۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰

جهانگیری دستور بستن شیرهای گاز را صادر کرد

معاون وزیر نفت از صدور بخشنامه‌ای توسط معاون اول رئیس جمهور به تمامی وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی مبنی بر خاموش کردن سامانه‌های گرمایشی و شوفاژ خانه‌ها در ساعات تعطیلی ادارات خبر داد.
کد خبر : ۱۴۹۱۵۲

صراط:  حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز امروز در گفتگویی از صدور بخشنامه‌ای جدید توسط معاون اول ریس جمهور به تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولت خبر داد و گفت: بر اساس این بخشنامه تمامی ادارات دولتی موظف شده اند تا سامانه‌های گرمایشی و شوفاژ خانه‌ها را پس از پایان ساعت کاری خاموش کنند.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه به دلیل کمبود گاز مطابق با این بخشنامه تمامی دستگاه‌ها و ادارات دولت یک ساعت پس از پایان ساعت کار باید سامانه های گرماشی خود را خاموش کنند، تصریح کرد: همچنین این ادارات یک ساعت پیش از آغاز به کار ادارات می توانند سامانه‌های گرمایشی را روشن کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بار دیگر خواستار صرفه جویی بیشتر مردم در مصرف گاز طبیعی شد و افزود: اگر مردم صرفه جویی کنند مشکلی در تامین گاز وجود نخواهد داشت.

به گزارش مهر، هشدارهای شرکت ملی گاز به مشترکان خانگی و تجاری در حالی از روز گذشته شدت گرفته است که برای زمستان سالجاری با بهره‌برداری از طرح‌های جدید، ظرفیت تولید و انتقال گاز طبیعی ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

از سوی دیگر همزمان با منفی شدن تراز تولید و مصرف گاز، وزارت نفت هفته گذشته مذاکراتی با عراق، هند و پاکستان برای امضای قراردادهای صادرات گاز انجام داده است.

زمستان سال گذشته با وجود عدم افزایش ظرفیت تولید گاز، کاهش واردات گاز از ترکمنستان، نه تنها گاز هیچ یک از مشترکان خانگی و تجاری قطع نشد که حتی رکوردهای جدیدی در صادرات گاز ایران به ترکیه ثبت شده بود.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت نفت در طول 48 ساعت گذشته تاکنون متوسط مصرف گاز مشترکان خانگی و تجاری از مرز 415 میلیون مترمکعب در روز گذشته و هم اکنون مصرف گاز ایران به مرز بحران رسیده است.


نظرات بینندگان
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
۰
۰
سرداران دولت جدید اینقدر ضعیف هستند که توان تامین گاز مردم را هم ندارند.ما که فکر کردیم فقط تو تامین پول یارانه های مردم ماندند.بازهم گلی به گوشه جمال سرهنگهای قبلی.چه اشتباهی کردیم