۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۲
اوج گیری دوباره فولاد و سپاهان

نتایج کامل هفته 22 لیگ برتر +تصاویر و جدول

در پایان رقابت های این هفته استقلال در صدر ماند، فولاد به رده دوم رسید، پرسپولیس در جایگاه سوم قرار گرفت و سپاهان به یک امتیازی این تیم رسید.
کد خبر : ۱۵۶۱۱۰
گروه ورزشی صراط - هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال کشور با برگزاری هفت مسابقه در امروز و تداوم صدرنشینی استقلال به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی صراط، در پایان رقابت های این هفته فولاد به رده دوم رسید، پرسپولیس در جایگاه سوم قرار گرفت و سپاهان به یک امتیازی این تیم رسید.

نفت تهران صفر – ذوب آهن یک
گل: محسن بیاتی نیا 38



در اولین بازی این هفته روز پنجشنبه نفت تهران در ورزشگاه دستگردی که اسکوربوردش به جای آرم ذوب آهن آرم سپاهان را نمایش داده بود، در حضور کی روش مقابل ذوب آهن شکست خورد تا از کورس قهرمانی جا بماند.

گسترش فولاد 5 – صفر راه آهن سورینت
گلها: مهرداد بايرامي (10، 30 پنالتی، 63 و 66)، سامان نريمان جهان 45 برای گسترش فولاد

در اولین بازی این هفته تیم راه آهن سورینت در حالی که مالک متمول خود را همچنان در اوین می بیند و در این مسابقه نیز بی دلیل از پیراهن دوم خود از زمان حضور بابک زنجانی، استفاده کرده بود متحمل یکی از سنگین ترین شکست های تاریخ خود شد. مهرداد بایرامی در این مسابقه به تنهایی 4 گل زد تا 10گله شود و به همراه عنایتی و انصاری فر در صدر جدول گلزنان قرار گیرد.


فجرسپاسی یک – 2 صبای قم
گلها: جلال‌الدين علي‌محمدي 43 برای فجر سپاسی و رضا عنايتي 45 و فريد بهزادي کريمي 74 برای صبا

در دیگر مسابقه این هفته تیم صبای قم شکست یک بر صفر در شیراز را با پیروزی دو بر یک عوض کرد تا این تیم شیرازی را بیش از پیش در خطر سقوط قرار دهد.

سایپا 3 – 3 تراکتورسازی
گلها: سجاد شهباززاده 34پنالتی، ابراهيم صادقي 54 و 72 برای سایپا و مهدي کريميان50، علي کريمي 65 پنالتی و کريم انصاري فرد 92 برای تراکتورسازی



پرگل ترین مسابقه این هفته را دو تیم سایپا و تراکتورسازی در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار کردند که در نهایت با 6 گل، دو کارت زرد و دو پنالتی و ثبت نتیجه تساوی سه بر سه به پایان رسید.


ملوان 2 – یک مس کرمان
گلها: شاهين ثاقبي 55 و 58 برای ملوان و مصطفي شجاعي 66 برای مس


زردها آرام آرام به صدر نزدیک شدند/ سپاهان 2 – صفر داماش گيلان
گلها: مهدي شريفي 69 و محمد غلامي 76 برای سپاهان



تیم سپاهان در حالی که در لیگ امسال هنوز به عنوان مدعی قهرمانی خود را معرفی نکرده بود، آرام آرام و بی سروصدا با چند برد و نتیجه لازم در چند هفته اخیر حالا به یک قدمی پرسپولیس و رده چهارم رسیده است.

فولاد انتقام گرفت/ فولاد 2 – یک پرسپولیس
گلها: مهدی سیدصالحی 24، اسماعیل شریفات 34 و آرش افشین 89



تیم پرسپولیس در حالی که هفته گذشته صدر جدول را از دست داده بود یک هفته مانده به دربی تهران رتبه دوم را نیز از دست داد. آنها در شرایطی دو بر یک مغلوب تیم سختکوش فولاد شدند که ابتدا با گل سیدصالحی پیش افتادند اما در همان نیمه اول اسماعیل شریفات بازیکن سابق استقلال گل مساوی را به ثمر رساند و شادی گلش را به سبک آرش برهانی در دربی انجام داد. در لحظات پایانی فولاد در شرایطی به گل دوم رسید که پرسپولیسی ها باز هم به داوری اعتراض کردند.(واکنش دایی و واکنش رویانیان) به اعتقاد آنها توپی که پیش از ورود به دروازه به دست آرش افشين خورده بود باید خطای هند اعلام می شد. مشابه این اعتراض را البته به صورت خفیف تر، فولادی ها در بازی رفت که سه بر یک آن را باخته بودند انجام دادند. آنها یکی از گلهای پرسپولیس را آفساید می دانستند.


استقلال صدر را حفظ کرد/ استقلال یک – صفر استقلال صنعتی خوزستان
گل: محمد قاضی 76



استقلال در شرایطی که برای چندمین هفته متوالی با نیمکت نسبتا خالی بازی می کرد و با غیبت نکونام این نیمکت بیش از پیش خالی تر شده بود، آندو را نیز از ترس سه اخطاره شدن روی نیمکت نشاند اما در نیمه دوم مجبور شد از او استفاده کند. حضور او در کنار بازیکن جدید برزیلی آبی ها روند بازی را به سود استقلال پیش برد تا آنها صدرنشینی را حفظ کنند.

جدول رده بندی لیگ برتر در پایان هفته بیست و دوم

برای مشاهده جدول در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید


برنامه هفته بیست و سوم:


پنج‌شنبه 26 دي

14:30
داماش گيلان - فجر سپاسي

14:30
ذوب آهن - فولاد

14:30
تراکتورسازي - صباي قم

14:30
سايپا - ملوان

14:30
راه‌آهن سورينت - سپاهان

15:00
استقلال خوزستان - گسترش فولاد

جمعه 27 دي

15:00
پرسپوليس - استقلال

يکشنبه 06 بهمن

14:30
مس - نفت تهران