۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
حاشیه‌نگاری سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران

ورود ابتکار و صلوات برای نخستین شهردار زن

سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز با غیبت الهه راستگو عضو هیأت ‌رئیسه شورا و همچنین با حضور مهمان ویژه برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۸۲۶۲
صراط: سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز با حضور 30 عضو و غیبت الهه راستگو عضو شورای شهر تهران برگزار شد.

این جلسه راس ساعت 9.15 با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط محسن پیرهادی و در غیاب حجت‌الاسلام ناصحی آغاز شد.

در ابتدای جلسه احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران انتخاب علیرضا دبیر به عنوان نایب‌رئیس دوم کمیته ملی المپیک را به وی و همچنین جامعه ورزش تبریک گفت.

در ادامه جلسه اعضای شورای شهر تهران انتقاداتی را به نحوه عملکرد نیروهای آتش‌نشانی در حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری داشته‌اند که در این جلسه محسن سرخ‌خو یکی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به این آتش‌سوزی گفت: با توجه به فوت دو نفر از شهروندان به نظر می‌رسد شهردار استعفا بدهد.

جلسه امروز شورای شهر مهمانانی نیز از شهرداری و همچنین سازمان محیط زیست داشت به طوری که مجتبی عبداللهی از معاونت خدمات شهری، تشکری هاشمی از معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و همچنین معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور حضور داشتند.

به هنگام ورود معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به صحن علنی شورا، احمد مسجد‌جامعی رئیس شورای شهر از اعضای شورا درخواست کرد صلواتی را برای عضو پیشین شورا و نخستین شهردار زن بفرستند.

در ادامه جلسه معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پشت تریبون قرار گرفت و مطالبی را در خصوص وضعیت زیست‌محیطی شهر تهران و همچنین چگونگی تعامل با مدیریت شهری مطالبی را مطرح نمود.

زمانی که معصومه ابتکار پشت تریبون قرار گرفت نگاهی را به صندلی اعضای شورای شهر کرد و گفت: ظاهرا عباس جدیدی جای من در شورا نشسته است که در همین زمان حبیب کاشانی خطاب به ابتکار گفت: جدیدی شبیه شما هستند.

احمد مسجد‌جامعی رئیس شورای شهر تهران خطاب به ابتکار گفت: عباس جدیدی قهرمان جهان هستند و خانم ابتکار قهرمان زمین هستند.

به گزارش فارس پس از اتمام صحبت‌های معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعضای شورای شهر نکاتی را در خصوص محیط زیست و راهکارهای دولت، شهرداری و شورای شهر مطرح کردند.
منبع: فارس