۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷

گوگل عذرخواهی کرد

گوگل به‌خاطر اشتباه صورت‌ گرفته در گوگل‌مپ در نام‌گذاری میدانی در برلین به نام آدولف هیتلر رسما عذرخواهی کرد.
کد خبر : ۱۵۶۴۷۸
صراط: شیطنت یک کاربر گوگل٬ کار را به عذرخواهی رسمی این شرکت از آلمان و آلمانی‌ها کشانده است. این کاربر روز پنج‌شنبه نام میدانی در برلین موسوم به «تئودور هویس» را به میدان آدولف هیتلر تغییر داد.

این اشتباه چند ساعتی از چشم ویرایشگران نقشه جهانی گوگل دور ماند و سرانجام موجب شد روز جمعه شرکت گوگل رسما به خاطر بروز این اشتباه عذرخواهی کند.

آدولف هیتلر پلاتس در واقع نام قدیمی میدان معروفی است که امروز تئودور هویس پلاتس نام دارد. تئودور هویس نام نخستین رئیس‌جمهوری آلمان است که در سال 1963 به این سمت انتخاب شد.

در دوران حکومت نازی‌ها بر آلمان در فاصله سال‌های 1933 تا 1945 بسیاری از خیابان‌ها و میدان‌های مهم شهرهای آلمان به نام هیتلر٬ رهبر ناسیونال‌سوسیالیست‌های این کشور نام‌گذاری شده بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس٬ لنا واگنر٬ سخنگوی گوگل٬ در واکنش به این ماجرا گفته که این شرکت به محض اطلاع از بروز این خطا در سرویس نقشه گوگل٬ در سریع‌ترین زمان ممکن آن را تصحیح کرده و نام درست را به این میدان برگردانده است.

او همچنین به این نکته اشاره کرده که ویرایش این نقشه‌ها برای همه کاربران امکان‌پذیر است٬ اما ویرایش‌های صورت گرفته پس از بازبینی توسط داوطلبان و یا ویرایشگران متخصص گوگل ثبت می‌شوند.

با این حال٬ از آنجایی که با اشتباه احتمالی ناظران گوگل در ثبت این ویرایش این خطای جنجال‌برانگیز رخ داده٬ لنا واگنر به نمایندگی از شرکت گوگل در بیانیه‌ای که منتشر کرده٬ اعلام عذرخواهی کرده است. وی گفت: امیدوار است که اشتباه صورت گرفته موجب رنجش و ناراحتی کسی نشده باشد.»


منبع: ایسنا