۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
اخبار 24 ساعت گذشته:

از وضعیت سران فتنه تا حذف بانوی ایرانی

کد خبر : ۱۴۸۶۹۹

درگذشت ماندلا با عكس خاتمي

روزنامه‌‌های اصلاح‌طلب اعتماد و شرق در اقدامی مشترک، عکس خاتمی را در صفحه اول خود منتشر کردند که درگذشت ماندلا را بهانه کرده و به سفارت آفریقای جنوبی رفته بود تا دفتر یادبود مربوط را امضا کند. اعتماد، علاوه بر اقدام مشترک با شرق، نامه برخی افراطی‌های مدعی اصلاحات (از جمله الیاس حضرتی، نعمت احمدی، سعید لیلاز، جواد حق‌شناس، فیاض‌زاده و...) را خطاب به روحانی منتشر کرد که با وجود سپری شدن مراسم تدفین ماندلا، می‌خواستند مقدمه سفر خاتمی به آفریقای جنوبی را فراهم کند.

به بهانه همین موضوع تاریخ‌گذشته، نویسندگان نامه، فتنه سال ۸۸ را «سوءتفاهم» خوانده و از روحانی خواسته بودند «به سوءتفاهم ۸۸ پایان دهد»! این در حالی است که ماندلا چوب مبارزه با رژیم آپارتاید وابسته به استعمار‌گران غربی را خورده بود که در فتنه 88 هم با تمام توان از فتنه‌گران حمایت کردند.

عارف كانديداي مجلس

گفته می‌شود با توجه به فوت حجت‌الاسلام «یحیی‌زاده» نماینده مردم «تفت و میبد» و نظر به اینکه عارف هم اهل استان یزد است، احتمال اینکه وی در انتخابات میان‌دوره‌ای از حوزه انتخابیه تفت‌ومیبد شرکت کند، بسیار زیاد است. برخی می‌گویند انصراف عارف از بنیاد باران به نوعی، مقدمه‌چینی وی برای حضور در دوره انتخابات بعدی مجلس شورای اسلامی تلقی می‌شود.

انتشار اسامی گیرندگان کارت هدیه

مهر: محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: انتشار اسامی نمایندگان مجلس هشتم که از مرتضوی کارت هدیه دریافت کرده اند، هیچ ایرادی ندارد، شفاف شدن بهتر است، زیرا ذهنیتها برداشته می شود.

ایران برنده جنگ نیابتی در مقابل آمریکاست
رئیس حزب کنگره ملی عراق می‌گوید ایران در جنگ‌های نیابتی با آمریکا پیروز شده و برگ‌های برنده را در اختیار دارد.احمد چلبی در گفت‌وگو با روزنامه الحیات چاپ لندن، با اشاره به پیروزی دولت سوریه در برابر جریان‌های مورد حمایت آمریکا گفت: اوضاع سوریه به شدت پیچیده است. حکومت سوریه مورد حمایت قرار دارد و وضعیت استراتژیک به گونه‌ای است که به مصلحت نیست که حکومت تغییر کند. ایران به عنوان بزرگترین حامی آن ثابت کرد که توانایی اداره جنگ‌های نیابتی را دارد. و به نظر من این مسئله یکی از دلایل مهم موفقیت ایران بود. تهران تجربه بسیاری در این زمینه دارد. روسیه نیز به شکل بی‌سابقه‌ای از در حمایت از حکومت بشار اسد برآمده است. بنابراین چگونه این حکومت می‌تواند سقوط کند؟
به گزارش دیپلماسی ایرانی، وی همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای گفته است: ایران می‌خواهد دستاوردهای خود چه نفوذ منطقه‌ای و چه گرفتن تضمین برای برخورداری از حق غنی‌سازی را حفظ کند.او درباره اینکه آیا آمریکا می‌تواند به ایران حمله کند می‌گوید آمریکا برای چنین کاری باید دو میلیون سرباز استخدام کند.وی درباره حضور شرکت‌های آمریکایی در عراق معتقد است چند سال پیش آمریکایی‌ها شرکت‌های خود را به عراق آوردند و پول‌های عراق را نظارت می‌کردند. وقتی از آنها پرسیدم این شرکت‌ها قبلا چه می‌کرده‌اند؟ مشخص شد که خبرگی آنها فراتر از کوزوو و تیمور شرقی نبوده است!.

سران فتنه آزادند و تنها از فعالیت رسانه‌ای ندارند

آیت‌الله «سیدحسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در مورد سران فتنه اظهار داشت: «برخلاف تصور عامیانه، سران فتنه آزادند و تنها از فعالیت رسانه‌ای محروم هستند. وی افزود: هر سال تابستان‌، ‌آب‌درمانی «سرعین» ‌پذیرای جناب آقای کروبی و خانواده و اطرافیان ایشان است

حق‏ الزحمه مادر
پسربچه ای یک برگ کاغذبه مادرش داد. مادرکه درحال اشپزی بوددستهایش راباحوله تمیزکردونوشته راباصدای بلندخواند.اونوشته بود:صورتحساب!!!!!!!کوتاه کردن چمن باغچه:5000تومن.مراقبت ازبرادرکوچکم:2000تومن. نمره ریاضی خوبی که گرفتم:3000 تومن .بیرون بردن زباله:1000تومن. جمع بدهی شمابه من :11000تومن! مادرنگاهی به پسرش کرد وچند لحظه خاطراتش رامرورکردوسپس قلم رابرداشت وپشت برگه صورت حساب این رانوشت: بابت 9ماه بارداری که دروجودم رشدکردی.هیچ . بابت تمام شبهایی که به پایت نشستم وبرایت دعاکردم.هیچ.بابت تمام زحماتی که دراین چندسال کشیدم تاتوبزرگ شوی.هیچ.بابت غذا.نظافت تو.اسباب بازی هایت.هیچ.واگرشمااینهاراجمع بزنی خواهی دید که...:هزینه ی عشق واقعی من به توهیچ است.وقتی پسرانچه راکه مادرش نوشته بودخواند.چشمان اشک الودش رابه مادرش دوخت وگفت:مامان...دوستت دارم بانگاه قلم رابرداشت وزیرصورتحساب نوشت: قبلابطور کامل پرداخت شده است.

جاسبی: روزه سکوتم را نمی‌شکنم

ایسنا: عبدا... جاسبی رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دو سال است که روزه سکوت گرفته‌ام و این روزه را نمی‌شکنم.

فیلم سعید جلیلی به جشنواره عمار رفت

یکی از اعضای مرکز مستندسازی "آرمان مدیا" از نمایش مستند انتخاباتی سعید جلیلی نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری همراه با پنج فیلم دیگر از تولیدات این مرکز در چهارمین جشنواره فیلم عمار خبر داد. فیلم های "میراث آلبرتا 2"، "داوطلبین عزیز" و "مردم + 1" از جمله فیلم‌های بلند مستند این مرکز است

فیلم مستند "مردم + 1" تلاش سعید جلیلی در مقام رئیس شورای امنیت ملی در پرونده هسته‌ای ایران و حضورش در میان مردم را به تصویر کشیده است. همچنین سفرهای او به استانبول و تلاش برای مذاکرات هسته ای به نفع مردم ایران نیز در این فیلم نشان داده شده است. این اثر به عنوان فیلم انتخاباتی سعید جلیلی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری به نمایش درآمد.

چرا ظریف به ژوهانسبورگ نرفت

گروه سیاسی: محمد جواد ظریف در تازه ترین یادداشت فیس بوکی خود، نیاز به حضور در تهران برای انجام گفت و گوهای مهم با وزیر خارجه روسیه را دلیل سفر نکردن به ژوهانسبورگ برای حضور در مراسم تشییع ماندلا عنوان کرده است.

زن منشوری بازفردوسی پور رابه دردسرانداخت!

رسانه های خارجی از انتخاب فرناندا لیما به عنوان مجری برنامه اهدای توپ طلا خبر دادند.به نظر می رسد که مجری برنامه مراسم قرعه کشی جام جهانی توانسته نظر سپ بلاتر را برای همراهی کردنش در مراسم اهدای توپ طلا جلب کند. این در شرایطی است که حضور لیما در مراسم قرعه کشی جام جهانی باعث شد تا شبکه سه سیما سختی زیادی برای پوشش این مراسم متحمل شود و بخش زیادی از این مراسم که توسط برنامه نود پوشش داده می شد سانسور شود.
این موضوع حالا بازتاب خاصی هم در رسانه های دیگر کشورها داشته است. «سوفوت» فرانسه با اعلام این خبر که انتخاب لیما به عنوان مجری برنامه قطعی شده، با اشاره به سانسور قرعه کشی جام جهانی توسط تلوزیون ایران نوشت: «ایرانی ها که با سانسور کردن برنامه قرعه کشی جام جهانی به طور نصف و نیمه مردم را در جریان امور قرار گذاشتند به نظر می رسد حالا با مشکل دیگری هم روبرو شوند؛ فرناندا لیما مانکن برزیلی به طور قطع به عنوان مجری برنامه اهدای توپ طلا انتخاب شده است و به نظر می رسد پخش زنده این مراسم دوباره دردسرهایی برای تلویزیون دولتی ایران داشته باشد ».
فیفا البته در پیامی ویدئویی این موضوع را اعلام کرده و در ادامه از مجری مرد این برنامه هم نام برده است؛ رود گولیت. قرار است این دو نفر مراسم روز ۱۳ ژانویه را برگزار کنند تا مشخص شود بالاخره توپ طلا به چه کسی می رسد؛ مسی، رونالدو یا ریبری.

توهم جديد اماراتی‌ها در باره جزاير سه‌گانه
در رسانه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس چه خبر است؟ رسانه‌ها و دیپلمات‌های اماراتی از چه سخن می‌گویند؟ به‌رغم آنکه خانم مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعای پر سر و صدای رسانه‌های عربی مبنی بر موافقت ایران برای گفت‌وگو درباره جزایر سه‌گانه بویژه ابوموسی را تکذیب کرد؛ اما گویا آنچه اعراب، خاصه اماراتی‌ها می‌بینند؛ فراتر از این ادعاها و تکذیبیه‌ها باشد. روز گذشته پایگاه آمریکایی (Defence News) که از شرکای تجاری شبکه CBS آمریکا است، مدعی شد؛ ایران و امارات عربی متحده مقدمات لازم برای انعقاد توافقی درباره جزایر ایرانی مورد ادعای شیخ‌نشین امارات را فراهم کرده‌اند. براساس ادعای این سایت آمریکایی، منابع نزدیک به مذاکرات بین ایران و امارات عربی متحده اعلام کردند توافق بین ایران و امارات درباره انتقال مالکیت جزایر استراتژیک به شیخ‌نشین حوزه خلیج‌فارس در دیدار اخیر شیخ عبدالله بن‌زاید‌آل‌نهیان از تهران مطرح شده است.
به گفته همین منابع، پاسخ به این درخواست در دیدار هفته گذشته محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از امارات عربی متحده ارائه شده است اما پیامی که ظریف حامل آن بوده، چیست؟ تسنیم به نقل از تئودور کاراسیک، مدیر تحقیقات و توسعه در مؤسسه تحلیل‌های نظامی خاور نزدیک و خلیج [فارس] نوشت که دو کشور در آستانه دستیابی به توافقی درباره این مساله هستند. وی مدعی شد: «دیدار شیخ عبدالله از تهران بر مساله جزایر متمرکز شده بود و طرف ایرانی واکنش مثبتی نشان داد. وزیر امور خارجه ایران سریعا به ابوظبی آمد تا با شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان و سایر رهبران ارشد دیدار کند و یک توافق قابل اجرا را برای انتقال جزایر به امارات در کنار حفظ حقوق ایران در بستر دریا فراهم آورد

مسی در فیسبوک: توهین کنندگان ایرانی واقعی نبودند

پس از قرعه کشی جام جهانی و هم گروهی ایران با آرژانتین برخی پیام های توهین آمیز بر روی صفحه اجتماعی لیونل مسی ستاره آژانتینی قرار گرفت و این موضوع رنگ و بوی رسانه ای گرفت، اما لیونل مسی در تازه ترین پیام مواضع فکری خود را در این باره اعلام کرد.

متن پیام لیونل مسی به شرح زیر است:

ایرانیان عزیز من نیازی به عذرخواهی ندارم، من می‌دانم که ایرانیان عظمت دارند و هر کسی می‌تواند چنین لغاتی را در کامنت‌ها بکار ببرد و برای من ارسال کند و هر کسی این پیام ها را ارسال کرده ایرانی واقعی نبود و من می‌دانم که تلاش سختی برای مسابقه ایران و آرژانتین خواهم داشت و می‌‌خواهم تمام انرژی خود را صرف بازی در زمین مسابقه بگذارم.

پرونده درختان «باغ معنوي» در مجلس
شنيديم كه در ادامه داستان دنباله‌دار قطع درختان چندين ساله، نوبت به درختان صد ساله «باغ معنوي جمشيديه» رسيده است. در واكنش به اين اقدام تعدادي از اهالي اين منطقه تهران و برخي گروه‌هاي مردمي طرفدار محيط‌زيست در نامه‌اي به كميسيون اصل نود مجلس خواستار رسيدگي به اين موضوع و جلوگيري از قطع اين درختان شده‌اند. محمد حقاني عضو شوراي شهر تهران هم با تأييد اين خبر گفته: از متخلفان خواسته شده که در ازاي درختان خشک شده به همان تعداد يعني معادل ۱۲۰۰ درخت کاشته شود. اين بيشتر شبيه به شوخي است که درختان صد ساله را قطع و به جاي آن نهال بکارند.

بیانیه اعتراضی 500 نویسنده مشهور

فارس: بیش از 500 نفر از نویسندگان برجسته دنیا در بیانیه‌ای اعتراضی در واکنش به افشاگری‌های اسنودن، جاسوسی‌های آمریکا از شهروندان دیگر کشورها را محکوم کردند.

حذف بانوي ايراني به علت اشتباه مسئولان

دختر جودوکار ایرانی به دلیل اشتباه در ثبت نام و قرعه کشی در وزنی غیر تخصصی از دور مسابقات قهرمانی آسیا در چین حذف شد.

در مراسم قرعه کشی و وزن کشی مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در "چانگ مای" مبینا عزیزی بدون انجام مسابقه از دور رقابتها کنار رفت.
مبینا عزیزی ملی پوش ایران در وزن 57- کیلوگرم بود که آی دی کارت شرکت در مسابقات را هم در این وزن گرفته بود ولی به دلیل اشتباه مسئولان ثبت نام و نوشتن نام او بین ورزشکاران وزن 52- کیلوگرم،این ورزشکار ایران در وزنی غیر از وزن خودش قرعه کشی شد و اعتراض مسولان تیم ایران هیچ فایده‌ای را در بر نداشت و این نماینده ایران از شرکت در این رقابت‌ها محروم شد.

مسؤول‌ اطلاعاتی‌ پرونده‌ ایران در تل آویو

ایران هسته ای: فردی با عنوان سیما شاین (Sima Shine) مسؤولیت اصلی پیگیری های اطلاعاتی درباره ایران را در رژیم غاصب صهیونیستی بر عهده دارد.وی که زنی 60 ساله است، اکنون معاون یووال اشتاینیتز، وزیر امور راهبردی و اطلاعاتی کابینه بنیامین نتانیاهو، است.
هدف راهبردی اروپا از جنگ در سوریه
برخی تحلیلگران معتقدند آمریکا و اتحادیه اروپا نگران پایان جنگ در سوریه هستند، چراکه پس از آن شاهد سرازیر شدن گروه‌های آموزش‌دیده و خطرناک سلفی به کشورهای‌شان و تهدید امنیت ملی خود هستند. از این رو تداوم نبرد در سوریه سبب از بین رفتن آنها زیر بمباران هواپیماها، آتشباری توپخانه‌ها و شلیک تانک‌های سوری خواهد شد. برخی آمارها نشان می‌دهد بیش از پنج هزار جنگجوی سلفی از کشورهای اروپایی در سوریه حضور دارند .

وزارت اطلاعات مسببان شنود را شناخت

علی مطهری در ادعایی از شنود تلفن‌های همراه تمامی نمایندگان مجلس و اقدام دوباره برای کار گذاشتن شنود در دفتر کارش خبر داد و گفت که وزیر اطلاعات اسامی مسببان شنود دفترش را به وی اعلام کرده است. نماینده تهران که چندی پیش از کشف دستگاه‌های شنود در دفترش خبر داده بود، در برنامه‌ای دانشجویی گفته است: دفتر نمایندگان مجلس، محل رفت و آمد بسیاری از سیاسیون است و در دفتر کار من نیز سیاسیون زیادی رفت و آمد دارند که به دلیل این رفت و آمدها، بعضی نسبت به این گونه ورود و خروج‌ها به دفتر من حساس شدند.

شعار فرزند کمتر از چین وارد شده بود!
دولت چین در راستای کنترل جمعیت، قوانین سرسختانه‌ای را وضع کرده است که براساس یکی از این قوانین، به دنیا آوردن فرزند دوم، 54200 دلار جریمه دارد. خانم «لیو ویی» یک زن کارگر چینی است که به علت نقض قوانین تنظیم خانواده و به دنیا آوردن فرزند دوم، 330 هزار یوان، معادل 54200 دلار جریمه شد. این زن چینی نتوانست مبلغ جریمه تعیین شده را پرداخت کند، زیرا این مبلغ، چهارده برابر حقوق او بود و به همین علت، فرزند دوم او از حقوق اساسی نظیر آموزش و بهداشت، محروم شده است. قوانین کاهش زاد و ولد در کشور ما که سبب کهولت نسل در ایران شده است نیز شاید یک دلیل چینی دارد!
محجوب: مدارک مرتضوی کاغذ سوخته است

خانه ملت: علیرضا محجوب، رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به اظهارات اخیر سعید مرتضوی، مطالب منتسب از سوی وی به هیأت تحقیق و تفحص را کذب خواند وگفت: این قبیل اکاذیب فرافکنانه هیچ خللی در عزم جزم هیأت در احقاق حقوق حقه صاحبان اصلی صندوق وارد نمی‌کند. ضمناً مدارک ارایه شده توسط مرتضوی به مثابه مصرف کاغذ سوخته است.

پاسخ آیت الله مکارم به استفتاء درباره ی فیسبوک

به‌دنبال درخواست از آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید برای انتشار دلایل حرام بودن فیسبوک که از جمله آن می‌توان به نامه صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه به آیت‌الله مکارم اشاره کرد، دفتر این مرجع تقلید پاسخ استفتا در رابطه با دلیل حرمت اشتراک در فیسبوک را منتشر کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران در متن این استفتا آمده است: «عزیزان من! دلیل آن روشن است و همان نشر گسترده فساد و انواع گناهان از این طریق می‌باشد.» آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه آورده است: «اگر ورود در این شهر مخصوص افراد دانشمند و فرهیخته که خوب و بد را کاملا می‌شناسند و سِره از ناسِره را تشخیص می‌دهند آن هم برای تحقیقات اجتماعی آزاد بود، مانعی نداشت؛ درست مانند کتب ضلال که فقها مطالعه آن را برای عموم تحریم می‌کنند ولی برای محققان مذهبی، آزاد شمرده می‌شود

سموم کشاورزی زندگی ایرانیان را تهدید می‌کند
مصرف سم در کشور ما چندین برابر کشورهای اروپایی است و مصرف خارج از استاندارد سم و مواد شیمیایی بدون داشتن برنامه‌های کارشناسی خطرناک است و عوارض جبران‌ناپذیری به دنبال دارد .استفاده نامتعادل از سموم و مواد شیمیایی دفع آفات نباتی سلامت آب‌های سطحی و زیرزمینی را به مخاطره می‌اندازد. آلودگی هوا، خاک و در مجموع آلودگی محیط‌زیست و تولید محصولات حاوی سموم زیاد مهم‌ترین پیامدهای مصرف بی‌رویه سموم و مواد شیمیایی هستند .وجود مقادیر زیاد و خارج از کنترل سم و مواد شیمیایی احتمال شیوع بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان‌ها را بیشتر می‌کند.
دستور جديد به کابينه درباره نحوه فروش ساختمانهاي دولتي

بر اساس دستوري که طي روزهاي اخير از سوي دولت به همه اعضاي کابينه ابلاغ شده، به آنها اعلام شده است تنها در صورتي امکان بررسي پيشنهادهاي دستگاههاي اجرايي براي فروش املاکشان در کميسيون لوايح هيئت دولت وجود خواهد داشت که همه اطلاعات مربوط به ملک از جمله مساحت، نشاني، کاربري و قيمت کارشناسي روز آن درج شده باشد تا امکان بررسي دقيق و جامع و سپس تصميم گيري براي فروش آن فراهم شود.

قرارداد یک میلیارد دلاری برای جاسوسی از ایران
متحدان عرب آمریکا در حاشیه خلیج فارس، هر از چندگاه دست به فعالیتهایى مى‏زنند که هدف مستقیم آن‏ها، اقدام علیه ایران است. اما این‏بار، فرانسه پا به میدان گذاشته و با امضاى قراردادى با امارات، زمینه جاسوسى این کشور از ایران را فراهم کرده است. خبرگزارى «یونایتد پرس اینترنشنال» خبر داده که امارات متحده عربى، به‏تازگى قراردادى براى خرید دو ماهواره جاسوسى با فرانسه امضا کرده که به این شیخ‏نشین و دیگر همسایگان عربش در حاشیه خلیج فارس، توانایى جاسوسى از ایران را ارائه مى‏دهد. بر اساس این قرارداد 913 میلیون دلارى که قرارداد «فالکون آى» (چشم شاهین) نام گرفته، امارات دو ماهواره با وضوح بالا از نوع «هلیوس» را که ساخت شرکت «آستریوم» است دریافت خواهد کرد. آستریوم، یکى از بخش‏هاى مرتبط با شرکت بزرگ دفاع هوایى و فضایى اروپا و نیز شرکت «تالس آلنیا» است که به‏طورمشترک توسط فرانسه و ایتالیا اداره مى‏شود.

اصلی ترین مخالفان توافق ژنو

قدس آنلاین: یکی از جدیدترین نظرسنجیهای صورت گرفته از موافقت 32 درصدی و مخالفت 43 درصدی آمریکایی‏ها با توافق ژنو خبر می‌دهند به گونه ای که اکثر مخالفان، حامیان حزب جمهوریخواه در این کشور هستند.

اولین حلقه ازدواج را چه کسی به دست کرد؟
به دست کردن حلقه ازدواج یکی از قدیمی ترین و جهانی ترین رسوم است . این رسم مربوط به زمان های خیلی قدیم است . در واقع کسی نمی تواند زمان درست آن را بگوید ؛ اما استفاده از انگشتری در مراسم ازدواج به شکل حلقه ، علامت کمال و ارتباط آن با وصلت دو فرد ، مؤید کمال زندگی انسانی به شمار می رفت . اولین مردمی که در تاریخ ، حلقه ازدواج را به کار بردند مصریان بوده اند . گویا در نوشته های هیروگلیف که نوشته های تصویری مصریان است حلقه ، علامت ابدیت بود . یعنی حلقه ازدواج به انگشت زوجین کردن ، به نوعی رمز زناشویی پایدار و ابدی بوده است و پس از مصریان ، مسیحیان نیز در حدود سال 900 میلادی شروع به دست کردن و استفاده انگشتر و حلقه در مراسم ازدواج خود نمودند . شاید برای بسیاری این سؤال پیش بیاید که چرا حلقه ازدواج در انگشت چهارم دست چپ می اندازند؟ تحقیقات نشان داده است که یونانیان قدیم عقیده داشتند که رگ مخصوصی از این انگشت می گذرد و مستقیماً بهقلب وارد می گردد و برخی ها نیز بر این معتقدند که چون این انگشت را کمتر از سایر انگشتان دست خود مورد استفاده قرار می دهیم حلقه درآن قرار می گیرد و به طور کلی برای به دست کردن یک وسیله زینتی مناسب تر از سایر انگشتان دست است

به اندازه لحاف خود شان!
مهر: منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات مقامهای کشورهای عربی مبنی بر اینکه خواستار مشارکت در مذاکرات 1+5 با ایران شده اند، گفت: کشورهای عربی به اندازه لحافشان پای خود را دراز کنند.

رسوایی اخلاقی جاسوسان سرویس مخفی آمریکا
یک روزنامه غربی از رسوایی اخلاقی جاسوسان سرویس مخفی آمریکا در سال‌های اخیر در 17 کشور خبر داد.
واشنگتن پست در گزارشی به اظهارات رونالد جانسون جمهوریخواه ارشد در کمیته امنیت داخلی آمریکا پرداخت و از رسوایی اخلاقی و سوء رفتار جنسی جاسوسان سرویس مخفی این کشور در سال‌های اخیر در 17 کشور پرده برداشت.
در ادامه این گزارش آمده است که مقامات آمریکایی از اقدامات روسای سرویس مخفی و به خدمت گرفتن روسپی ها در جریان سفرهای رسمی خود و داشتن ارتباط های جنسی با آنها مطلع بودند.
این روزنامه آمریکایی در ادامه به برکناری دو نفر از نیروهای امنیتی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به خاطر ارسال ایمیل‌ با مضامین و محتوای جنسی به یک زن زیر دست خود اشاره کرد.

حماس: رابطه با ايران را پس از روحاني بازسازي کرديم
با خبر شديم كه محمود زهار يکي از رهبران ارشد حماس اعلام کرد اين گروه مقاومت فلسطيني رابطه خود با ايران را پس از روي کار آمدن حسن روحاني رئيس‌جمهور جديد، بازسازي کرده است. به گزارش عصر ايران زهار که روز دوشنبه در يک کنفرانس خبري در غزه سخن مي‌گفت ضمن اشاره به اين مسأله که حماس هيچ گاه رابطه خود با ايران را قطع نکرده بود، تأييد کرد که اختلاف نظر ايران و حماس در مورد سوريه، در دو سال گذشته بر روابط دو طرف تأثير منفي گذاشته بود.

افزایش شپش سر در شمال تهران
یک پزشک عمومی با هشدار نسبت به افزایش شپش در شمال تهران گفت: شایع‌ترین علت مراجعه افراد به پزشک به سبک زندگی اشتباه افراد بر می‌گردد و مصرف لوازم آرایشی غیر استاندارد و بدلیجات عامل خارش و التهاب پوستی است. مسعود فیض اربابی به شایع شدن شپش در کودکان دبستان و پیش‌دبستانی اشاره داشت و افزود: متاسفانه به دلیل افت سطح بهداشت در خانواده‌ها، بحث شپش و مشکلات بهداشت مو این روز‌ها فراگیر شده است به طوری که ما در منطقه پیرامون کلینیک (لویزان) که بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، ماهانه حداقل ۱۰ مورد شپش را داشته‌ایم. معاون فنی پلی‌کلینیک تخصصی شهید فلاحی به علائم شپش اشاره داشت و افزود: شپش همانند شوره سر است با این تفاوت که شوره را می‌توان به راحتی با انگشت از روی مو برداشت اما شپش را به سختی می‌توان از مو جدا کرد و باید حتماً با ناخن آن را کند؛ خارش سر نیز در شپش شایع است.

توصيه دولت به مسئولان براي رعايت بخشنامه دولت دهم

بر اساس ابلاغيه جديدي که يکي از مسئولان ارشد دولتي طي روزهاي اخير خطاب به همه دستگاههاي اجرايي صادر کرده از آنها خواسته است با توجه به مصوبه 24 ارديبهشت دولت دهم در خصوص نحوه پرداخت حق بيمه کارمندان، مبالغ مذکور را با رعايت دقيق جزئيات اين مصوبه، به حساب سازمانهاي بيمه گر ذي ربط واريز کنند تا صرف موارد قانوني و وظايف اين سازمانها شود.

مناظره برای خدا را از علامه بیاموزیم
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی به نقل خاطره‌ای از علامه طباطبایی پرداخت و گفت: در سال‌های 1320 تا 1325 فضای سیاسی کشور کمی باز شده بود و نوعی از آزادی کاذب رواج یافته بود به همین دلیل منکران توحید نیز مجال یافتند تا مطالب خود را بیان کنند؛ علامه طباطبایی طی هشت ساعت بحث و مناظره با یکی از همین افراد او را موحد کرد و در این مناظره فقط از آیات قرآن بهره می‌گرفت .

ابتکار: دوره فرار از پاسخگويي گذشته
معصومه ابتکار معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان حفاظت از محيط‌زيست در همايش بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده مکانيک دانشگاه خواجه نصير با بيان اين‌كه دانشجويان هزينه‌هاي زيادي داده‌اند و من که در شوراي شهر رد صلاحيت شدم با شما همدرد هستم، گفت: تحولات 24 خرداد و روي کار آمدن دولت اعتدال با نگاه يک حقوقدان که به مسائل، امنيتي نگاه نمي‌کند فضاي بازي را به وجود آورده است. وزير علوم محبوب آقاي فرجيدانا تلاش مي‌کند دانشگاه‌ها بستري سالم و فضايي با نشاط براي فعاليت‌هاي اجتماعي و سياسي باشد و دانشجويي هرگز ستاره‌دار نشود. معاون رئيس‌جمهور با انتقاد از اتهام زني به افراد گفت: دوره‌اي که از پاسخگويي فرار مي‌کردند گذشت رئيس‌جمهور خود را پاسخگو به ملت مي‌داند و در گزارش 100 روزه‌اش نه تنها گزارش خود را ارائه کرد بلکه گزارش 8 سال گذشته را نيز بازگو کرد.
مدیریت دریچه دیپلماسی از نظر کیسینجر
هنری کیسینجر و جورج شولتز وزرای خارجه اسبق آمریکا با نگارش مقاله‌ای مشترک در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال آمریکا به تحلیل توافق اخیر ژنو درباره موضوع هسته‌ای ایران و بایدها و نبایدهای سیاست خارجی آمریکا در گام‌های بعدی تعامل با ایران پرداختند و توصیه کردند: ۱ـ به تفاهم رسیدن بر سر یک سطح محدود از قابلیت غنی‌سازی ایران که قابل نظارت و کنترل باشد و اطمینان حاصل گردد از این سطح فراتر نمی‌رود ۲ـ ترسیم یک چشم‌انداز روشن برای ایجاد یک رابطه واقعاً سازنده با ایران۳ـ طراحی و تنظیم یک سیاست خارجی جدید در منطقه خاورمیانه با توجه به شرایط جدید آن.
این دو نوشتند: آمریکا نباید اجازه دهد ایران با استفاده از توافق ژنو از شر تحریم‌های طاقت‌فرسا خلاص شود و همزمان به عنوان یک قدرت اتمی که رهبری جهان اسلام را در دست دارد، ظهور کند که در این زمان متحدان سنتی آمریکا در منطقه اعتماد خود را به واشنگتن از دست خواهند داد و برای ایجاد توازن با ایران به سمت هسته‌ای شدن پیش می‌روند. کیسینجر و شولتز تأکید کرده‌اند شش ماه آینده از این جهت که روشن‌کننده مسیر دیپلماسی و توافق نهایی بر سر موضوع هسته‌ای با ایران خواهد بود، بسیار حساس و تعیین‌کننده است، چراکه از نظر آنها در شش ماه آینده یا مسیر به سمت باز شدن دریچه دیپلماسی هسته‌ای با ایران پیش خواهد رفت یا به یک مانع عمده راهبردی برخورد خواهد کرد.

نوول ابزرواتور: توافق ژنو برای آرام کردن اسرائیل بود!
یک روزنامه فرانسوی معتقد است اسرائیل جرأت درگیری نظامی با ایران را ندارد اما توافق ژنو برای آرام کردن این رژیم از سوی غرب صورت گرفت.نوول ابزرواتور در تحلیلی نوشت: اسرائیل دیگر توان حمله به ایران را ندارد. این امر به منزله یک خودکشی است. اما بلافاصله پس از توافق ژنو، یک مقام عالی‌رتبه فرانسوی گفت، ما به مهمتر‌ین هدف مذاکرات رسیدیم. این کار قبل از هر چیز برای آرام کردن اسرائیل انجام شد که نگران از دست دادن انحصار هسته‌ای خود در خاورمیانه است.این روزنامه همچنین از قول یک مقام فرانسوی خواستار پرهیز از ملعبه‌پردازی شده و می‌نویسد: شاید ده سال پیش نیز، زمانی که ویلپن و فیشر، وزیر خارجه آلمان، مذاکرات را با تهران آغاز کرده بودند، می‌توانستیم به چنین راه‌حلی دست یابیم. در آن زمان ایران هنوز سانتریفیوژهای خود را نصب نکرده بود. ولی دولت وقت آمریکا به ریاست جرج بوش مذاکرت را رد کرد و هیچ پیشرفتی حاصل نگردید. امروز وضعیت کاملا تغییر کرده، ایران 19 هزار سانتریفیوژ تولید و نصب کرده است.
در ادامه این تحلیل با اشاره به محدود شدن غنی‌سازی در ایران آمده است: البته این همه داستان نیست. فعلا تحریم‌های اصلی که اقتصاد ایران را تحت فشار گذاشته‌اند، کاهش نیافته یا لغو نشده‌اند. تهران برای کاهش یا لغو این تحریم‌ها باید در توافق نهایی بپذیرد که حاشیه مانور اتمی خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. و در صورتی که رد کند؟ یک مسئول فرانسوی می‌گوید؛ «بلوایی که در این زمینه به راه می‌افتد، غیرقابل اجتناب خواهد بود» و اگر بپذیرد، همین منبع می‌گوید: «قدرت‌های جهانی خواستار بازرسی سرزده از تمامی سایت‌های هسته‌ای و توقف کامل مرکز اراک یا تعطیلی مرکز فردو خواهند شد.».

پرونده یک واردکننده بزرگ روي ميز کميسيون اصل90
خبر ديگر اين كه رئيس کميسيون اصل 90 مجلس با اشاره به بازداشت يکي از بزرگترين وارد کنندگان فولاد کشور گفت: پرونده این واردکننده فولاد و برادرش و واگذاري پتروشيمي بيستون به وي در کميسيون اصل 90 در حال بررسي است. محمدعلي پورمختار در گفت‌وگو با مهر درخصوص پرونده این دو برادر که پيش از اين از سوي وزارت اطلاعات به کميسيون اصل 90 مجلس ارسال شده بود، اظهار داشت: پرونده اخير وي درباره واردات فولاد بوده که در حال بررسي آن هستيم و درخصوص پرونده واگذاري پتروشيمي بيستون که از سوي وزارت اطلاعات به کميسيون اصل 90 ارجاع شده است نيز کارشناسان مشخص شده‌اند و قرار است نحوه واگذاري اين پتروشيمي به آنان از سازمان خصوصي‌سازي بررسي شود تا اينکه مشخص شود اين پتروشيمي به چه شکل واگذار شده آيا تشريفات رعايت شده و صلاحيت و اهليت خريداران آن احراز شده است يا خير