۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
طیب زاده:

تهمت عدم تعامل مجلس با دولت نارواست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: روحانی سعی می‌کند مجلس را متهم به عدم تعامل با دولت نشان‌دهد که این تهمت ناروایی به نمایندگان مردم است.
کد خبر : ۱۵۵۸۰۶

صراط:  زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران و عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  در مورد سخنان اخیر رئیس جمهور کشور در مورد عدم نگرانی دولت از کارت زرد‌های مجلس افزود: به نظر من رابطه مجلس و دولت باید همراه با تعامل و توام با همکاری به منظور حل مشکلات مردم باشد.

طبیب‌زاده اضافه کرد: با توجه به شرایط خاصی که کشور با آن مواجه‌است و تحریم‌ها و جنگ اقتصادی که امریکا با کشور ما به راه انداخته طرح چنین مباحثی که موجب اختلاف میان دولت و مجلس می‌شود، درست نیست.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد دولت و مجلس اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند دولت و مجلس باید در کنار هم برای برطرف کردن مشکلات مردم تلاش کنند و سیاست‌های اقتصادی و سیاسی را درنظر بگیرند که به نفع مردم و کشور باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گریزی به بخشی از سخنان روحانی در جمع هنرمندان زد و تصریح کرد: این صحبت‌ها و اقداماتی از این دسته که توسط رئیس دولت صورت می‌گیرد موجب اختلاف میان نمایندگان مردم و دولت خواهد‌شد و ممکن است در روند خدمت رسانی به مردم مشکل ایجاد کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر‌نشان کرد: روحانی در زمان معرفی وزرا به مجلس با سخنرانی‌هایی که داشت به نوعی مظلوم نمایی کرد و حالا نوعی دیگر با مجلس برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: به نظر من روحانی سعی می‌کند مجلس را متهم به عدم  تعامل با دولت نشان‌دهد که این تهمت ناروایی به نمایندگان مردم است.

طبیب‌زاده در ادامه با اشاره به آمار بالای آرای نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی روحانی خاطر‌نشان کرد: تقریبا بیش از 200 نفر از نمایندگان به اکثر وزرای پیشنهادی دولت که بیشتر آنها اصلاح‌طلب و یا از عناصر کارگزاران بودند و در پیشانی آنها نشانی از اصولگرایی وجود نداشت، رای مثبت دادند که این نشان از تعامل بالای مجلس با دولت است و اگر قرار بر تقابل با دولت وجود داشت هرگز چنین چیزی اتفاق نمی‌افتاد.

وی در تکمیل سخنان خود اضافه‌کرد: روحانی می‌خواهد هرکسی را که به مجلس پیشنهاد کرد رای مثبت بگیرد و این ممکن نیست، البته مجلس در گذشته هم نمی‌توانست چشم خود را بر گذشته بعضی از وزرای پیشنهادی ببندد و به کسانی‌که در فتنه دست‌داشته و نظام را متهم به تقلب کرده‌اند رای مثبت بدهد، در این صورت آیندگان در مورد این مجلس قضاوت خوبی نمی‌کردند.

نماینده مردم تهران در ادامه افزود: چیزی که باعث شد مجلس به فرجی‌دانا کارت زرد بدهد رفتارهای اشتباهی بود که وزیر علوم داشت و مجلس تصمیم گرفت بنابر وظیفه‌ای که بر عهده دارد این کار را انجام دهد.

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: نوع انتخاب رئیس جمهور باعث شد که برخی از افرادی که به مجلس معرفی شدند رای نیاورند و وی باید در انتخاب‌های خود تجدید نظر کند و  افرادی که حتی خود او از طرح گذشته آنها در صداوسیما راضی نبود و حتی در مورد یکی از وزرای پیشنهادی از صداوسیما خواست تا آن قسمت از صحبت نمایندگان را که در مورد گذشته آن فرد بود، حذف کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روحانی یک‌جانبه به مسائل نگاه می‌کند و می‌خواهد تعامل یک‌سویه و فقط از طرف نمایندگان مردم باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس و تصمیات آن از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار است، اضافه کرد: روحانی اگر می‌خواهد بین مجلس و دولت تعامل ایجاد شود و مجلس در همه زمینه‌ها با وی همکاری کند باید در انتخاب‌های خود تجدید نظر کند و افرادی امثال توفیقی و امیری را به مجلس معرفی نکند و از گفتن حرفهایی که باعث اختلاف می‌شود، خودداری کند.

وی با اشاره به اینکه مردم برای از بین رفتن مشکلات اقتصادی روحانی را انتخاب کردند، افزود: مطمئنا مردم هم از اختلاف بین مجلس و دولت راضی نیستند و همچنین انتخاب افراد ناشایست را هم نمی‌پسندند، و اگر می‌توانستند وزرا را هم انتخاب کنند حتما با مجلس هم عقیده بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: امیدواریم دیگر شاهد بیان چنین سخنانی از طرف روحانی نباشیم و مجلس در کنار دولت بتواند در حل مشکلات مردم قدم بردارد.


منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز