۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶

اظهارات سردار سلامی در کنگره 10هزار شهید عشایر

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس نقطه عطف اتصال روح عاشورایی و حماسی برای نسل امروز است.
کد خبر : ۱۵۵۸۶۶
صراط:  سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز جمعه در کنگره ملی شهید محمد علی شاهمرادی و 10 هزار شهید عشایر، سناریوی دشمنان در دوران دفاع مقدس را پیچیده‌ترین سناریو علیه یک کشور در طول تاریخ دانست و اظهار کرد: امروز دشمن نسبت به گذشته ضعیف‌تر و جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر شده است.

او با بیان این که استکبارجهانی قصد داشت با تهاجم گسترده علیه ملت، ایران را در عرصه سیاسی ناکارآمد کند، افزود: شهدا با الگو قرار دادن امام حسین (ع) معماران اصلی هویت اسلامی، انقلابی، آزادی خواهی و عدالت طلبی بودند که با رشادت و ایثار این تهاجم را خنثی کردند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برخلاف تصورات دشمن، ملت ایران در جنگ تحمیلی ایستاد و به پیشرفت خود ادامه داد و امروز در قله‌های رفیع اقتدار ایستاده و دشمن را خوار کرده است.

سلامی با بیان این که امروز معادلات جهانی بدون حضور ایران حل نمی‌شود، تصریح کرد: روزی سران آمریکا در کاخ سفید برای سرنوشت مردم جهان تصمیم‌گیری می‌کردند، اما امروز دیگر مردم کشورهای مسلمان برای مقامات آمریکایی فرش قرمز پهن نمی‌کنند.

وی با بیان این که امروز آمریکایی‌ها برای حضور در کشورهای دیگر هزینه می‌دهند، افزود: آمریکا در مصر، سوریه، لبنان و عراق شکست خورد و دیگر هیچ مقام آمریکایی به آسانی نمی‌تواند در یک کشور اسلامی و حتی غیراسلامی تردد کند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که آمریکا با 17هزار میلیارد دلار، بزرگ‌ترین بدهکار جهان است، اظهارکرد: آمریکایی‌ها به صراحت می‌گویند که به راحتی نمی‌توان با ایران درگیر شد.

او این امنیت را مدیون شهدا دانست و ادامه داد: اثر شهدای ما تا شرق مدیترانه دیده می‌شود و این الهام بخش روح مقاومت و ایستادگی برای مردم این مناطق است.

وی با بیان این که هشت سال مقاوت و ایثار این سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد، افزود: 10هزار شهید عشایر و شهید شاهمرادی مصداق این مقاومت هستند و باید آن‌ها را به نسل جوان معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا، کنگره ملی شهید محمد علی شاهمرادی و 10 هزار شهید عشایر امروز –جمعه 20 دی‌ماه- در اصفهان برگزار شد و در این مراسم از تمبر شهید محمدعلی شاهمرادی - قائم مقام تیپ 44قمربنی هاشم- و چند کتاب درباره این شهید رونمایی شد.

منبع: ایسنا