۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
با زیر سوال بردن قانون اساسی، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد

واکنش روحانی نزدیک به مشایی به اظهارات حجاریان

دبیر کل جامعه وعاظ ولایی کشوربا بیان اینکه با زیر سوال بردن قانون اساسی، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، گفت: به نظر بنده، بیان این صحبت‌ها درست نیست، در صورت نیاز به تغییر قانون اساسی، راهکار خاصی وجود دارد و رهبر معظم انقلاب می‌توانند با تشکیل گروهی از عقلا، برای تغییر قانون تصمیم گیری کنند.
کد خبر : ۱۵۰۶۴۹
صراط:"حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر" دبیر کل جامعه وعاظ ولایی کشور با اشاره به صحبت‌های اخیر "سعید حجاریان" مبنی بر تغییر قانون اساسی و دادن اختیار انحلال مجلس شورای اسلامی به دولت، اظهار داشت: قانون اساسی کشور ما به رای مردم گذاشته شده است و این صحبت‌ها به مصلحت کشور نیست، چرا که هر فردی بنا به تحلیل و تفسیر خود قانون اساسی را زیر سوال خواهد برد.
 
وی با بیان اینکه با زیر سوال بردن قانون اساسی، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، افزود: به نظر بنده، بیان این صحبت‌ها درست نیست، در صورت نیاز به تغییر قانون اساسی، راهکار خاصی وجود دارد و رهبر معظم انقلاب می‌توانند با تشکیل گروهی از عقلا، برای تغییر قانون تصمیم گیری کنند.
 
حجت‌الاسلام امیری‌فر ادامه داد: تاکنون با قانون اساسی مشکلی نداشتیم و چندین سال است که با همین قانون، رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است.
 
دبیر کل جمعیت وعاظ ولایی کشور تصریح کرد: در موقعیت فعلی، کشور ما نیاز به وحدت و انسجام ملی دارد، دشمنان خارجی در کنار مرز ما هستند و هر روز علیه ما توطئه می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام امیری‌فر افزود: این بحث‌ها بحث خوبی نیست، باید با انسجام، وحدت و همدلی، طبق فرموده مقام معظم رهبری، مشکلات داخلی و اقتصادی را حل کنیم تا در نهایت به عنوان ام‌القرا، حرف اول و آخر را بزنیم.
 
دبیر کل جمعیت وعاظ ولایی کشور با بیان اینکه چرا باید تنها یک قوه را در نظر گرفته و سایر قوا را تضعیف کنیم؟، خاطر نشان کرد: باید با تعامل و گفتگو همان‌طور که تا امروز پیش رفتیم، مشکلات را از سر راه برداریم، تضعیف قوای دیگر خلاف نظر رهبر معظم انقلاب است و به مصلحت کشور نیست.