلی شان و منزلت شهیدشون بالاتر بوده و و خیلی هم از این توافق خوشحال هستند.مصالح کلی مملکتو باید در نظر گرفت نه شخصی .خداوند همه شهدای مارا رزق وروزی میده و زنده های مارو هم موفق کنه.انشالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۲۷۸
۱۳۶
خوب راضی نیستن که نیستن، مگه ایشون کی هستن که رضایتشون اهمیت داشته باشه؟ پدر شهید هستند احترام خودشون و شهید بزرگوارشون واجب و به روی چشم ولی ایشون نه صاحب نظره و نه فرد تصمیم گیرنده در این زمینه، در ضمن اگر ایشون راضی نیستن در عوضخیلی دیگه از خانوادهء شهدای بزرگوار راضی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۲۳۴
۱۰۸
پدران شهيد هم بايد ياد بگيرند تا حد و حدود خود را بشناسند . ايشان پدر شهيد مانند پدر هزاران شهيد ديگر . چه كسي گفته جلسه ي منظور تحت الشعاع عدم حضور جناب احمدي روشن قرار گرفته است ؟ اگر مي بودند بهتر بود حالا نشد كه شركت كنند چيزي عوض نمي شود . البته شهدا و بستگانش نور چشم ما هستند اما بايستي انتظارات معقول و منطقي از آنها داشت و توقعات نابجا ايجاد نكنيم .
majid r
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۶۸
۶۸
آرمیتا یعنی چه؟
حمید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۱۹۳
۷۱
همین اتفاق اگر در دوره احمدی نژاد میافتاد شما ، پدر بزرگوار شهید احمدی روشن را فتنه گرو نامرد و امریکایی میخواندید نان به نرخ روز ترین انسانها هم اینچنین نامردی نمیکنند که شما میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۲۰۶
۷۰
اصلا چرا خودتان را اذیت میکنید آقای احمدی روشن طرفدار سعید جلیلی است و هیچ شکی در این نیست و موضوع مهمی هم نیست خب همه آمده بودند ایشان نیامده بود چرا میخواهید این موضوع را مهم جلوه دهید مگر از نظر شانیت بین شهدای هسته ای تفاوتی وجود دارد؟همانگونه که ایشان ملاقات خانواده شهدای هسته ای با آیت الله هاشمی را هم از دست داده بود معمولا ایشان در جلسات اینچنینی شرکت نمیکند و بقیه شرکت میکنند ایران کشوری آزاد است و هرکس میتواند هرگونه که میخواهد فکر کند ایشان مطمئنا جزء آن 4 میلیون نفری هستند که به سعید جلیلی رای داده اند و نظرشان هم محترم است اما رییس جمهور از آنجا که رییس جمهور همه است ایشان را هم دعوت فرمودند حالا نرفتند خب چه شد جلسه برگزار نشد؟ خانواده های دیگر شهدا رفتند و اکثریت هم بودند سعی در اختلاف افکنی نکنید چون چیزی گیرتان نمی آید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۲۲۰
۸۱
خاك تو سرتون با اين تحليل آبكي تون
یاسین
|
Germany
|
۱۴:۰۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
۲۶۵
۱۰۵
میگیم دفعه بعد ایشون رو هم همراه تیم مذاکره کننده بفرستند تا چیزی از قلم نیفته!
این حرف ها حرکات واقعا سخیفه البته از صراط اصلا بعید نیست!