۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰

خاتمی:افراطی ‌خواندن منتقدان جفا است

امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: افراطی ‌خواندن کسانی که نقد بر مذاکرات دارند، جفا به فضای آزاد و ضد خط مقام معظم رهبری است.
کد خبر : ۱۵۱۵۷۴
صراط: آیت‌الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در هفتمین یادواره سرداران و 800 شهید شهرستان بهشهر، گفت: نیمی از هزینه عزت‌مندی اسلام را شهدای ما پرداخت کردند و نیمی دیگر توسط بازماندگان آنها یعنی همه کسانی که بعد از شهدا ماندند باید پرداخت شود که در مقطع کنونی توجه به پرداخت سه هزینه یعنی مقاومت، حفظ روحیه استکبارستیزی و بصیرت، ضروری است.

وی در بخش مقاومت به مذاکرات ژنو اشاره کرد و افزود: ما همراه مقام معظم رهبری مذاکره‌کنندگان را فرزندان این ملت می‌دانیم و مفتخریم اینها نمی‌خواهند خیانت کنند، به جد این میدان مذاکره، میدان جنگ دیپلماتیک تمام‌عیار است تا مذاکره، عزت‌مندانه باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: مقام معظم رهبری در طول این 35 سال و به‌وی‍ژه در طول رهبری با نقد سازنده مخالف نبودند، از نقد سازنده از افراد و نقد سازنده از دولت‌ها حمایت می‌کنند مثل امام(ره)؛ اما هرگز معنای حمایت آقا این نیست که نقدِ سازنده نباشد.

خاتمی تصریح کرد: نقد سازنده مایه حیات و نشاط کشور، و شورآفرین است، اگر نقد سازنده نباشد رکود و خمود شکل می‌گیرد بنابراین با حمایت از مذاکرات هسته‌ای، میدان باز است، جراید نقدی دارند نقد خود را به‌طور سازنده، مستند و مستدل مطرح کنند، اشکال ندارد.

وی افراطی‌ خواندن کسانی که نقد بر مذاکرات دارند را جفا به فضای آزاد دانست و با انتقاد از این‌که هر کس به دولت گفت بالای چشم دولتمردان ابرو است یا اگر کسی مقاله‌ای نوشت و نقدی کرد؛ پس این‌ها افراطی‌اند، خاطر‌نشان کرد: افراطی‌خواندن این‌ها، ضد خط مقام معظم رهبری است.

خاتمی همچنین از کسانی که می‌گویند افراطی‌های ایران و افراطی‌های آمریکا نمی‌خواهند مذاکرات به نتیجه برسد، انتقاد و تصریح کرد: افراطی‌های آمریکا، صهیونیست‌های افراطی هستند، چرا بچه‌های این ملت، جوان‌های با نشاط این ملت و قلم‌زنان متعهد ما را کنار صهیونیست‌ها می‌گذارید؟

وی افزود: هر کسی به خط شما و همراه شما نبود بشود افراطی، این ظلم فاحش است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: نمی‌گوییم هر نقدی می‌شود، صحیح است، ممکن است برخی نقدها غلط باشد اما چرا نقادان را افراطی می‌خوانید، شما دنبال فضای بازید؟ این چه منطقی است، بعضی‌ها یک جوری عمل می‌کنند آدم خیال می‌کند وکیل مدافع آمریکا هستند، یک چهره واضحی از آمریکا نشان می‌دهند.
منبع: فارس