۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶

ظهور دوباره بیوه‎های سیاه+عکس

نیروهای امنیتی روسیه در حال جستجوی گسترده همسر یکی از افراطیون داغستان هستند که احتمال می دهند برای انجام عملیات تروریستی به سوچی سفر کرده باشد.
کد خبر : ۱۵۸۳۱۷
صراط: در همین رابطه مشخصات این زن که "رزانا ابراهیمووا" نام دارد در اختیار تمام هتل های سوچی قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعاتی که سرویس امنیت داخلی روسیه در اختیار دارد این زن در تاریخ 11 و یا 12 ژانویه از داغستان به سوچی سفر کرده است. به نوشته دیلی تلگراف، همسر این زن که از شورشیان داغستان محسوب می شود به احتمال زیاد در درگیری با نیروهای امنیتی روسیه کشته شده است.

سفر این زن به سوچی، بار دیگر موجب شده تا واژه بیوه سیاه در رسانه ها مطرح شود. واژه بیوه های سیاه در روسیه به زنان انتحاری گفته می شود که شوهرانشان در عملیات های انجام شده در قفقاز کشته شده اند و آنها برای گرفتن انتقام همسرانشان دست به عملیات انتحاری می زنند.

یادآور می شود که یکی از انفجارهای ماه سپتامبر در شهر ولگوگراد که 34 کشته برجا گذاشت توسط یکی از همین بیوه های سیاه انجام شد. در ماه اکتبر نیز روسیه شاهد دو انفجار بود که در این انفجارها نزدیک به 40 نفر کشته شدند. عامل این دو انفجار نیز زنان یا به قول روس ها همان بیوه های سیاه بودند. نکته جالب در مورد انفجارهای ماه اکتبر آنکه این انفجارها نیز در همین شهر ولگوگراد انجام شده بودند.

در آوریل سال 2010 میلادی نیز مسکو شاهد یک انفجار انتحاری بود که در آن نزدیک به 50 نفر کشته شدند. عامل این انفجار نیز همسر یکی از افراطیون کشته شده در تحولات قفقاز شمالی بود.

این وضعیت در سوچی در حالی پیش آمده که این شهر در ماه فوریه میزبان بازی های المپیک زمستانی است و "دکو عمراف" رهبر افراطیون حاضر در قفقاز، از نیروهای خود خواسته تا تمام توان خود را برای جلوگیری از برگزاری مسابقات المپیک در سوچی به کار بگیرند.

در همین رابطه از روز هفتم ژانویه، تمام افرادی که مسئول تامین امنیت میهمانان شرکت کننده در بازی های المپیک زمستانی هستند، به حال آماده باش درآمده اند. هزاران پلیس و ماموران وزارت کشور روسیه در حال اعزام به سوچی هستند تا امنیت بازی های المپیک را که از تاریخ 7 فوریه آغاز می شود تامین کنند.

افراطیون حاضر در منطقه قفقاز که تعدادی از آنها برای کمک به القاعده به سوریه سفر کرده اند، در حال برنامه ریزی برای برهم زدن اوضاع امنیتی روسیه هستند و اخباری نیز در رابطه با نقش عربستان در تحریک این گروه های افراطی منتشر شده و همین امر نگرانی های زیادی را در خصوص امنیت باری های المپیک به وجود آورده است.

منبع: مهر