۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳

مرگ هشتمین پلنگ ایرانی در سال 92 +عکس

رییس اداره محیط زیست شهرستان بافق گفت: به فاصله کمتر از ۱۵ روز از مرگ یک قلاده پلنگ ایرانی در شهرستان استهبان و مرگ پلنگی دیگر بر اثر برخورد با خودرو در جاده خرم آباد – الشتر،هشتمین قلاده از این گونه ارزشمند در سال جاری این بار در شهرستان بافق استان یزد از طبیعت کشور حذف شد.
کد خبر : ۱۴۹۹۰۶
صراط: سید جلال موسوی با بیان این مطلب افزود: بعد از ظهر روز جمعه ۱۳۹۲/۹/۲۲ یکی از اهالی روستای قطرم واقع در منطقه حفاظت شده کوه بافق، مرگ یک پلنگ در این روستا را به اداره محیط زیست شهرستان بافق اطلاع داد.

به گفته وی، به دنبال این گزارش نیروهای یگان محیط زیست عازم روستای مذکور شده اما متوجه شدند پس از تاریک شدن هوا و پیش از رسیدن محیط بانان، لاشه پلنگ توسط افراد ناشناس مفقود شده است.



تصویر تهیه شده از لاشه پلنگ ایرانی توسط یکی از اهالی روستای قطرم بافق، پیش از مفقود شدن لاشه

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بافق اظهار داشت: پس از رسیدن به روستا و مراجعه به محل مرگ پلنگ متوجه شدیم لاشه پلنگ که در داخل روستا و در فاصله بیست متری از خانه های روستایی توسط یکی از اهالی روستا مشاهده شده بود، لحظاتی پیش از حضور محیط بانان توسط افراد ناشناس مفقود و احتمالا معدوم شده است.

موسوی تصریح کرد: تنها از روی تصاویری که توسط یکی از افراد محلی از لاشه حیوان تهیه شده بود متوجه شدیم که پلنگ مذکور، پلنگی بالغ بوده و با توجه به عدم وجود آثار گلوله و رد خون، به احتمال فراوان دلیل مرگ این حیوان، عاملی غیر از شلیک گلوله بوده است اما علت مرگ این پلنگ هنوز مشخص نشده و این موضوع در دست بررسی است.

وی افزود: اکنون تحقیقات برای شناسایی عوامل مرگ و مخفی کردن لاشه پلنگ در جریان است و بزودی علت این حادثه روشن خواهد شد.


منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز