۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
اوباما

تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل «راسخ» است

رئیس‌جمهور آمریکا در مراسمی برای بزرگداشت یکی از اعیاد یهودیان، ضمن دفاع از توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرد تلاش می‌کند به یک توافق نهایی با ایران برسد. وی در عین حال، بر تعهد آمریکا در قبال اسرائیل تأکید کرد.
کد خبر : ۱۴۷۶۴۱

صراط:به نقل از خبرگزاری فرانسه، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا از دیپلماسی هسته‌ای خود در قبال ایران در مقابل دیپلمات‌های اسرائیلی و اعضای ارشد جامعه یهودی آمریکا و مقامات کشورش دفاع کرد.

وی در مراسم جشن «حنوکا» یا همان عید اخلاص یهودیان در کاخ سفید تصریح کرد که برای آمریکا حائز اهمیت است که نیات ایران را مورد آزمایش قرار دهد و به تلاش خود برای رسیدن به یک توافق نهایی برای منحرف کردن ایران از دنبال کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای ادامه می‌دهد.

اوباما افزود: برای اولین بار در یک دهه ما پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کردیم. بخش‌های کلیدی برنامه هسته‌ای ایران حتی با اینکه شدیدترین تحریم‌ها برجای خود باقی مانده است، به عقب‌ بازگشته است.

رئیس‌جمهور آمریکا در دفاع از توافق اخیر ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) در «ژنو» گفت: این برای جهان خوب است، برای اسرائیل خوب است.

اوباما متعهد شد که برای رسیدن به یک توافق نهایی در ماههای آتی تلاش کند و طبق آن برای یکبار و برای همیشه مراقب آنچه تهدید تسلیحات هسته‌ای ایران خواند، می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه" واشنگتن هوشیار باقی می‌ماند" تعهد خود را به امنیت اسرائیل «آهنین» و «راسخ» دانست.

اوباما در حالی از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از این توافق به عنوان یک «اشتباه تاریخی» انتقاد کرده بود.

منبع: فارس