۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷

درخواست زندانی زن ایرانی در مالزی +عکس

وضعیت ایرانی های زندانی در زندان های مالزی هر روز بغرنج تر می شود. زندانی هایی که به جرم حمل مواد مخدر در زندان به سر می برند و البته تعدادشان مرتب بیشتر هم می شود. خبرها از شرایط سخت ایرانی ها در زندان های مالزی حکایت می کند.
کد خبر : ۱۵۰۷۸۸
صراط: براساس آماری که سفیر ایران در مالزی اعلام کرده، حدود 222نفر ایرانی در زندان‌های مالزی به‌سر می‌برند.جرم بیشترشان حمل مواد مخدر است و 76 نفر آنها هم به اعدام محکوم شده اند چون طبق قانون مالزی مجازات داشتن و حمل بیش از 50گرم موادمخدر در این کشور اعدام است و از طرفی مالزی و تابلند مهمترین راه قاچاق شیشه محسوب می شوند. کاری پرسود که خیلی ها را وسوسه می کند.به خصوص مهاجرانی که برای گذران زندگی دچار مشکل شده اند. جالب اینجاست که زمانی این ماده مخدر از مالزی و تایلند به ایران می آمد و حالا با رونق کار لابراتوارهای زیرزمینی، شیشه از ایران به این کشورها صادر می شود!

  در گزارشی درباره یکی از ایرانی های محکوم به اعدام آمده است:«برایم یک «رادیو» با «هدفون» بفرستید، سکوت سلول انفرادی «کرکننده» است. این خواسته «شهرزاد» در آخرین تماس با خانواده‌اش، از زندان مالزی است. «شهرزاد» در دادگاه مالزی به اعدام محکوم شده است. اکنون سه‌سال‌ونیم از روزی که به زندان افتاده، می‌گذرد و حالا در سلول انفرادی منتظر است تا ببیند چه کسی به در سلولش می‌کوبد؛ زندانبان برای اجرای حکم اعدام است یا نماینده سفارت برای سرکشی.»

آنهایی که محکوم به اعدام هستند از دیگر زندانی ها جدا شده اند و به انفرادی منتقل شده اند. شهرزاد گفته که در این شرایط تنها یک وعده غذا دریافت می‌کنند و دسترسی آنها به آب هم جیره‌بندی شده است.دوربین تمام‌وقت سلول را زیر نظر دارد و زندانیان حتی قضای حاجت خود را باید مقابل دوربین انجام دهند، بیماری‌های قارچی به‌خصوص در بین خانم‌ها شیوع پیدا کرده و برای پیشگیری از اقدام به خودکشی، آنها به هیچ وسیله بهداشتی دسترسی ندارند.

یکی از زندانیان ایرانی که مدتی پیش آزاد شده بود، در گفت و گویی از زمان اسارت در زندان های مالزی ، به عنوان بدترین روزهای زندگیش نام برده بود.


منبع: شرق
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز