۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴
تدوین «محمد(ص)» از نیمه گذشت

اعتراض مجیدی به انتشار عکس‌های «محمد(ص)»

مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد (ص)» تدوین این فیلم را در مونیخ آلمان به نیمه رسانده است.
کد خبر : ۱۴۸۰۶۰
صراط: مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد(ص)»  که همچنان در آلمان به سر می‌برد مراحل فنی کار خود را، برای آماده شدن فیلم پشت‌سر می‌گذارد.

مجیدی موفق شده تا تدوین کار خود را به نیمه برساند و احتمالا چند روز دیگر به ایران می‌آید و بعد از یک وقفه کوتاه دوباره به مونیخ مسافرت می‌کند تا بقیه کار تدوین فیلم با شتاب بیشتری جلو برود.

طبق گفته مجیدی هنوز تا پایان کار محمد(ص) زمان باقی مانده است و احتمالاً تا قبل از پایان سال نباید منتظر پایان مراحل فنی فیلم و آماده شدن آن برای نمایش باشیم، اتفاقی که احتمالاً جشنواره فجر امسال را بدون مجیدی رقم خواهد زد، جشنواره فجری که با حضور بزرگان سینمای ایران از جمله حاتمی‌کیا، میرکریمی، کیمیایی، مهرجویی، افخمی، نعمت‌الله و... از مهمترین جشنواره‌های دهه اخیر خواهد بود.

مجیدی قرار است قسمت دوم و سه‌گانه زندگی پیامبر را نیز خودش بسازد. این قسمت از سه‌گانه محمد(ص) از پیش از تولد تا دوارن کودکی پیامبر اسلام را روایت می‌کند.

اما فیلم حاشیه‌ دیگری هم داشته است. هفته پیش «میلژن کرکا کلژاکویچ» برنده جایزه «سزار» و «آکادمی فیلم اروپا» و همچنین نامزد دریافت جایزه «اِمی» که به عنوان طراح تولید، صحنه و دکور محمد(ص) کار کرده بود در سایت شخصی‌اش 100 عکس از فیلم منتشر کرد. 

 اقدامی که ظاهرا زیاد خوشایند تهیه‌کنندگان کار قرار نگرفته بود. حسین صابری مدیرعامل موسسه نورتابان و سرمایه‌گذار اصلی فیلم به این اقدام اعتراض کرده بود و آن را اقدامی غیراخلاقی دانسته بود.


منبع: تسنیم