۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
تهران امشب سردترین شب از ابتدای پاییز را تجربه می‌کند/یکشنبه آسمان پایتخت غبارآلود می‌شود

وضعیت جوی کشور در روزهای آتی

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه تهران امشب سردترین شب سال را از ابتدای پاییز تجربه خواهد کرد، گفت: تا اواسط هفته آینده برای این کلانشهر بارندگی پیش‌بینی نمی‌شود.
کد خبر : ۱۵۳۸۳۰
صراط: کارشناس هواشناسی با بیان اینکه تهران امشب سردترین شب سال را از ابتدای پاییز تجربه خواهد کرد، گفت: تا اواسط هفته آینده برای این کلانشهر بارندگی پیش‌بینی نمی‌شود.

محمد اصغری با بیان اینکه طی روز جاری استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور بارش برف و باران را تجربه خواهند کرد، اظهار داشت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که طی 24 ساعت آینده استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان‌ها و سواحل شمالی کشور شاهد بارش برف و باران باشند.

کارشناس هواشناسی افزود: البته باید توجه داشت که شدت بارش‌ها در مناطق مزبور همانند نیمه غربی کشور نیست و ضعیف‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سامانه بارش‌زا جمعه از کشور خارج می‌شود، ابراز داشت: بر همین اساس برای شنبه هفته پیش‌رو برای اکثر نقاط کشور جو نسبتا آرامی را پیش‌بینی می‌کنیم.

اصغری در ادامه یادآور شد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روز یکشنبه هفته پیش‌رو برای شهرهایی مانند تهران، اراک، تبریز و ارومیه آسمانی غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی همچنین از ورود موج جدید سرما در ساعات پایانی روز یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: این موج بیشتر نیمه جنوبی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی درباره بارش باران در پایتخت اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که تا اواسط هفته آینده آسمان این کلانشهر بارشی را تجربه نکند، البته بر اساس ورود سامانه بارشی باران در اواسط هفته آینده در پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

اصغری همچنین درباره تغییرات دمایی یادآور شد: سردی هوا طی روزهای آینده در کشور تدوام خواهد داشت، به طوری‌که اگر نقشه کشور را به سه قسمت عمودی تقسیم کنیم می‌توان گفت که مناطق واقع در یک سوم غربی کشور شب گذشته سردترین شب سال را از ابتدای پاییز تجربه کردند و بر همین اساس امشب و فردا شب به ترتیب مناطق واقع در یک سوم نیمه مرکزی (از جمله تهران) و یک سوم نیمه شرقی کشور این سرما را تجربه خواهند کرد.
منبع: فارس