۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲

منظور خاتمی از سو استفاده از شهیدان چه بود؟

محمد خاتمی در دیدار با خانواده شهدا گفته که باید جلوی سوء استفاده از شهیدان و بچه‌های جنگ گرفته شود.
کد خبر : ۱۴۹۳۵۴
صراط:  محمد خاتمی پنج شنبه  به همراهی تابش خواهرزاده‌اش و نماینده مجلس  و علی خاتمی به دیدار خانواده  شهدا می رود و در حضور خانواده شهدا جملاتی را بیان می کند که قابل تامل است.

حافظه مردم ایران به خوبی به یاد دارد 8 سال دوران اصلاحات جناب سید محمد خاتمی را که  درآن بیشترین هجمه ها به ارزشهای اسلامی و انقلابی شده است و حتی ماورای تکیه زدنش بر کرسی ریاست جمهوری خاطره دوران وزارتش در ارشاد اسلامی که سرفصل جدیدی در بحث فرهنگ گشوده شد و آثاری به چاپ رسید که در همان زمان صدای دلسوزان انقلاب را هم درآورده بود.

با این مقدمه اشاره به برخی از صحبت های سید محمد خاتمی پرده از چهره مزورانه جریانی بر میدارد که در لابه لای تلاشهای دیپلماتیک دولت یازدهم  با شتاب به سمت بازسازی چهره مخدوش شده اصلاحات می پردازد .اصلاحاتی که با حمایت از حسن روحانی سعی کرد  به عرصه سیاسی کشور بازگردد هرچند این دم و بازدم سیاسی به قربانی کردن محمد رضا عارف منجر شد.

در این دیدارسید محمد خاتمی با اشاره به  سخنان معمار کبیر انقلاب امام خمینی  گفته است : به تعبیر حضرت امام (ره) محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و در آستانه اربعین حسینی قرار داریم که عاشورای او الهام بخش همه حرکت های خداخواهانه ازادی طلبانه و رهایی بخش در طول تاریخ اسلام و به یک معنا در تاریخ انسانها بوده است چنانکه گاندی بزرگ می‌گوید من چیز تازه‌ای جز آنچه در عاشورا و از امام حسین آموخته‌ام برای مردم هند نیاورده‌ام، البته گاندی از نظر شناسنامه‌ای هندو بود ولی خداشناس بزرگی بود و واقعا فرادینی و فرا مذهبی بود.»

این اظهارات خاتمی در حالی است که در همه این سالها که مردم کشور با اهداف قیام عاشورا به سبب تلاش واعظان و علمای دلسوز آشنا هستند واین سرآغاز پرسشهایی می تواند باشد که باید سید محمد خاتمی جوابگوی آن باشد . چرا قیام و چرا عاشورا؟

این موضوع که وی به راحتی از احساسات پاک مردم و احترام خالص شان به امام حسین و قیامش سو استفاده می کند تاسف آور است هرچند این رفتار از شخصی که در دوران ریاست جمهوری اش بدترین هجمه ها به مذهب و مکتب شده است قابل انتظار است.

روزی که اکبر گنجی و سروش و آغاجری و غیره به ائمه بی احترامی کردند و حتی گفتند به خدا هم می شود اعتراض نمود و مطالبی از این دست مطرح می کردند جناب خاتمی سکوت پیشه کردند و تن شان برای اسلامی که محرم و صفرآنرا نگه داشته است نلرزید!

خاتمی سعی می کند در دفاع از حماسه ماندگار عاشورا به آزادگی انسان ها بپردازد مطلبی که به خوبی می داند در جامعه سرخورده ای که جوانانش با هزار سوال مواجه اند طرفدارانی خواهد یافت که به سبب آن شاید بتواند بسیج توده ای جوانان ! را بدست آورد برای اهدافی که کمترین آن احیای جریان اصلاحات است.

آیا عاشورا برای ایستادگی در برابر ظلم ، اصلاح امور امت رسول الله ،احیای سنت نبوی و از میان بردن بدعت ها، احیای احکام الهی ویاری ستمدیدگان ،اتفاق نیفتاده است ؟ اگر پاسخ خاتمی غیر از این است که خوب این مشخص می کند به اسلام و اصول و فروعش پایبندی آنچنانی ندارد و اما اگر پاسخش آری باشد چه پاسخی درباره چرایی حضورش در محافلی دارد که به بهانه انتخابات توسط شاخه جوانان اصلاح طلب دایر می شد و در آن محرمات و مفسده هایی از جمله اختلاط محرم و نامحرم ، عدم پوشش مناسب و حجاب اسلامی اتفاق می افتاد و خاتمی به عنوان وظیفه یک عالم حتی یک تذکرنمی دهد  و کوچکترین مخالفتی برای وضع موجود نکرده است؟

همواره درهمه این سالها در گرده همایی های عمومی و نشست های اصلاحات کمترین احترام و تقیدی به احکام اسلامی دیده نشده است و این چه معنی می تواند داشته باشد؟

امام حسین و یارانش در حماسه ای عظیم برای احیای دین جدش قیام نمود، اما خاتمی سعی می کند نظرات لیبرال گونه از دین را بر شهادت طلبی امام حسین منطبق کند ! و در این دایره افرادی را قرار دهد که بدون هیچ پایبندی به دین و مذهب  برای مقابله با دین بسیج می شوند و در همه این سالها خاتمی از آنها دوری نمی کند و دامن خویش را از جمعیت آنها بیرون نمی کشد.

رئیس بنیاد باران در قسمتی  از صحبت هایش می گوید:« اگر روزی یاد شهیدان جانبازان رزمندگان و ازادگان در جامعه مان ضعیف شد و اگر فاصله ذهنی و روحی مان با دفاع مقدس زیاد شد باید نگران باشیم چرا که مایه انقلاب و علت بقای آن و توانمندی انقلاب ما در کاری است که شهیدان کردند و اوج عظمت انقلاب ما در دفاع مقدس آشکار شد اگر ما با آن فاصله بگیریم باید نگران آینده مان باشیم که آیا ما می‌توانیم با دور شدن از چشمه و منشا بتوانیم آن دستاورد که اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است نگه داریم یا نه؟»

جای تعجب است  اجازه صحبت کردن و دیدار با خانواده شهدا به مردی داده می شود که خود داعیه دار قیام بر علیه  ارزشها بوده است  و آیا این دهان کجی به ارزشهایی نیست که جوانان ما جانشان را برای آن بخشیدند؟

یادآوری این سخن امام خمینی که وصیت نامه شهدا خوانده شود ، خود راهنمایی می تواند باشد تا میزان نیرنگ این شخص مشخص شود، شهدایی که اکثرشان در وصیت نامه هایشان به حفظ حجاب ، پیروی از ولایت فقیه و ایستادگی بر آرمان های انقلاب توصیه کرده اند و آیا خاتمی لیدر جریان اصلاحاتی که در بطن خویش منورالفکرانی را متولد کرد که روزی گفتند : افکار امام خمینی باید به موزه ها برده شود ، قابل اعتماد است؟

شهدایی که به فرمان رهبرشان گردن نهادند و از جان گذشتند آیا باید توسط خاتمی به بازی گرفته شوند؟ خاتمی اگر به همین گفته هایش ایمان داشت باید در اتفاقات روی داده در سال 88 به ولایت فقیه احترام می گذاشت و آنروز که اکثرسیاسیون به فصل الخطاب بودن کلام رهبری اتفاق نظر داشتند به  راهی وارد میشد که شهدا سفارش کرده بودند یعنی حمایت و پیروی از ولایت فقیه ، موضوعی که امام خمینی راز بقای انقلاب و کشور را در حمایت از آن تشخیص داده اند.

سواستفاده اصلاحات از ارزشها آنروزی مشخص می شود که در جریانات اغتشاشات و غائله هتک حرمت روزعاشورا و پاره شدن عکس امام خمینی وی هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد هر چند که میرحسین آن افراد هتاک را خدا جو می نامد و خاتمی سکوت میکند ؟ آیا اگر شهدا زنده مانده بودند در برابر این جسارت های پیاپی خاتمی و دوستانش سکوت می کردند؟ هر چند مطمئنا خانواده شهدایی که میزبانی خاتمی را بر عهده داشته اند به حرمت احترام به میهمان وی را مورد انتقاد قرار نداده اند و عذرش را نخواسته اند اما خاتمی به راحتی آبرو را می خورد و حیا را قی میکند !!!

عجیب است وی هنوز بر فریب مردم توسط رفتارهای نخ نما شده اصرار می ورزد و برای  پاک نمودن چهره اصلاحات ضددین می گوید : در عین حال که باید یاد شهیدان و جبهه‌ها و بچه‌های جنگ را زنده بداریم و هم باید جلوی اینکه ازاین سرمایه عظیم سوء استفاده بشود گرفته شود!                     

جناب خاتمی با آن عقبه ای که مطرح شد چگونه می تواند مردم را بفریبد در حالیکه  مردم به خوبی در یافته اند که چه کسانی از خانواده شهدا و اسم شهدا سواستفاده میکنند.

خاتمی خوب یاد گرفته است که با نقاب تزویر ، می تواند چهره ای مردمی خود را بازسازی کند ! دقیقا رفتاری که بنی امیه در پیش گرفتند و به پاکسازی ارزش های دینی پرداخت و باعث شد امام حسین علیه اسلام قیام کند.

فراموشی غائله های 18 تیر 78  و قتل های زنجیره ای که در دوران اصلاحات شکل گرفت امکان ندارد  مردم فراموش نکرده اند توهین های بی سابقه آغاجری و گنجی و سروش و روزنامه های زنجیره ای را که چه بر سر دین و مذهب شان آورد.

فعالیت های خاتمی و اصلاحات حتی می تواند زنگ خطری برای دولت حسن روحانی تلقی شود زیرا در آینده بیشترین فشارها برای تحقق اهداف غیر قانونی این جماعت بر دولت حسن روحانی وارد خواهد آمد و تمرکز لازم برای رفع مشکلات مردم از دولت اعتدال و امید صلب خواهد شد هرچند شاید برای دوره بعدی انتخابات با رقیبی جدی از اصلاحات نیز مجبور شوند رقابت کنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
۱
۱
امثال خاتمي و آغاجري براي اين انقلاب مبارزه كردن شما ٤ تا جوجه بسيجي افراطي متحجر خوارج صفت كه تازه سر از تخم بيرون آوردين براي اين انقلاب چه غلطي كردين؟
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز