۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
حجت‌الاسلام شا‌ه‌آبادی خبر داد

زمان حرکت کاروان‌های ایرانی پیاده‌روی اربعین

مؤسس هیأت عهد آدینه با بیان اینکه اولین گروه کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی روز یکشنبه ۲۴ آذر ماه از مرز خارج می‌شود، گفت: آخرین گروه این کاروان‌ها نیز پنجشنبه ۲۸ آذرماه از مرز زمینی مهران راهی کربلای معلی می‌شود.
کد خبر : ۱۴۹۳۵۶
صراط: حجت‌‌الاسلام سعید شاه‌آبادی دبیر یکی از کاروان‌های پیاده روی اربعین به پایگاه اطلاع رسانی حج گفت: این کاروان‌ها حرکت خود را از شهر‌های مختلف کشور از روز شنبه آغاز می‌کنند و این اعزام‌ها تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

مؤسس هیأت عهد آدینه با بیان اینکه اولین گروه کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی روز یکشنبه ۲۴ آذر ماه از مرز خارج می‌شود، افزود: آخرین گروه این کاروان‌ها نیز پنجشنبه ۲۸آذر ماه از مرز زمینی مهران خارج شده و مراسم پیاده‌روی با شکوه زائران ۲۹ آذر ماه از نجف اشرف به سمت کربلا به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شروع مراسم پیاده روی کاروان‌های اربعین حسینی صبح جمعه ۲۹آذر ماه از نجف اشرف به سمت کربلای معلا خواهد بود.

متولی کاروان پیاده‌روی عهد آدینه همچنین ابراز امیدواری کرد: حرکت این کاروان‌ها در شهرهای مختلف کشور با بدرقه‌ای که مردم انجام می‌دهند یک موج و شور و هیجانی ایجاد کند و هر سال پر رونق‌تر و با شکوه‌تر از گذشته باشد.

* خدمات سازمان حج و زیارت به زائران پیاده‌روی اربعین

همچنین سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت نیز از اعزام حدود ۴۰۰ هزار زائران ایرانی خارج از سیستم ثبت نامی سازمان حج وزیارت خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اعزام زائران به صورت انفرادی به عتبات و وجود برخی مشکلات، از این رو جلساتی با حضور وزارتخانه‌ها و نهادی مختلفی تشکیل شد که سازمان حج و زیارت این افراد را ساماندهی کند بنابراین این گروه‌ها به صورت ساماندهی شده اعزام خواهند شد.

نظافتی تصریح کرد: حدود یک ماه است که مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف از ارگان‌ها و نهادهای گوناگون به صورت ۲۴ ساعته در این زمینه تلاش می‌کنند تا بتوانند خدمات بهتر و بیشتر را به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در این ایام تمامی زائران به صورت ساماندهی شده و گروهی از مرز خارج می‌شوند، افزود: همه زائران تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفته‌اند. بنابراین اگر اتفاقاتی رخ دهد و یا خدای ناخواسته کسی دچار حادثه و یا مشکلی شود، تا سقف ۱۱۴ میلیون تومان دیه پرداخته می‌شود.

سرپرست اداره کل امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، اظهار کرد: همچنین به زائران تا سقف ۱۵ میلیون هزینه بستری، یک میلیون تومان هزینه درمان سرپایی داده خواهد شد و اگر در عراق بستری شوند تا سقف ۲هزار دلار هزینه درمان داده خواهد شد.
منبع: فارس