۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
رهبر اپوزیسیون ترکیه:

اردوغان رییس "باند مفسدین" است

رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه در سخنرانی خود، رجب طیب اردوغان را رییس «باند مفسدین» خواند.
کد خبر : ۱۵۸۰۰۶
صراط: به نقل از روزنامه تودی زمان، کمال قلیچدار اوغلو،‌ رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه روز یکشنبه در سخنرانی خود در تجمعی در شهر «بالیکسیر» اظهار داشت: ما می‌دانیم این دولت دارد چه کار می‌کند. ما می‌دانیم شما دارید چه کار می‌کنید. شما (اردوغان)، رهبر این باند هستید. من دیگر کاملا از این مساله اطلاع دارم.

وی تاکید کرد در تاریخ 17 دسامبر مصادف با روزی که تحقیقات ضد فساد پلیس ترکیه علنی شد و موجی از بازداشت‌ها علیه مقامات ترکیه از جمله تنی چند از پسران وزراء به جریان افتاد ترکیه برای نخستین بار با یک واقعیت روبرو شد.

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه تاکید کرد: این روز روزی بود که دولت ترکیه کشور ما را دزدید. چهار وزیر کابینه به دلیل ارتکاب جرم در این فساد کالی بازداشت شدند.

قلیچدار اوغلو افزود: انتخابات محلی ترکیه در تاریخ 30 مارس ابزار دمکراتیکی است که از طریق آن می‌توان دولت را وادار به پاسخگویی کرد. ما به عنوان حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه یک پروژه بیمه برای خانواده‌ها داریم. ما وعده می‌دهیم تا برای هر خانواده‌ای که درآمدی نداشته و یا درآمد آن کمتر از پایه دستمزد باشد، هر ماه 600 لیر به حسابشان واریز کنیم تا آن‌ها در وضعیتی دشوار قرار نگیرند.

وی تاکید کرد: از ما می‌پرسند از کجا می‌خواهید این پول را فراهم کنید؟ ما هم در پاسخ می‌گوییم که در اختلاس اخیر 247 میلیارد لیر دزدیده شده است. هر چند که رقم واقعی آن شاید خیلی بیشتر از این باشد. چه کسی رقم واقعی این اختلاس را می‌داند؟ کسانی که آن را دزدیدند.


منبع: ایسنا