۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸

گفتگویی‌متفاوت‌بامجری‌جوان‌تلویزیون+تصاویر

عمادی که لقب "ملوان دکلمه" را یدک می کشد مهمان ما بود:
کد خبر : ۱۵۶۰۷۰
صراط: سید وحید عمادی کارشناسی نرم افزار دارد و متولد تهران است. وی مجری گری را از اجرای صحنه در مراسمات و جنگ ها شروع کرده و حدود یک سال و نیم است که در تلویزیون اجرا دارد و سابقه گویندگی در رادیو را هم دارد.


عمادی که لقب "ملوان دکلمه" را یدک می کشد مهمان ما بود:


* ابتدا بفرمائید چند وقت است کار اجرا انجام می دهید و کمی هم از سوابق کاریتان بگوئید:

حدود چهار سال است کار اجرا انجام می دهم و مجری گری را از جنگ ها و همایش ها آغاز کردم. مدتی هم در رادیو کار کردم و نزدیک به یک سال و نیم است که در برنامه های مختلف تلویزیونی حضور داشتم. برنامه های چون "علم ونادانی" و "از ایران" و چند برنامه دیگر از شبکه های جام جم و شبکه سه سیما مجری گری کردم.


* بیشتر چه تیپ برنامه هایی را دوست دارید و اجرا کردید؟

خودم بیشتر برنامه های هنری و فرهنگی رو بیشتر دوست دارم ولی برنامه های اجتماعی هم داشتم. برنامه هایی که جدی باشند رو بیشتر می پسندم.


* رادیو رو بیشتر دوست دارید یا تلویزیون!

ببینید ماهیت اجرا در رادیو و تلویزیون کاملا متفاوت است. شما در رادیو باید بوسیله صدایی که مخاطب از شما می شنود تاثیرگذاری داشته باشید و در واقع برنامه را مدیریت کنید اما در تلویزیون صحنه، دکور، پوشش و عوامل دیگری نیز موثر هستند.

در رادیو احساسی که صدا در مخاطب ایجاد می کند خیلی مهم است و مهارت خاصی می خواهد که بتوانید برنامه جذابی داشته باشید و در تلویزیون هم علاوه بر فن بیان، حرکات مجری که در معرض دید است در چگونگی پیش برد برنامه موثر است.

در کل کار رادیو ویژگی های خاص خودش را دارد و تلویزیون هم جذابیت هایی دارد که رادیو ندارد.


* شما لقب "ملوان دکلمه" را در جشنواره صدای ماندگار به خود اختصاص دادید. در این باره کمی بیشتر توضیح دهید:

گویندگی در رادیو و شعرخوانی یک سبک خاص و احساس میخواهد که دربیان مطالب و آیتم های مختلف فرق می کند. این عنوان هم بخاطر احساساتی که در هنگام شعر خواندن داشتم توسط اساتید به من اعطا شد. من اولین مجری هستم که دست گذاشته ام بر روی دکلمه گفتن در تلویزیون و می خواهم این کار را ادامه دهم و در این زمینه پیشرفت کنم؛ من بازیگر نیستم بلکه با احساساتم حرف می زنم.


* چی شد که با لیسانس نرم افزا به کار گویندگی و مجری گری روی آوردید؟

همیشه به کار فرهنگی علاقه مند بودم و تنها دلیل آن همین بحث عشق و علاقه بود.



* میگن حقوق مجری ها خیلی خوبه!

نه اصلا اینطور نیست و مجری ها هم حقوق های معمولی می گیرند. ولی بین مجری برنامه زنده و معروف با سیر مجری ها تفاوت های ناچیزی وجود داره که البته طبیعی هم هست. ولی در کل مبلغی نیست که فکر کنیم خیلی بالاست.


* مجری به تنهایی در جب یا دفع مخاطب تاثیر دارد؟

صد در صد. اجرای خوب یک مجری باعث میشه تا مردم به پیگری کارهایش روی بیاورند و از طرفی دیگر اگر یک مجری نتواند بخوبی برنامه را پیش ببرد کار خسته کننده خواهد شد و مخاطب از برنامه زده می شود.


* دوست داری با چه کسی مهمان برنامه ات باشد تا یک برنامه خیلی خوب ارائه کنید؟

اگر خواننده باشد؛ رضا یزدانی و از بین بازیگران هم مهران مدیری.


* چرا مهران مدیری؟

چون وی کار طنز انجام می دهد و من کار جدی و تلفیق این دو می تواند خیلی جذاب باشد هر چند که ممکن است شخصیت ها هم با نوع کار فرق کند ولی جذابیت های زیادی می تواند داشته باشد.


* برای اولین سوال از رضا یزدانی چه می پرسی؟

خوبی! با شهرتت چکار می کنی؟


* بنظرتون شهرت دردسر هم داره؟

شهرت خوبه بشرطی که از اون سوء استفاده نکرد. ولی گاهی هم ممکنه دردسرساز باشه و یک حاشیه کوچک خیلی زود برایتان بزرگ می شود.


* الگوی شما کیست و بهترین مجری حال حاضر کیست؟

الگوی من استاد علی معلم (منتقد سینما) هستند و برای قسمت دوم سوال نمیشه گفت بهترین مجری کیست چرا که حوزه های کاری متفاوت است و مجری های توانمند زیادی داریم مثل سید جواد یحیوی (مذهبی)؛شهریاری (طنز) داریوش کاردان و احمد نجفی (طنز و جدی) و احسان علیخانی هم در برنامه های احساسی کارش حرف نداره.


* تا حالا شده گاف هم داده باشید؟

در یکی از برنامه های زنده حدود یک دقیقه یک کلمه بر روی زبونم نمی چرخید و رفتم سراغ مطلب بعدی ...


* یک خاطره ای که هرگز فراموش نمی کنید!

در یکی از برنامه های زنده و رسمی مهمان برنامه که مسئولین هم بود زد جاده خاکی. کارگردان از توی گوشی ازم خواست که کنترلش کنم و تلاش من بی فایده بود بعد کارگردان با صدای بلند لفظ تندی بکار برد که خود مهمان هم شنید. من سرخ شدم و مهمان برنامه هم رنگش سفید شده بود. این یکی از خاطرات تلخ و شیرین کارم است که همیشه در ذهنم می ماند.



* اگر از شما بخواهند که کاری بر خلاف میلتان انجام دهید یا چیزی بگوئید که خودتان دوست ندارید؛ چه می کنید؟

معمولا با کسانی که کار می کنم از روحیاتم خبر دارند و قبل از برنامه هماهنگی لازم را انجام می دهیم ولی اگر کاری با روحیاتم سازگار نباشد را نمی پذیرم.


* برنامه بعدی که خواهید داشت با چه عنوانی خواهد بود؟

کاری به نام "عاشقانه های من" در برای شب های عید دارم که از یکی از شبکه های سیما پخش خواهد شد و شاید در کنارش آلبومی از دکلمه هایش هم ارئه کنم.


* صحبت پایانی؛

ما نمانیم و عکس ماند؛ کار دنیا برعکس است.


* از اینکه دعوت ما را پذیرفتید سپاسگزاریم.



***

عکس: علی اکبر رهنمائی


منبع: بولتن نیوز