۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
نماینده قروه: استعفا دادیم تا اعتراضمان به گوش دولت برسد

روحانی به وعده انتخاباتی‌اش عمل نکرد

نماینده مردم قروه در مجلس گفت: هدف از استعفا رساندن صدای اعتراض به دولت است.
کد خبر : ۱۴۸۶۸۳
صراط: نماینده مردم قروه در مجلس گفت: هدف از استعفا رساندن صدای اعتراض به دولت است.

حامد قادرمزی نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان کردستان در اعتراض به لایحه بودجه 93 گفت: روحانی در انتخابات ریاست جمهوری وعده‌هایی در مورد بودجه‌های عمرانی به مردم استان کردستان داد، اما در لایحه بودجه قول‌های وی مشاهده نشد و ما نیز به علت رساندن صدای اعتراضمان به دولت استعفا داده‌ایم.

وی ادامه داد: ما نمایندگان مجلس هستیم که نهایتا بودجه را تدوین و اصلاح می‌کنیم و چیزی را که مدنظرمان بیاید در بررسی بودجه پیشنهاد می‌دهیم و انشاءالله در کمیسیون تلفیق به تصویب می‌رسد، اما به عنوان نماینده‌ای که استعفا را امضا کرده‌اند، آن را کار خوبی نمی‌دانم. هدف از استعفا این بوده که دولت صدای نمایندگان مردم کردستان را بشنوند و ما خواستار توجه جدی به این استان هستیم و بنده نیز که در ابتدا استعفا نداده بودم، به علت حفظ اتحاد اعضای مجمع نمایندگان استان، استعفانامه را امضا کردم.

نماینده مردم قروه تصریح کرد: روحانی در زمان پیش از انتخابات وعده‌هایی به مردم استان کردستان داد که این وعده‌ها منجر به این شد که رای روحانی در استان کردستان بیش از رایش در زادگاهش باشد و ما نیز می‌خواهیم وعده‌هایی را که به مردم این استان داد در قالب لایحه بودجه تحقق ببخشد.

قادرمزی دلیل اعتراض مجمع نمایندگان استان کردستان را عملیاتی نکردن وعده‌های داده شده به مردم عنوان کرد و گفت: این حق را به دولت می‌دهیم که ردیف‌های بودجه را طوری تنظیم کند که بتواند آنها را تامین کند، اما نمی‌توانند این حق را به آنها بدهند که اعتبارات توسعه متوازن را تا یک هفتم برای استان‌های کردستان، لرستان و خوزستان یعنی استان‌های محروم کاهش دهد و هیچ دولتی چنین حقی ندارد. در حالی که به مردم وعده داده شده بود.

وی تصریح کرد: ردیف‌های بودجه‌ای که برای استان کردستان در سال 92 داشتیم، همان‌ها در سال 93 نیز تکرار شده است. یعنی ردیف بودجه جدیدی اختصاص نیافته است. بنده در سال 92 استعفا ندادم، اما 93 در حالی که همراه دولت بودم و جز اولین نمایندگانی بودم که با آقای روحانی همراه شد، استعفا دادم. چرا که به وعده‌های خود به مردم استان کردستان عمل نکرد و ما قصد چالش با وی را نداریم. فقط می‌خواهیم صدای اعتراض ما را بشنود.
منبع: تسنیم