۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵

تمام‌ معلمان خانه‌دار مي‌شوند‌

کد خبر : ۱۵۴۸۳
به گزارش صراط نيوز به نقل از فارس از زاهدان، جلال رحيمي دوشنبه شب در جلسه شوراي آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان در استانداري اظهار داشت: در پي دستور وزير مسكن، تمهيداتي جامع اتخاذ شده و به شهرستان‌ها ابلاغ شده است و متعهد شده‌ايم تا دو سال آينده مشكل مسكن فرهنگيان در آموزش و پرورش برطرف شود.
وي تعداد فرهنگيان بدون مسكن در تمام كشور را 160 هزار نفر عنوان كرد و افزود: 40 هزار نفر هم نيروي جديد استخدامي به آنها اضافه شده كه جمعاً بايد براي 200 هزار ‌معلم بدون مسكن در كشور تا پايان سال 91 مسكن فراهم شود.
رئيس مجلس ايثارگران در ادامه با توجه به شرايط ويژه اقليمي و سرانه جمعيتي و گستردگي جغرافيايي و... سيستان و بلوچستان، عملكرد مديريتي در اين استان را بسيار مثبت و مطلوب ارزيابي كرد و گفت: با وجود 540 هزار دانش‌آموز و يك‌هزار و 500 كيلومتر مرز با دو كشور مسئله‌دار افغانستان و پاكستان و نيز پراكندگي جمعيت، ايجاد انگيزه در ماندگاري نيروهاي متخصص و مشكل نقل و انتقال شاغلان و معلمان، زير پوشش بردن دانش‌آموزان براي تحصيل و ايجاد شرايط مطلوب براي آموزش، اياب و ذهاب و بسياري مسائل و مشكلات ديگر از جمله دغدغه‌هاي مسئولان استاني و آموزش و پرورش است كه جاي تقدير و تشكر از زحمات و تلاش اين افراد را دارد.
رحيمي با اشاره به سفر سوم رياست جمهور به سيستان و بلوچستان تصريح كرد: هفت استان ديگر باقي مانده كه رئيس جمهور در دور سوم به آن استان‌ها سفر كند و سيستان و بلوچستان از جمله آن استان‌هاست كه از مسئولان استاني خواسته مي‌شود تا به طور جدي تلاش كنند تا با توجه به شرايط خاص اين منطقه، طرح و برنامه‌هاي مدوني ارائه كنند تا بتوانند اعتبارات فرهنگي بيشتري مطابق با نيازهاي مهم و ضروري منطقه براي توسعه و پيشرفت سطح فرهنگي منطقه جذب كنند.
وي در ادامه بر استمرار تلاش مسئولان در تقويت بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان تأكيد كرد و افزود: بايد پرونده معلمان و كادري كه بسيجي فعال هستند تكميل و براي تقويت و حمايت از آنها تلاش بيشتري به عمل آيد.
قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور استان‌ها با تأكيد بر پيگيري و نظارت بر اجراي قانون هدفمند شدن يارانه‌ها و اصلاح قيمت‌ها كه وظيفه عمومي و همگاني است، بيان كرد: هر ايراني بايد يك مبلغ بر نحوه اجراي مطلوب اين قانون باشد تا اين گام انقلابي عظيم به طور كامل اجرا و تحول اقتصادي شكوفا شود.
رحيمي با اشاره به اينكه افتخار سيستان و بلوچستان داشتن 2 هزار و 105 شهيد بومي و 3 هزار شهيد غير بومي است، خاطرنشان كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي مدون بايد به گونه‌اي عمل كرد تا از دهه فجر امسال تا سال آينده به امور خانواده‌هاي معظم اين شهداي بومي سركشي و از آنان دلجويي شود.
رئيس مجلس ايثارگران از واريز‌ 5 ميليون تومان به حساب بازنشستگان قبل از موعد آموزش و پرورش تا پايان ماه آينده در كشور خبر داد و گفت: اين مبلغ در سيستان و بلوچستان به حساب بازنشستگان واريز شده و فرهنگيان همه معوقات و مطالبات خود را دريافت كرده‌اند و ساير فرهنگيان كشور تا پايان ماه آينده به حساب آنها واريز مي‌شود و مي‌توانند مطالبات و معوقات خود را دريافت كنند.
رحيمي اضافه كرد: احكام معلمان در مناطق محروم صادر شده و احكام جديدالاستخدامي‌ها نيز در دستور كار قرار گرفته است.
وي از آغاز اجراي بيمه طلايي براي بازنشستگان سخن گفت و اظهار داشت: تا رفع موانع و مشكلات قانوني بيمه طلايي براي بازنشستگان، مسئله را به طور جدي پيگيري مي‌كنيم.
قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور استان‌ها با اشاره به وجود 124 هزار مدرسه و يك ميليون معلم در كشور گفت: هفته نامه «نگاه» در زمينه‌هاي گوناگون از جمله مسائل و مشكلات و رفع موانع و ساير موضوعات مربوطه در سطح كشور چاپ، منتشر و توزيع مي‌شود و مسئولان، معلمان و دانش‌آموزان مي‌توانند با طرح ايده‌ها، نظرات، پيشنهادات، مشكلات و درخواست‌هاي خود در اين هفته نامه مشاركت داشته باشند.
رحيمي از تشكيل تيم‌هاي بازرسي متشكل از معاونان و مديركل‌هاي وزارت آموزش و پرورش براي سركشي و بررسي نقاط ضعف و قوت استان‌ها و به منظور حمايت و تقويت و رفع موانع و مشكلات در استان‌ها خبر داد و ابراز اميدواري كرد حضور اين تيم‌ها در آينده نزديك در 32 استان كشور به منظور حمايت و تقويت و نيز پشتيباني امورات آموزش و پرورش استان‌ها مؤثر و مفيد باشند.
وي بر تقويت مدارس قرآني در سراسر كشور تأكيد كرد و گفت: تاكنون 10 هزار مدرسه قرآني در سراسر كشور راه‌اندازي شده كه از اين تعداد 410 مدرسه قرآني در سيستان و بلوچستان است و طبق ارزيابي كه از روحيه اعتقادي اين استان برداشت كرده‌ام، نياز به ايجاد مدرسه قرآني بيشتري در اين استان احساس مي‌شود.

* دانشگاه جامع فرهنگيان در حال راه‌اندازي است
قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور استان‌ها در ادامه اظهار داشت: به منظور تأمين و تقويت علمي معلمان و شاغلان آموزش و پرورش، دانشگاه جامع علمي ـ كاربردي جايگزين تربيت معلم مي‌شود كه در اين راستا در حال جمع‌آوري نقطه نظرات صاحبان خرد و انديشه از سراسر كشور هستيم تا با همكاري وزارت علوم اين مهم عملياتي شود.
رحيمي با تأكيد بر گسترش مجتمع‌هاي آموزشي و ابراز رضايت از نوع عملكرد آنها در اين استان گفت: اين طرح نو ظهور بوده و در ابتداي كار بديهي است كه با مشكلاتي روبه‌رو شود بنابراين بايد با تدبير و درايت در حل و رفع آنها كوشش كنيم.
وي از ايجاد مدرسه ورزشي در سراسر كشور خبر داد و افزود: امسال 70 هزار مدرسه در كشور زير پوشش اينترنت و اينترانت قرار مي‌گيرند.
رئيس مجلس ايثارگران بيان كرد: براي خدمات‌دهي افزون‌تر به معلمان اين قشر زحمتكش جامعه، كارت‌هاي ضيافتي در حال چاپ است كه فرهنگيان مي‌توانند با شارژ اين كارت‌ها به مبلغ 50 هزار تومان خدمات مسافرتي دريافت كنند.
وي بر تقويت فضاهاي ورزشي تأكيد كرد و افزود: با هماهنگي سازمان تربيت بدني با تشكيل تيم‌هاي ورزشي، محيط رقابت در دانش‌آموزان ايجاد تا از امكانات ورزشي، سالن‌ها به ويژه استخرهاي شناي موجود تا حد امكان استفاده كرده و از ساعت شش صبح تا 12 شب مكان‌هاي ورزشي را فعال داشته باشيد تا ورزش در اين استان پوياتر شود.
نظرات بینندگان
علی اعلمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۸۹
۰
۱
این قشر زحمتکش باید حمایت شوند