۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸

روحانی: امروز همگی آستین‌ها را بالا زده‌اند

ریس‌جمهور عصر امروز از فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی در عسلویه بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌ها و پیشرفت کارها در این فاز از میدان گازی پارس جنوبی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۴۶۲۴۳
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه‌ای که با حضور مدیران و متخصصان صنعت گاز و پتروشیمی کشور در فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی تشکیل شد با زرخیز توصیف کردن این منطقه از کشورمان گفت: امروز ما در شرایطی قرار داریم که با اقدامات سیاسی و بین‌المللی انجام شده از سوی دولت فضا برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در کشور بیشتر شده است.

رییس‌جمهور با اشاره به تلاش‌ها و مدیریت خوب وزیر نفت و دیگر مسئولان در این بخش اظهار امیدواری کرد بواسطه این مدیریت، نه تنها یک پیشرفت، بلکه جهشی در بخش‌های مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور حاصل شود.

روحانی با اشاره به بازدید هوایی از منطقه پارس جنوبی و توضیحاتی که مسئولان در بخش‌های مختلف بازدید ارائه کردند، تصریح کرد: تمام این گزارش‌ها نشان می‌دهد که امروز همگی آستین‌ها را بالا زده و آماده برعهده گرفتن بار مسئولیتی سنگین در جهت رشد و توسعه کشور هستند.

رییس‌جمهور بخش گاز و پتروشیمی را از جمله بخش‌های مهم برای توسعه کشور برشمرد و افزود: هر ایرانی غیرتمند خواستار این است که این منطقه که میدانی مشترک محسوب می شود، برای تحول و پیشرفت سریع از توجه بیشتری نسبت به دیگر نقاط کشور برخوردار باشد.

روحانی با تاکید براین‌که در بسیاری از بخش‌ها، دولت تنها باید تسهیلات ارائه کرده و بخش غیردولتی پا به صحنه بگذارد و موجب تحول و پیشرفت شود، گفت: با این همه دولت آماده است تا با همه امکانات خود به منظور پیشرفت پروژه ها به این بخش کمک کند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که امیدوارم امسال حداقل شاهد افتتاح بخش‌هایی از فاز ۱۲ پارس جنوبی باشیم، گفت: ان شاءالله با تلاش و همت متخصصان، شاهد تحول در این منطقه بوده و بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

روحانی تصریح کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد، اول رضایت خداوند و پس از آن شادی مردم است.

در این جلسه مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی در خصوص پیشرفت‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در عسلویه گزارشی به رئیس جمهور ارائه کردند.

منبع: ایسنا