۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵

بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه؟

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: کمتر از یکصد نفر از دانشجویان محروم از تحصیل (ستاره دار) برای ادامه تحصیل به ما مراجعه کرده اند که با تقاضای آنها موافقت شده و الان مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر : ۱۴۵۴۰۳
صراط: «ناصر اقبالی» روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان وی، اظهار داشت: به دستور رئیس دانشگاه آزاد، داوطلبانی که در سال جاری و سال های قبل به دلایل محرومیت های خاص از ادامه تحصیل بازمانده اند دوباره به دانشگاه بازگشته اند. 
 
وی تاکید کرد: البته موافقت با تحصیل این دسته از دانشجویان به صورت مشروط اعلام شده و چنانچه حکم قضایی مبنی بر ممنوعیت تحصیل آنها به دانشگاه برسد از ادامه تحصیل آنها جلوگیری خواهد شد. 
 
اقبالی از برخی تسهیلات منظور شده برای دانشجویان ستاره داری که به تحصیل بازگشته اند خبر داد و گفت: با دستور رئیس دانشگاه آزاد، این دسته از دانشجویان از پرداخت شهریه ثابت در طول ترم ها و سال های گذشته معاف شده اند و علاوه بر این عدم احتساب سنوات برای آنها محسوب شده است که این دو مورد از نظر مالی و آموزشی، کمک زیادی به دانشجویان خواهد کرد. 
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت: تحصیل، یک حق اجتماعی برای همه افراد است و محرومیت از آن نیاز به حکم قضایی دارد. 
 
«حمید میرزاده» ادامه داد: از آنجا که ما در رابطه با دانشجویان ستاره دار، هیچ حکم قضایی دریافت نکرده ایم از همین رو به صورت مشروط با تقاضای بازگشت به تحصیل این افراد موافقت کردیم. 
 
وی تصریح کرد که به خود دانشجویان هم اعلام کرده ایم در صورت وصول حکم قضایی به دانشگاه، از ادامه تحصیل آنها جلوگیری خواهیم کرد.
منبع: ایرنا