۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸

جنتی برای یک بازنشسته حکم می زند؟

با توجه به تذکر رئیس‌جمهور به اکبر ترکان درباره انتصاب مدیران بازنشسته برای مناطق آزاد،‌ این بار شاهد هستیم معاون امور هنری وزارت ارشاد قصد دارد مدیری بازنشسته را برای مدیریت تئاتر کشور منصوب کند.
کد خبر : ۱۵۰۳۲۴

صراط:از آغاز دوران جدید دولت یازدهمی که یکی از شعارهایش پویایی فرهنگی بود در حوزه هنر 113 روز می‌گذرد و بلاتکلیفی تنها واژه‌ای است که در وضعیت فعلی می توان آن را به پیکر سست و بی‌رمق تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی نسبت داد.

بر اساس شنیده‌ها حسین طاهری گزینه‌ای است که تنها یک قدم با مرکزهنرهای نمایشی فاصله دارد و این موضوع را خبرگزاری رسمی دولت طی خبری تائید کرده است. طاهری 54 ساله مدیر بازنشسته سازمان صدا و سیما است که بار دیگر قصد دارد به بدنه دولت بازگردد که این امر خلاف قوانین استخدامی کشور بوده و ایرادی است که بر کابینه دولت یازدهم نیز وارد است. گفته می‌شود طاهری گزینه مورد حمایت یکی از کارگردانان آوانگار تئاتر کشور است که در امر تبلیغات نیز ید طولایی دارد.

حسین طاهری از مدیران دهه 70 صدا و سیما است که پس از بازنشستگی مشغول تهیه‌کنندگی برنامه‌های مختلف است. انتخاب چنین فردی در وهله اول جای فعالیت یک نیرو جوان‌تر را می‌گیرد ضمن اینکه ناآشنا بودن از شرایط موجود و فاصله وی از دوران مدیریتی از دیگر معضلاتی است به چشم می‌آید.

با توجه به تائید خبرگزاری رسمی دولت نسبت به انتصاب حسین طاهری برای مرکز هنرهای نمایشی در آینده نزدیک؛‌ باید بررسی کرد علی مرادخانی بر اساس چه معیارهایی چنین فردی را برای مدیریت حوزه بحران‌زده و بی‌برنامه تئاتر انتخاب کرده است.

به گزارش فارس این در حالی است که پس از انتصابات مدیران بازنشسته در مناطق آزاد روحانی رییس جمهور در مورد آن به اکبر ترکان تذکر داده است.

طاهری متولد سال 1338در تهران، دارای مدرک کارگردانی سینما از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر و کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشکده هنر و معماری است. از جمله مسئولیت‌های او می توان به مدیریت گروه فرهنگ و معارف شبکه اول سیما (75-73)، مدیر کل پخش شبکه اول سیما (77-75)، مدیر گروه فرهنگ و دانش شبکه اول سیما (79-78)، مدیر کل پخش شبکه‌های جهانی جام جم (83-79) و عضویت در شورای بررسی فیلمنامه و سریال‌های سیما فیلم (89-80) اشاره کرد.

منبع: فارس