۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۰

هدف دیده شدن سریال هوملند است

پورصباغ گفت: آقای «هاوارد گوردن» شرطی را گذاشت که برای مصاحبه با هر رسانه مقدار قابل توجهی پول می ‌گیرد اما برای این مصاحبه این کار را انجام نداد.
کد خبر : ۱۵۸۵۳۴

صراط: علیرضا پور صباغ، خبرنگار نشریه پنجره در گفتگو با جوان‌آنلاین با اشاره به تکذیب مصاحبه «هاوارد گوردن» با نشریه پنجره که در صفحه توئیتر این تهیه کننده منتشر شده،‌گفت: به نظر من این مقداری ابهام‌برانگیز است.

پورصباغ عنوان کرد: من بابت این مصاحبه خیالم راحت است که این مصاحبه درستی انجام شده و شواهد بسیار مهمی هم وجود دارد و بسیاری متن رد و بدل شده این گفت‌وگو را دیده‌اند. این مصاحبه به صورت صوتی انجام نشده و به صورت ایمیلی بوده آن هم زمانی که این تهیه کننده در تعطیلات بود.

پور صباغ افزود: این مصاحبه از ابتدا به قدر کافی شاهد داشته و بسیاری از آدم‌های معتبر از جمله اعضای تحریریه، روند مصاحبه را از نزدیک دیده‌اند. نکته جالب‌تر این است که «هاوارد گوردن» برای سریالش در واقع همه نوع دروغی را به دستگاه‌های مختلف نظامی و امنیتی ایران می‌بندد چرا این مورد پرسش قرار نمی‌گیرد و مصاحبه مورد پرسش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اصلا از زمانی که مصاحبه منتشر شد قصد سواستفاده از آن مشخص بود و ضمن اینکه «هاوارد گوردن» یک تهیه کننده درجه دومی هالیوودی است و نظرات خودش را گفته است. جالب اینکه ما در انتهای مصاحبه ایمیلی برای او فرستادیم و گفتیم ممکن است شما بعدها گفته‌های خود را تکذیب کنید او گفت من اگر دست به هر اقدامی هم بزنم از اینکه مصاحبه‌ام در یک رسانه ایرانی منتشر می‌شود خوشحالم چرا که هدفم دیده شدن سریال «هوملند» است.

پورصباغ ضمن اشاره به اینکه این مصاحبه اختصاصا برای نشریه پنجره بوده، گفت: ما می‌خواستیم فقط در نشریه پنجره دیده شود و در لید مصاحبه هم به این مسئله اشاره کردیم اما در سایر سایت‌ها مورد بازنشر قرار گرفت و این مورد مطلوب مصاحبه شونده نبود. من به او پیشنهاد مصاحبه با چند رسانه را دادم اما او از بین پیشنهاداتم گفت: «علاقه دارم با نشریه پنجره مصاحبه انجام دهم و خیلی هم نمی‌خواهم جنجال داشته باشد.» در مصاحبه هم اشاره می‌کند حتی حرف‌هایی که به شما می‌گویم ممکن است در آمریکا برایم دردسر ایجاد کند.

وی ادامه داد: بسیاری از رسانه‌های ایرانی وحشت دارند از اینکه یک دیالوگی برقرار شود. طی ده روز آینده جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود و من منتظرم با آقای تونی چاکلا، نماینده کمپانی وارنر و پخش کننده لبنانی ملاقات کنم و با او حرف بزنم لینک بگیرم تا بتوانم با زاک اسنایدر و نوان مرو تهیه کننده و کارگردان قسمت دوم سیصد گفت‌و‌گو انجام دهم.

این خبرنگار اظهار داشت: خانم «کترین بیگلو» سال گذشته مصاحبه‌ای انجام داد که که مورد هجمه فراوانی قرار گرفت. با وجود اینکه او آدمی است که با همکاری پنتاگون دو فیلم اخیرش را ساخته است به سرعت رسانه‌های آمریکایی به او فشار آوردند که متن مصاحبه را تکذیب کند. بنابراین این اولین باری نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: آقای «هاوارد گوردن» شرطی را گذاشت که برای مصاحبه با هر رسانه مقدار قابل توجهی پول می ‌گیرد اما برای این مصاحبه این کار را انجام نداد، آن هم به این دلیل که گفت: با طرفی حرف می‌زنیم که راجع‌به آن سریال ساخته‌ایم. اساسا بحث محوری و اشتباه خود ما این بود که بحث راجع‌به سریال «هوملند» منحرف شد و حرف‌هایی زده شد که ما نمی‌خواستیم گفته شود اما دیدگاه و نگرش آن آدم این بود و وظیفه ژورنالیستی ما می‌طلبید که مصاحبه را آن طور که هست نشر دهیم.

پور صباغ در پایان خاطرنشان کرد: ما نباید سند و مدرک ارائه دهیم. از آنجا که آن مصاحبه خنثی بود و بازتاب سیاسی نداشت کسی از انتشار دهندگان آن سند و مدرک نخواست و حالا که به جریان روشنفکری ما برخورده و از ما سند و مدرک می‌خواهند. در این بین برخی افراد مورد هجمه قرار گرفته و می‌گویند ما قائل به این نیستیم که سینما یک صنعت کاملا سیاسی است و آن تولیدات در خدمت اهداف امریکایی است و چون دوستان در سینما که اغلب با پول دولت تهیه می‌شود دلنگران از این هستند مبادا متولیان فرهنگی شیر نفت را به آن جریان بیمار و روشنفکری سینما ببندند، ترس و وحشت این روشنفکران کاملا ملموس است.