۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
آیت الله مکارم شیرازی:

برخی تصور کرده‌اند می توانند خود تابو‌ها را بشکنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: عده‌ای تصور کرده‌اند با روی کار آمدن دولت جدید می‌توانند خط قرمز‌ها و به خیال خام خود تابو‌ها را بشکنند.
کد خبر : ۱۵۸۷۴۳
صراط: حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌های خوبی را در سال‌های اخیر انجام داده است و بر همین اساس رضایت علما را کسب کرده است.

مرجع تقلید جهان تشیع افزود: ابزارهای نادرست بسیاری در کشور به وجود آمده است که سازمان تبلیغات باید با یک برنامه ریزی صحیح به مقابله با این ابزار‌ها بپردازد زیرا ابزارهای موجود در کشور به تنهایی نمی‌تواند به مقابله با این مشکلات بپردازد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فرهنگ ما برگرفته از آموزه‌های اهل بیت (ع) است تصریح کرد: نباید در مقابل این هجمه‌ها حالت انفعالی به خود بگیریم و باید از تمام ابزار‌ها برای تبیین و ترویج این معارف بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه برخی بعد از روی کار آمدن دولت جدید برخی احساس کردند می‌شود خط قرمز‌ها را شکست خاطرنشان کرد: در این میان عده فکر کردند حال و هوا عوض شده است و می‌توانند خط‌های قرمز را بشکنند هرچند این رفتار‌ها به طور قطع مورد قبول رئیس جمهور نیز نیست.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه مسئولیت ما از هر زمانی سنگین‌تر است عنوان کرد: باید با اتکا به مبانی دینی در مقابل این امواج نیز ایستاد و از تمامی امکانات موجود در این زمینه بهره برد.

مرجع تقلید جهان تشیع افزود: برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمنان و بدخواهان باید از مدارس ابتدایی شروع کرد زیرا آن‌ها این مجموعه‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تاریخچه غم بار اندلس تصریح کرد: برای اینکه به این سرنوشت دچار نشویم باید برای هر گروه و مقطع سنی متناسب با نیازشان برنامه ریزی جامع و کامل صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این موارد بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است و بر همین اساس این نگرانی باید به مسئولان قسمت‌های مختلف نیز انتقال داده شود زیرا این موضوعات نگرانی تمامی مراجع است.


منبع: تسنیم