۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴

آیا این تبلیغات شرعی است؟

تبلیغات شرکت‌های تلفن همراه در صدا و سیما برای تشویق مردم به هرچه بیشتر صحبت کردن با این تلفن‌ها موجب اعتراض مردم شده و زمینه سؤال شرعی را از مراجع تقلید فراهم آورده است.
کد خبر : ۱۵۸۴۴۷
صراط: سؤال مطرح شده اینست: همان‌گونه که از آموزه‌های قرآنی و دینی و از محضر گرانقدر علماء عالی قدر آموخته‌ایم، اسراف و زیاده‌روی در مصرف آذوقه، خوراک، پوشاک و همه اقلام و مایحتاج عمومی زندگی و از جمله: مصرف بی‌رویه آب، برق، گاز و... موجب ضمان است،

آیا در مصرف تلفن، زیاده روی و زیاده‌گویی در سخن گفتن با تلفن و (تلفن همراه) یا (موبایل) و ارسال پیامک‌های غیرضروری گناه محسوب نمی‌شود؟! امروزه شاهد هستیم که صدا و سیمای نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه‌هایی را برای دعوت مردم به صرفه جویی بیشتر و بهتر در مصرف گاز و آب و برق (انرژی) تهیه و پخش می‌کند که اقدام خیلی خوبی است؛ اما در کنار آن، در اکثر برنامه‌ها و شبکه‌ها با تبلیغات گسترده، مردم را به مصرف بیش از حد در صحبت با موبایل و ارسال پیامک‌های مختلف تشویق و ترغیب می‌کنند و جایزه‌های چند صد میلیونی، خودرو و... می‌دهند!! چون سودهای کلانی برایشان دارد!! آیا این قبیل اقدامات، گمراه کردن مردم محسوب نمی‌شود و نیاز به تذکر جدی ندارد؟!


خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز