۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰

زهر مار در آب کرمان!

در شهرستان قلعه‌گنج کرمان، ایجاد انشعاب غیرمجاز توسط یکی از خانواده‌های روستایی، منجر به سمی شدن آب به دلیل ورود مار به داخل لوله ‌شده است.
کد خبر : ۱۵۷۱۵۰
صراط: اخیرا در روستای آهوان شهرستان قلعه‌گنج، مسموم شدن شش نفر از اهالی یک خانواده، منجر به پیگیری وضعیت بهداشت آب مصرفی توسط کارشناسان بهداشت شده است.

د ر ادامه بررسی‌های صورت گرفته اما، سلامت آب تامین شده در روستا توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی، مورد تایید کارشناسان بهداشت قرار گرفته، اما بررسی‌های بیش‌تر، دلیل این موضوع را وجود یک مار مرده در لوله آب مشخص کرده است.

مظفر جلالی، مدیر امور آبفار شهرستان قلعه‌گنج در این‌باره به ایسنا گفت: در پی مسمومیت شش نفر از اهالی یک خانواده در روستای آهوان در این شهرستان، مسوولین بهداشت دلیل مسمومیت را آلوده بودن آب تشخیص دادند.

وی افزود: در این راستا، آزمایشات لازم از آب موجود در شبکه انجام شد که نتیجه همه این آزمایشات و بررسی‌ها از سالم بودن آب خبر می‌داد.

جلالی ادامه داد: سرانجام ‌مشخص شد که آب مصرف شده توسط شش نفر از اهالی یک خانواده سمی است.

وی گفت: با بررسی‌هایی که صورت گرفته مشخص شد این خانواده از انشعابی غیرمجاز آب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

وی با بیان این‌که انشعابات غیرمجاز هزینه‌های بسیاری را به آب و فاضلاب روستایی استان متحمل می‌کند، اظهار کرد: بعد از بررسی دقیق‌تر، آشکار شد که چون این انشعاب غیر اصولی انجام شده بوده و شیر هم در محل انشعاب وصل نشده بوده، یک حلقه مار توانسته به داخل لوله آب ورود کند.

مدیر امور آبفار شهرستان قلعه‌گنج گفت: گویا این مار بعد از ورود به دهانه لوله، نتوانسته به بیرون برگردد‌ و در همان محل خفه شده و مرده است.

جلالی دلیل سمی بودن آب مصرفی توسط این شش نفر را وجود این مار سمی در آب آنها دانست و ضمن ابراز نگرانی و انتقاد از بی‌توجهی روستاییان به توصیه‌ها و درخواست‌های متولیان به عدم استفاده از انشعابات غیرمجاز، اظهار کرد: این خانواده حاضر نشده که هزینه اندکی را برای خرید انشعاب مجاز خود بپردازد و مجبور شده است تا هزینه‌ها ‌هنگفتی برای درمان بیماری و مسمومیت خود صرف کند.

وی همچنین گفت: خوشبختانه این مسمومیت، تلفات جانی در پی نداشته است.


منبع: ایسنا