۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴

جولان مانکن ها از خیابان تا صحن مجلس+تصاویر

پور داد از دختری به نام «شبنم مولوی» در خیابان های شلوغ تهران همچون بازار تجریش و مکان های دنجی چون خانه منوچهری در کاشان عکاسی کرده و هیچ کسی به این دو نفر و تیم 10 نفره شان نگفته است که «خرتان به چند من؟»
کد خبر : ۱۴۷۶۲۴
صراط: 15 آبان ماه سال جاری نشریه «اف اس اچ ان» که طبق اعلام خودش یک مجله فشن می باشد و در امریکا منتشر می شود به مخاطبان خود وعده داد که برای اولین بار یک شماره از نشریه خود را به «مد» در ایران اختصاص خواهد داد.

این مجله وعده داد که عکس های عکاس خود به نام « افرا پور داد» را به صورت اختصاصی منتشر می نماید. پور داد که به گفته نشریه فشن قرار بوده تا تناقضات حاکم بر فرهنگ ایران را با لباس های مد و ساپورت های دختران ایرانی به رخ جهانیان بکشاند یک ایرانی مقیم امریکاست.

اما آنچه بیش از ادعاهای این مجله مبتذل قابل توجه و تامل است ورود «افرا پورداد» به ایران و انتشار همان شماره وعده داده شده مجله مبتذل امریکایی بوده است.

خرتان به چند من؟

دو ماهنامه «اف اس اچ ان»  در مقاله ای با نام «نمایش چهره دیگری از تهران» برای نخستین بار بخش ویژه ای را به مد و طراحی لباس در ایران اختصاص داد و به گفته خودش «نگاه دزدانه ای به پشت پرده آهنین انداخته است» تا تصاویری از فرهنگ و تضادهای روزمره در ایران را به نمایش بگذارد.

پور داد از دختری به نام «شبنم مولوی» در خیابان های شلوغ تهران همچون بازار تجریش و مکان های دنجی چون خانه منوچهری در کاشان عکاسی کرده و هیچ کسی به این دو نفر و تیم 10 نفره شان نگفته است که «خرتان به چند من؟»

لباس ها و ساپورت های این دختر و آرایش های مبتذل وی در مزونی با نام «مزون زریر» طراحی شده است که نمونه آن را زیاد در کوچه و خیابان می بینیم.

عکاسی برای «افرا پورداد» در ایران آنقدر آسان بوده است که حتی هیچ مجوزی هم برای این کار نداشته است اما بدون هیچ ترس و واهمه ای کارش را انجام داده و به امریکا برگشته است.









قاتلانی که دیگر نمی ترسند!


جلوه مانکن ها آنگونه که در تصاویر «افرا پور داد» روشن است دیگر فقط محدود به تصاویر گرفته شده این نشریه مستهجن نیست بلکه خیابان های تهران پر شده است از مانکن هایی که تبدیل به یک واقعیت تلخ و نگران کننده و زشت شده اند. بیش از نگرانی از حضور این قاتلان فرهنگی در کشور باید از حضور ده ها مزون طراحی لباس ثبت شده ترسید که به همان شیوه نشریه امریکایی آزادانه جولان می دهند و هیچ متولی فرهنگی نیز مزاحمتی برای کار ایشان ایجاد نمی کند.

زنی با لباس شنا در مجلس!

وقتی ترس واژه ای بی معنا برای اشاعه دهندگان فحشا می شود حضور یک زن با لباس نیمه عریان در مجلس شورای اسلامی آن هم در جلسه ای که با حضور جانبازان برگزار شده است قابل باور است.

بنا بر این گزارش بعد از آزادی های بی قید و شرط مانکن ها برای حضور درخیابان هفته گذشته تعدادی از زنانی که با ساپورت های رنگارنگ در مجلس شواری اسلامی حضور پیدا کردند تعجب همگان را بر انگیخت اما این تعجب فقط در حد اعتراض جانبازان و نماینده ویلچر نشین مجلس که متعجبانه می نگریست و این حقیقت تلخ را باور نمی کرد باقی ماند و رسانه ها  هیچ دادی بر سر فرهنگ و متولیان آن نزدند که مگر خون صدها شهید مجلس شورای اسلامی و جانبازان حاضر در مجلس را ندیده اید که در مقابل چنین اشاعه فحشایی سکوت کرده اید؟!

متولیان فرهنگی باید بایندیشند مدهایی که امروز از خیابان های تهران تا صحن مجلس در حال جولان هستند زاییده سکوت و بی توجهی معنا دار ایشان است.