۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲

غرب با دولت سوریه همکاری اطلاعاتی می‌کند؟

برخی منابع عربی از آغاز همکاری گسترده امنیتی برخی سازمان های اطلاعاتی غرب با سازمان های امنیتی سوریه برای مبارزه با تروریسم خبر دادند.
کد خبر : ۱۵۰۵۴۷
صراط:  برخی منابع عربی از آغاز همکاری گسترده امنیتی برخی سازمان های اطلاعاتی غرب با سازمان های امنیتی سوریه برای مبارزه با تروریسم خبر دادند.

به گزارش روزنامه «السفیر»، برخی منابع عربی اعلام کردند، دستگاه های اطلاعاتی برخی کشورهای کشورهای غربی با دستگاه های امنیتی سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم القاعده همکاری می کنند.

این منابع تصریح کردند این امر بعد از سفرهای مسئولان امنیتی غرب به «دمشق» پایتخت سوریه در ماه های گذشته و گشودن کانال های بسته شده طی دو سال و نیم پیش (از زمان آغاز ناآرامی های سوریه) صورت گرفته است.

به گفته این منابع، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی غرب اطلاعات امنیتی درباره گروه تروریستی «جبهه النصره» و نیز تحرکات گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) را در اختیار دستگاه های اطلاعاتی سوریه قرار داده اند.

این منابع تأکید کردند، اینچنین اطلاعاتی به ارتش سوریه امکان داده است که حملات بی شماری را در روزهای اخیر علیه برخی مراکز داعش در سوریه انجام دهند. همچنین اطلاعاتی که دستگاه های امنیتی غرب به سوریه داده، باعث شده است که چندین حمله برنامه ریزی شده جبهه النصره و داعش علیه ارتش سوریه در مناطق شمالی کشور خنثی شود.
منبع: تسنیم