۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

ایران در مذاکرات ژنو حاضر می‌شود؟

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مذاکرات ژنو 2 گفت: ایران در کمال بی‌اعتمادی در مذاکرات حاضر می‌شود و این بی‌اعتمادی‌ها تنها مربوط به ملت ایران نیست بلکه دیگر کشورها نیز کمترین اعتمادی به آمریکایی‌ها ندارند.
کد خبر : ۱۵۶۱۸۷

صراط:  سردار سید مسعود جزایری صبح امروز در جمع پاسداران سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: برای مقابله با دشمن، آنچه حرف اول را می‌زند، دشمن شناسی است و باید طیف دشمن را شناخت زیرا دشمن هر روز با چهره‌ای جدید و با حربه‌ای جدید وارد میدان می‌شود.

وی بیان کرد: در طول تاریخ، دشمن شناسی همواره بحثی جدی و مورد توجه بوده‌اند و جوامعی که درک درستی از دشمن داشته‌اند، همواره پیروز میدان بوده‌اند.

جزایری بیان کرد: در دنیای امروز نیز دشمن ماهیت متفاوتی دارد به همین دلیل دشمن شناسی و توجه به این مهم، اهمیت بیشتری در دنیای امروز پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن یک روز با استفاده از ابزار مادیات و قدرت‌گرایی، روز دیگر با جنگ نرم، یک روز دیگر با اقدامات اقتصادی و ... وارد میدان می‌شود و هر بار که از اقدامات خود نتیجه نگیرد، روش دیگری را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

جزایری ادامه داد: دشمن کشور اسلامی ما نیز تاکنون با اقدامات متعدد نظامی، سیاسی، دیپلماسی، فرهنگی و ... وارد میدان شده و امیدوار است که نتیجه بگیرد اما تاکنون موفق نشده است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: غرب و آمریکا می‌خواهند مدل زندگی ما را تغییر دهند و الگوهای مدنظر خود را در کشور پیاده کنند تا آن طور که آنها صلاح می‌دانند، سبک زندگی ما را تعریف کنند اما ملت ایران همواره مقابل آنها ایستاده و رویه و سبک زندگی خود که بر اساس حکومت اسلامی است، ارائه داده و دشمن با این موضوع مشکل دارد.

سردار جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات ژنو 2 خاطرنشان کرد: اصل انجام این مذاکرات مورد تأیید و نظر نظام است و اینکه ما بتوانیم با مذاکره باری از بارهایی که دشمن و مخالفان نظام بر کشور ما تحمیل کردند برداریم، یک پدیده مثبت محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: توجه کنیم کسانی که خود پدید آورنده این مشکلات برای کشور ما هستند به این راحتی دست از دشمنی‌ها و اقدامات ضد ایرانی و ضد اسلامی خود بر نمی‌دارند.

سردار جزایری تصریح کرد: مفهوم دیگر این کلام این است که ایران در کمال بی‌اعتمادی در مذاکرات حاضر می‌شود به طوری که هوشیاری ما در مذاکرات باید 100 درصد باشد.

وی خاطرنشان کرد: این بی‌اعتمادی‌ها تنها مربوط به ملت ایران نیست بلکه دولت و مردم سوریه نیز کمترین اعتمادی به آمریکایی‌ها و کسانی که جنگ را به کشور سوریه و مقاومت تحمیل کردند، ندارند اما ممکن است در مذاکرات حضور یابند تا حق ملت سوریه را با این حضور به دست بیاورند.


منبع: فارس