۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳

دردسر تجلیل از ماندلا برای دو ستاره فوتبال

بازیکنان ساحل عاجی تیم گالاتاسرای به خاطر تجلیل از رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی که هفته جنوبی درگذشت، جریمه شدند.
کد خبر : ۱۴۸۴۷۱
صراط:دیدیه دروگبا و امانوئل ابوئه، 2 بازیکن ساحل عاجی گالاتاسرای به خاطر ادای احترام به نلسون ماندلا، رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی که هفته پیش درگذشت خود را به دردسر انداختند.

در جریان دیدار روز جمعه تیم‌های گالاتاسرای و  الازیگ‌اسپور در لیگ ترکیه دیدیه دروگبا پس از به  صدا درآمدن سوت پایان بازی پیراهن خود را در آورد تا تی‌شرتی که روی آن نوشته شده بود «از تو متشکریم مادیبا (لقب ماندلا)» را به نمایش درآورد. در همین حین ابوئه هم پیراهنی که روی آن نوشته شده بود «در آرامش بخواب نلسون ماندلا» را به نمایش گذاشت. این اقدام 2 بازیکن ساحل عاجی گالاتاسرای بدون هماهنگی پیش از بازی با مسئولان باشگاه صورت گرفته بود و به همین دلیل آنها به کمیته انضباطی فوتبال حرفه‌ای ترکیه احضار شده‌اند تا در خصوص اقدام خود توضیح دهند.

با وجود مواخذه شدن از سوی سران انضباطی ترکیه،‌ دروگبا تاکید کرد به هیچ عنوان از کاری که انجام داده پشیمان نیست. وی اظهار داشت: اگر لازم باشد این کار را انجام بدهد، دوباره و دوباره انجامش خواهم داد. این کار به خاطر پایبندی به یک سری عقاید و اصول سیاسی نیست بلکه صرفاً جهت ادای احترام به کسی است که برای من، برای مردم یک کشور و برای مردم یک قاره و دنیا الهام‌بخش بود. بار دیگر می‌گویم از تو متشکرم مادیبا.

فدراسیون فوتبال ترکیه مدتی است که موضع‌گیری سرسختانه‌ای با بازیکنان مروج پیام‌های سیاسی انجام داده است، اقدامی که جهت فروکش کردن تنش‌های سیاسی علیه دولت این کشور است.
منبع: تسنیم