۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸

در دمای زیرصفر اوکراین چند نفر تظاهرات کردند؟

تصمیم اتحادیه اروپا برای قطع مذاکرات توافقنامه تجاری با اوکراین موجب شد تا شب گذشته کی یف شاهد برگزاری تظاهرات 300 هزار نفری مخالفان دولت باشد.
کد خبر : ۱۴۹۹۳۶
صراط:خبرگزاری فرانسه نوشت در دمای زیر صفر اوکراین 300 هزار نفر از مردم این کشور با برگزاری تظاهرات 300 هزار نفری خواستار گسترش روابط کشورشان با اتحادیه اروپا شدند.

این تظاهرات در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای قطع مذاکرات مربوط به توافقنامه تجاری با کی یف برگزار شد. روز گذشته  "استفان فیول" کمیسر امور توسعه اتحادیه اروپا، اعلام کرد : گفتار و کردار "ویکتور یانکویچ" رئیس جمهور اوکراین، و دیگر مقامات بلند پایه اوکراین در خصوص توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا خیلی با هم فرق دارند. گفته های آنها هیچ پایه و اساس درستی ندارد و از همین رو مذاکرات ما با آنها قطع می شود.

فیول همچنین اعلام کرد که در دیدار با "سرهی آربوزف" معاون نخست وزیر اوکراین، در بروکسل به وی تاکید کرده که انجام مذاکرات جدید با کی یف مشروط به تعهد اوکراین برای امضای توافقنامه تجاری با بروکسل است.

در جریان اعتراضات روزهای اخیر اوکراین که بزرگترین تظاهرات بعد از وقوع انقلاب نارنجی در این کشور محسوب می شود بیش از 500 هزار معترض در خیابان های کی یف دست به تظاهرات ضد دولتی زده و خواستار کنار رفتن دولت شدند.

 اعتراضات اوکراین از 21 نوامبر (30 آبان) و بعد از تصمیم دولت برای تعلیق گفتگوها با اتحادیه اروپا آغاز شد. اروپایی ها معتقدند تصميم کی يف تحت فشار روسيه صورت گرفته است.

اتحاديه اروپا در سال ۲۰۰۹ برنامه موسوم به مشارکت شرقی را به شش عضو پيشين اتحاد جماهير شوروی پيشنهاد کرد. هدف از اين برنامه يکپارچه سازی قوانين و مواضع اقتصادی و سياسی اعلام شد.

منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز