۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
نقوق حسینی:

ورود دولت به انتخابات قانونی نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اقدامات و اظهارات زود هنگام دولتی ها برای انتخابات مجلس گفت: دخالت دولت در انتخابات شرعی و قانونی نیست و هرگونه تلاش از طرف دولت برای این مسئله برخلاف عزت و منافع ملی است.
کد خبر : ۱۵۸۷۴۴

صراط: سید حسین نقوی حسینی سخنگویی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجه مجلس، در خصوص اقدامات و اظهارات زود هنگام دولتی ها برای انتخابات مجلس اظهار داشت: طرح این موضوع دولت را از خدمت رسانی به مردم منحرف می کند؛ همچنین احزاب و گروه های سیاسی را از حمایت منافع ملی کشور و اجماع داخلی دور می سازد.

وی افزود: مجلس 2سال دیگر تا انتخابات دور دهم فاصله دارد.طرح این موضوع در این شرایط مانند این است که ما از فردا شروع کنیم و بگوییم رئیس جمهور آینده باید کسی دیگر باشد این حرفها بجز تضعیف دولت و رئیس جمهور چه فایده ای می تواند داشته باشد؟

نقوی حسینی ادامه داد: طرح این موضوع عوارض بسیار جبران ناپذیری دارد در عین حال که این بحث را حداقل دولت نباید مطرح کند.

وی گفت:‌ دخالت دولت در انتخابات شرعی و قانونی نیست و هرگونه تلاش از طرف دولت برای این مسئله برخلاف عزت و منافع ملی است؛ دولت بهتر است به فکر تعامل صحیح با پارلمان باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: بهتر است دولت به جای پرداختن به این موضوعات به حل مسائل اقتصادی، تولید شغل و اشتغال، کمک به رشد اقتصادی کشور و ... بپردازد و سعی خود را در پیشرفت هرچه سریع تر پروژه های اجرایی کشور به کار گیرد.

نقوی یادآور شد: دولت باید همه توان و ظرفیت خود را در این جهت به کار بگیرد و به مسائلی که باعث ایجاد اختلاف و صرف انرژی ها بسیارمی شود نپردازند.

وی بابیان اینکه طرح زود هنگام انتخابات مجلس از طرف دولتی ها را با بازتاب های نامناسب در بین مردم همراه است تصریح کرد: طرح این موضوعات در ذهن مردم این‌گونه نشان داده می شود که دولت می خواهد انتخابات دولتی برگذار کند و یا در انتخابات مجلس دخالت داشته باشد و انتخابات فرمایشی برگذار کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: مردم بیدار هستند و با چشم و گوشی باز در این مسائل حرکت می کنند و می دانند که چگونه باید با این اظهارات برخورد و عمل کنند.


منبع: دانا