۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴

جایزه فیلم دبی به یک روایت انحرافی از انقلاب

در پایان دهمین جشنواره دبی، این جشنواره در ادامه سیاست‌های ضدایرانی جشنواره‌های اماراتی در حمایت از ارائه روایت انحرافی از انقلاب اسلامی، جایزه ویژه کمیته داوران خود در بخش مستند را به فیلم «کفش‌های قرمز من» اهدا کرد.
کد خبر : ۱۴۹۲۸۳

صراط: روز گذشته اختتامیه دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دبی امارات در حالی برگزار شد که این دوره از جشنواره شاهد حضور کارگردان‌های مطرح جهان عرب از جمله «محمد ملص» از سوریه، «محمد خان» از مصر و «رشید مشهراوی» از فلسطین بود.

بنابر این گزارش برترین فیلم‌های بخش اصلی این جشنواره با عنوان «مهر عربی بلند» فیلم «عمر» به کارگردانی «هانی ابواسعد» اعلام شد و فیلم «حسن بادیده» بازیگر مراکشی فیلم «آنها سگ هستند» جایزه بهترین بازیگر مرد و «یاسمین» بازیگر مصری فیلم «دختر کارگاه» به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شد.

بنابر این گزارش در بخش «مهر عربی کوتاه»، فیلم عراقی «صدای گمشده» اثر لبافی یاسین و نور معطله، و در بخش «مهر عربی مستند» فیلم مصری آمریکایی «الیمدان» به کارگردانی «جیهان نجیم» جایزه بهترین‌های هر بخش را دریافت کردند.

در بخش بین‌المللی این جشنواره با نام «مهر آفریقایی آسیایی» نیز «فرار از گاز» از قزاقستان، بهترین فیلم کوتاه شد و در بخش فیلم مستند «اسب فوکوشیما» از ژاپن و در بخش فیلم بلند داستانی فیلم «ایلو ایلو» از سنگاپور بهترین فیلم‌های هر بخش شدند.

در ادامه سیاست‌های ضدایرانی جشنواره‌های اماراتی «دبی» و «ابوظبی» در حمایت از ارائه روایت انحرافی از انقلاب اسلامی، جشنواره فیلم دبی روز گذشته جایزه ویژه کمیته داوران خود در بخش فیلم مستند را به فیلم «کفش‌های قرمز من» از کشور فرانسه و ساخته «سارا رستگار» اهدا کرد.

این فیلم را که «سارا رستگار» کارگردان فرانسوی ایرانی‌الاصل ساخته است، روایت دو دانشجوی مارکسیست در دوران انقلاب اسلامی را به تصویر می‌کشد که با تحولات متعددی روبرو می‌شوند و در این فیلم زندگی روزمره آنان را در کنار آنچه کارگردان «فجایع سیاسی» خوانده دیده می‌شود.

در همین حال فیلم «گربه و ماهی» به کارگردانی «شهرام مکری» و تهیه‌کنندگی «سپهر سیفی» که در این جشنواره با رده «15+» به نمایش درآمد، توانست در بخش «فیلم بلند داستانی مهر آسیایی آفریقایی» جایزه ویژه کمیته داوران این جشنواره را به دست آورد.

بنابر این گزارش، روزنامه اماراتی البیان از مشهورترین روزنامه‌های این کشور چند روز پیش در تحلیل این فیلم با اشاره به حضور این فیلم در ژانر وحشت نوشته بود: فیلم «گربه و ماهی» خیلی هیجان‌انگیز است و نسل جدید فیلم‌های ایرانی را خبر می‌دهد که در کنار ژانر خود، داستانی واقعی و اجتماعی از مشکلات جوانان ایران را بیان می‌کند که نشانگر ایران معاصر است.


منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز