۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
اسد‌ خم نمی‌شود/نصرالله پیروزی جدیدی را جشن می‌گیرد

مهمترین پیشگویی‌های سال 2014 درباره سوریه

مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته ادامه 2 سال محاصره شهرک شیعی «بصری الشام»،‌ هلاکت یک تروریست آمریکایی در ادلب، اذعان واشنگتن به «کذب» بودن ارزیابی‌های اطلاعاتیش در سوریه، باخت هویتی غرب و پیشگویی بقای اسد و پیروزی نصرالله است.
کد خبر : ۱۵۳۸۲۶

مهمترین تحولات سیاسی و میدانی سوریه طی 24 ساعت گذشته را می‌توان در حمله القاعده به منزل یک سرکرده تروریست‌ها و تیرباران مادرش، دو سال محاصره شهرک شیعی نشین «بصری الشام» معروف به «شهرک قرآن» در درعا،‌ هلاکت یک تروریست آمریکایی در ادلب و 40 تروریست القاعده در لاذقیه، اذعان مقامات واشنگتن به «کذب» بودن ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا در سوریه و باخت هویتی غرب در سوریه است.

تحولات میدانی

حمله خمپاره‌ای عناصر مسلح به شهر «فوعه» و چندین محله در ادلب

گروه‌های مسلح، شهرک «الفوعه» واقع در ادلب و محله‌هایی از این شهر را با چندین خمپاره هدف گرفتند. تاکنون هیچ گزارشی درباره تلفات این حمله گزارش نشده و به نظر می‌رسد که این حمله تنها خسارات مادی بر جای گذاشته است.

حمله القاعده به منزل یک سرکرده تروریست‌ها و تیرباران مادرش

عناصر تروریستی وابسته به گروه القاعده، با حمله به منزل یکی از سرکردگان گروه تروریستی «گردان آزادگان شام»، مادر او را تیرباران کردند.

عملیات ارتش سوریه برای بازپس گیری یک نقطه نظامی در حماه

همزمان با درگیری شدید بین داعش و نیروهای ارتش سوریه، دیگر نیروهای ارتش سوریه به منظور باز پس گیری یک نقطه نظامی که به دست گروه‌‌های تروریستی القاعده افتاده، عملیاتی دقیق اجرا کردند.

شهرک «بصری الشام» معروف به «شهرک قرآن» در درعا

در سوریه مناطق شیعه‌نشینی وجود دارند که از زمان آغاز بحران سوریه و ورود گروه‌های تروریستی سلفی به عرصه بحران در معرض محاصره و حملات این گروه‌های تروریستی قرار دارند. شهرک‌ «بصری الشام» یکی از این شهرک‌هاست.

هلاکت یک تروریست آمریکایی در ادلب و 40 تروریست القاعده در لاذقیه

نیروهای ارتش سوریه یک تروریست آمریکایی در ادلب و 40 تروریست القاعده در لاذقیه را به هلاکت رساندند. همچنین نیروهای ارتش سوریه بر گروه­‌های مسلح مستقر در شهرهای عدار، دوما، جوبر و الزبدانی واقع در ریف دمشق غلبه کردند.

نبش قبور اولیای خدا در مسجد السادات «جوبر» از سوی تروریست­‌ها+فیلم

کاربران پایگاه­‌های اجتماعی با انتشار یک کلیپ، از نبش قبور اولیای خدا در مسجد السادات واقع در محله جوبر دمشق توسط تروریست­‌ها خبر دادند.

حمله خمپاره­‌ای عناصر مسلح به محله‌ای مسیحی‌نشین در دمشق

همزمان با آغاز سال نو میلادی، عناصر مسلح شب گذشته یک محله­ مسیحی­‌نشین در دمشق را گلوله‌باران کردند.

سیطره داعش بر یک نقطه نظامی «جبهه اسلامی» در ریف ادلب

عناصر گروه تروریستی داعش، امروز یکی از نقاط نظامی متعلق به گروه تروریستی «جبهه اسلامی» در ریف ادلب را تحت کنترل درآورده و شماری از عناصر این گروه تروریستی را دستگیر کردند.

عملیات ارتش سوریه در اطراف شهر ادلب، «جبل‌الاربعین» و «خان شیخون»

یگان­‌های ارتش سوریه چندین عملیات در اطراف شهر ادلب، منطقه «خان شیخون» و «جبل‌الاربعین» به اجرا گذاشتند.

خروج بیش از 3 هزار نفر از اهالی اردوگاه یرموک

بیش از 3 هزار نفر از اهالی اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در جنوب دمشق با حمایت ارتش سوریه و گروه­‌های فلسطینی، از این اردوگاه خارج و به منطقه «زینبیه»(س) منتقل شدند.

نشست محرمانه بررسی شکست نفوذ تروریست‌ها به دمشق برگزار شد

نشست اطلاعاتی محرمانه بررسی علل شکست نفوذ تروریست‌ها به شهر دمشق پایتخت سوریه در یکی از کشورهای عربی برگزار شد.

تحولات سیاسی

اذعان مقامات واشنگتن به «کذب» بودن ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا در سوریه

روزنامه وال‌استریت ژورنال، در گزارشی از قول مقامات آمریکایی نوشت ارزیابی‌های اطلاعاتی اولیه آمریکا که مدعی بودند بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تنها چند روز با کنار رفتن از قدرت فاصله دارند درست نبوده‌اند و سازمان‌های اطلاعاتی هم از نادرست بودن این ارزیابی‌های اطلاعاتی آگاه بوده‌اند.

«بشار اسد»‌ خم نخواهد شد/ «نصرالله» پیروزی جدیدی را جشن می‌گیرد

مقوله‌هایی از جمله «بشار اسد»‌ خم نخواهد شد، «نصرالله» پیروزی جدیدی را جشن می‌گیرد، سفر «روحانی» به عربستان و «مایکل شوماخر» به هوش نخواهد آمد؛ مهم‌ترین پیشگویی‌های منجم عرب را تشکیل می‌دهند.

باخت هویتی غرب در سوریه، درسی که اوباما فراموش نمی‌کند

ارتش آزاد و سایر گروه‌های سکولار که در بدو بحران سوریه از قدرت برتر برخوردار بودند، اکنون در میان معارضان تقریبا هیچ‌کاره‌اند. آنان که در میدان نبرد معارضه را نمایندگی می‌کنند، عموما گروه‌های سلفی‌ هستند.


منبع: فارس