۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱

تماس رییس پارلمان عراق با لاریجانی تکذیب شد

فراکسیون پارلمانی «متحدون» هرگونه تماس رئیس خود که رئیس پارلمان عراق نیز هست با ایران و درخواست کمک از این کشور برای حل بحران «الانبار» را تکذیب کرد.
کد خبر : ۱۵۳۸۳۱
صراط: فراکسیون پارلمانی «متحدون» هرگونه تماس رئیس خود که رئیس پارلمان عراق نیز هست با ایران و درخواست کمک از این کشور برای حل بحران «الانبار» را تکذیب کرد.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» خبر داد فراکسیون پارلمانی «متحدون» که ریاست آن را «اسامة النجفی» رئیس پارلمان برعهده دارد در صحت گزارش‌های رسمی دولت عراق درباره پیروزی بر القاعده در صحرای «الانبار» ابراز تردید کرد و اخبار منتشر شده مبنی بر درخواست کمک نجیفی از ایران برای مهار بحران جاری در عراق را تکذیب کرد.

تلویزیون عراق به نقل از «اسکندر وتوت» رئیس کمیسیون پارلمانی امنیت اعلام کرد: گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی در عراق و شام» (داعش) پس از آنکه ارتش عراق از اجرای عملیات در صحرای الانبار خبر داد وارد نینوا شده‌اند.

این تلویزیون به نقل از یک خبرگزاری ایرانی اعلام کرد که نجیفی با «علی لاریجانی» همتای ایرانی‌اش تماس تلفنی برقرار کرده و خواستار کمک ایران برای حل و فصل بحران الانبار شده است و لاریجانی نیز برای هرنوع همکاری و کمکی اعلام آمادگی کرده است.

اما فراکسیون متحدون که ریاست آن را نجیفی برعهده دارد، هرگونه تماس با لاریجانی و درخواست کمک از ایران را رد کرد.
منبع: فارس