۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵

مسئول این اهانت‌ها کیست؟ + تصاویر

نمونه هایی نظیر زیر سوال بردن نصب و خلافت امیرالمومنین(ع) (روزنامه بهار)، اهانت به حضرت صدیقه کبری (مجله چشم انداز) و امروز، زیر سوال بردن حکم و نص قرآن مبین در خصوص شهادت مرد و زن، در رسانه ها، برون دادهایی شومی است که اعتقادات دینی و مسلمات قرآنی را هدف گرفته است.
کد خبر : ۱۵۱۵۲۸
صراط: یک ماه و نیم پیش رهبر انقلاب در دیدار بمناسبت روز 13 آبان، هشدار تکان دهنده ای در خصوص «خط نفوذ» در مطبوعات دادند و از مواجب بگیرانی (یا ساده لوحان بی مزد و مواجبی) که خط تبلیغاتچی های خارجی را در داخل به پیش میبرند، یاد کردند.
 
این هشدار، یک هشدار کلیدی و کم سابقه بخصوص پس از هشدارهای سال 78 و 79 رهبری درباره «خط نفوذ» رسانه ای است. جریان نفوذ در بخش های مختلف سیاسی (داخلی و خارجی)، امنیتی، اقتصادی و بخصوص فرهنگی با راهبردها و دستورکارهای واضحی عمیقاً فعال شده است و مواجهه مسامحه گرایانه و منفعلانه دستگاههای مسئول نیز همان فضای تنفسی را که جریان مذکور بعنوان حداقلی ترین رهاورد نتیجه انتخابات خرداد 92 در طلب آن بود، دو دستی تقدیم این جریان کرده است.
 
نمونه هایی نظیر زیر سوال بردن نصب و خلافت امیرالمومنین(ع) (روزنامه بهار)، اهانت به حضرت صدیقه کبری (مجله چشم انداز) و امروز، زیر سوال بردن حکم و نص قرآن مبین در خصوص شهادت مرد و زن(روزنامه قانون)، در رسانه ها، برون دادهایی شومی است که اعتقادات دینی و مسلمات قرآنی را هدف گرفته است.
 
 
در چند وقت گذشته اهانتی دیگر با عنوان «آتشی زیر خاکستر» در مجله چشم انداز ایران (نزدیک به نهضت آزادی) منتشر شده بود که نویسنده با نیت دلسوزی برای حکومت(!) اقلیت های مذهبی را آتشی زیر خاکستر سرد دانسته است. نویسنده به بهانه محور قرار دادن وحدت شیعه و سنی در کشور دچار لغزش شده و خواسته(!) یا ناخواسته به ائمه اطهار علیهم السلام و حضرت زهرا(س) توهین کرده است. در این مطلب درباره توجه بیش از حد شیعیان به حضرت زهرا(س) آمده است: «بعد از جنگ (تحمیلی) توجه به ایشان نسبت به سایر ائمه برجسته تر شد و رویکرد به ایشان نیز متفاوت شد. به تدریج مهم ترین فاز زندگی ایشان در روزهای اول پس از وفات پیامبر اعلام شد و برخورد خلیفه دوم با ایشان برای گرفتن بیعت از ساکنین منزل ایشان و حوادث گفته شده در این مورد پررنگ شد. پیش از آن درگذشت آن حضرت به عنوان وفات یاد می شد که به تدریج عنوان شهادت جایگزین شد و در رسانه ها هم رایج شد.»
 
 
 
در آستانه عید غدیر امسال نیز یک یادداشت توهین آمیز به حضرت امیرالمومنین در روزنامه بهار موجب آزرده خاطر شدن دوستداران ائمه اطهار(ع) شد. خیلی ها اعتقاد داشتند که با آغاز فعالیت دولت جدید، یاوه گویان و روشنفکرمابان گذشته با توهم باز شدن فضای ولنگاری رسانه ای احیا خواهند شد. چاپ مقاله توهین آمیز در روزنامه بهار زنگ خطر ورود این افراد را به صدا درآورد و گویا قرار است هرازگاهی شاهد این توهین ها و یاوه بافی ها باشیم.
 
در عین حال، تصور می کنم عجله جریان نفوذ برای برهنگی و نمایش عمق درونیات خود یعنی ضدیت با اصل اسلام، کار دست این جریان خواهد داد. جریان نفوذ اگر می توانست آتش تند پرده دریش را مهار کند و در زیر خاکستر با لایه های بعدی نگرشی و رفتاری ذهن عمومی بازی کند، دیرتر رسوا میشد. تجربه نشان داده است که در ایران عزیز، در افتادن با باورهای دینی زود از مردم سیلی می گیرد. سالگرد 9 دی 88 نزدیک است...