۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰

دیدار هیات پارلمانی اروپا با فتنه گران!

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتحادیه اروپا با بیان اینکه دیدار هیات پارلمانی اروپا با برخی چهره‌ها خارج از عرف بود، گفت: دیدار با عوامل فتنه 88 مخفیانه بود.
کد خبر : ۱۵۰۴۵۳
صراط:  کاظم جلالی در حاشیه نشست خبری مشترک با تاریا کرونبرگ رئیس روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره دیدار هیئت پارلمانی اروپا با برخی از فعالان فتنه (نسرین ستوده و جعفر پناهی) گفت: ما به عنوان مجلس برای این سفر برنامه‌ریزی کردیم و چیزی غیر از آنچه در جدول آمده بود اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با ابراز انتقاد از دیدار هیئت پارلمانی اروپا با برخی از فعالان فتنه، تصریح کرد: این اقدام ناپسند است که آنها در این سفر اقدامی پنهانی و مخفیانه انجام دادند؛ البته سفارت یونان نیز در این زمینه مقصر است که از وزارت خارجه خواسته‌ایم مسئله را پیگیری کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، افزود: افرادی که در این دیدار حضور پیدا کردند اقدامی نامناسب را انجام دادند زیرا حضور در این دیدار با عرق ملی در تضاد است و اگر کسی موضعی در مسئله‌ای دارد می‌تواند آن را از طرق ممکن بیان کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه در برنامه مجلس ملاقاتی غیر از جدول تنظیم شده وجود نداشت، افزود: ما برنامه‌های رسمی را در جدول برنامه‌ها قرار دادیم که این برنامه‌ها از ساعت 10 صبح روز شنبه آغاز شد.

جلالی، تصریح کرد: البته در ملاقات یادشده سفرای اروپایی نیز دعوت شده بودند که این موضوع در ابتدای یک سفر طبیعی است اما بحث بر سر دعوت از چهره‌های ایرانی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه قبل از انجام سفر درباره دیدار با چهره‌های خاص به ما مسئله انتقال داده نشد، گفت: قبل از سفر به وزارت خارجه نامه‌ای داده بودند که ما سه روز قبل از انجام سفر در جریان آن قرار گرفتیم؛ زمانی که این بحث مطرح شد اعلام کردیم که ما به عنوان مجلس با انجام این دیدار مخالفیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتحادیه اروپا افزود: اروپایی‌ها بارها حرف‌های اپوزیسیون را شنیده‌اند و حال بهتر است نظر پوزیسیون را بشنوند
منبع: ایسنا