۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
بحران در همکاری تجاری هلند و رژیم صهیونیستی

اسراییل با یک کشور دیگر هم به مشکل برخورد

شرکت آب هلندی "ویتنز" همکاری و شراکت خود با شرکت آب رژیم صهیونیستی موسوم به "میکوروت" را به دلایل سیاسی قطع کرد.
کد خبر : ۱۴۸۸۶۶

صراط: این تصمیم غیرمنتظره چندروز بعد لغو بازدید لیلیان بلومین وزیر تجارت هلند به دفاتر شرکت میکوروت اتخاذ شد.

شرکت آب هلندی ویتنز در بیانیه خود آورده است: شرکت به این نتیجه رسیده است که کار با شرکت میکوروت درخصوص پروژه‌های آینده بسیار دشوار است، زیرا این امر نمی‌تواند خارج از چارچوب سیاسی انجام شود.

بازدید وزیر تجارت هلند از دفاتر شرکت میکوروت قرار بود در چارچوب بخشی از یک سفر دوره‌ای گسترده تر برگزار شود که مارک روتی نخست وزیر هولند به فلسطین اشغالی داشت.

در جریان سفر نخست وزیر هلند به فلسطین اشغالی اختلاف نظر درباره نصب یک دستگاه اسکنر ساخت هلند در گذرگاه کرم ابوسالم بین نوار غزه و فلسطین اشغالی روی داد. نقل و انتقال کالاها از طریق این گذرگاه انجام می‌شود.

رسانه‌های رژیم اسرائیل نوشتند: این اختلاف باعث لغو مراسمی شد که قرار بود با حضور نخست وزیر هلند برای راه‌اندازی اسکنر یاد شده در گذرگاه کرم ابوسالم برگزار شود.

رسانه‌های هلند شرکت میکوروت را متهم کرده است که فلسطینی‌ها را از دسترسی به آب محروم کرده است. این شرکت توزیع کننده آّب در شهرک‌های صهیونیست نشین در اراضی فلسطینی تحت کنترل تشکیلات خودگردان است.

بانک جهانی اعلام کرده است که اراضی فلسطینی (تحت کنترل تشکیلات خودگردان) از مکانیسم و سیستم منابع آبی رژیم صهیونیستی مستثنی است و صهیونیست‌ها سهم بسیار بیشتری از منابع آبی را که بسیار فراتر از مفاد توافقنامه اسلو امضا شده در سال 1995 میلادی است، برداشت می‌کنند.


منبع: فارس