۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۰

آخرین‌‌خبرهااز‌وضع‌‌سلامتی‌رییس‌جمهورعراق

پزشک معالج رئیس جمهوری عراق، وضع جسمانی وی را با گذشت یک سال از به کما رفتن وی عالی توصیف کرد.
کد خبر : ۱۵۰۹۵۸
صراط:  پزشک مخصوص جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق در گفت و گو با پایگاه خبری المدی پرس، از پیشرفت مثبت روند درمانی طالبانی خبر داد و حال وی را عالی توصیف کرد.

نجم الدین کریم با اشاره به گذشت یک سال از بیماری طالبانی و روند طولانی مدت درمان وی اظهار داشت سه شنبه با رئیس جمهور جلال طالبانی تماس گرفتم و به ملت عراق و کردها و تمام طرف های عراقی مژده می دهم که پیشرفت چشمگیری در وضع جسمانی رئیس جمهور ایجاد شده است.

وی افزود امروز یک سال کامل از بیماری ریس جمهور می گذرد که دوره درمانش طولانی و وضع جسمانی اش در گذشته خوب نبود، اما امروز حال وی بهبود یافته و می تواند صحبت کند و صدایش واضح است.

نجم الدین با تمجید از نقش وحدت آفرین طالبانی در عراق خاطر نشان کرد بزرگترین طرفی که ضرر کرده است، حزب اتحادیه میهنی کردستان است، چرا که طالبانی دبیرکل حزب است.

نجم الدین در 11 دسامبر از بهبود وضع جسمانی جلال طالبانی و گذشتن مراحل مهم از روند درمانی وی خبر داده بود.

پایگاه خبری اتحادیه میهنی کردستان هم اخیرا تصاویر جدیدی از جلال طالبانی در بیمارستانی که در آلمان تحت مداواست، منتشر کرده بود که از همسرش استقبال می کرد در حالی که بر روی صندلی نشسته بود و در مقابلش مجموعه ای از روزنامه ها و آلبوم عکس قرار داشت که نشان می داد حالش بهبود یافته است.

جلال طالبانی در 17 دسامبر 2012 به کما رفت و پس از آن در بیمارستان شهرک پزشکی بغداد بستری شد و در ادامه برای درمان به خارج از عراق منتقل و در بیمارستان تخصصی در آلمان بستری شد و همچنان در این مکان زیر نظر پزشکان آلمانی قرار دارد.

شهر سلیمانیه در 364 کیلومتری شمال شرقی بغداد در پی بهبود وضع جسمانی جلال طالبانی شاهد خوشحالی طرفدارانش بود که به عمو جلال معروف است.

البته وضع جسمانی رئیس جمهور عراق با سانسور رسانه ای کاملی حتی برای مقامات بلندپایه دولت عراق همراه شده بود تا جایی که در برهه اخیر شایعات فراوانی درباره حقیقت وضع جسمانی وی پخش شده بود و کار به جایی رسید که برخی شخصیت ها و گروه های سیاسی خواستار رفع این ابهامات و دیگران هم خواستار انتخاب جانشین طالبانی به سبب طولانی شدن روند غیبت وی شده بودند. جالب اینکه حتی برخی رسانه ها شایعه درگذشت طالبانی را هم منتشر کرده بودند.
منبع: تسنیم