۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷

طنز/ کی به خرم‌آبادی گفت قاطع جذاب‌تر است؟

کد خبر : ۱۵۹۰۵۲
صراط: آیدین سیار سریع در قانون نوشت: من فکر می‌کنم در دولت قبل، وجود آقای احمدی نژاد در راس قوای اجرایی موجب غفلت ما از سایر پتانسیل‌های کشور شده بود. یعنی مسئولان دیگر هر چه تولید محتوای طنز می‌کردند به چشم نمی‌آمد و مورد بی‌توجهی ما قرار می‌گرفت.

همین ناشکری‌ها و قدرناشناسی‌ها از سوی قشر طنزنویس رفته رفته باعث سرخوردگی این استعدادهای بالقوه و در آخر نزول بلایی به نام دولت یازدهم شد. البته هنوز هستند کسانی که از پا ننشسته‌اند و با وجود ناملایمات روزگار، با همان قدرت گذشته به تولید محتوای طنز می‌پردازند. یکی از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه فیلترینگ است که پنجشنبه در برنامه دیروز امروز فردا به صورت تلفنی حضور پیدا کرده بود (که البته این چیزی از ارزش‌های او کم نمی‌کند). خرم آبادی در این برنامه گفت: «در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، فیس‌بوک و توئیتر را با قاطعیت فیلتر کرده‌ایم.»

آن کسی که اولین بار به خرم آبادی گفت با قاطعیت جذاب‌تر است، خودش با زبان خوش بیاید اعتراف کند. قول می‌دهیم در مجازاتش تخفیف قائل شویم. خرم آبادی در ادامه می‌گوید: «فیس بوک ابزاری است در اختیار سازمان CIA. جوانان ما وقتی در میدان‌های ورزشی ظاهر می‌شوند، وقتی با نمایندگان رژیم صهیونیستی مواجه می‌شوند از مسابقه با آن‌ها خودداری می‌کنند. بعید می‌دانم جوان ما ماهیت فیس‌بوک را بداند و بخواهد از آن استفاده کند.»

البته همه جوانان از ماهیت فیس‌بوک با خبرند. آنها آنقدر روی شبکه‌های اجتماعی حساس‌اند که قبل از عضویت می‌روند از در و همسایه و اهالی محل سکونت آن شبکه اجتماعی، تحقیقات به عمل می‌آورند. بارها پیش آمده شبکه اجتماعی معتاد بوده یا دست بزن داشته و جوان ما از عضویت در آن امتناع کرده است.

 همین فیس‌بوک هم جوانان عضوش می‌شوند تا با آن مبارزه کنند. منتها شیوه مبارزاتی‌شان فرق می‌کند. شما دقت کنید به صفحاتی که جدیدا مثل قارچ رشد می‌کنند. «دختر باس، دختر نباس، مرد باس، عمه نباس» کاملا پیداست که جوانان ما از تاکتیک خز کردن برای مبارزه با فیس‌بوک استفاده می‌کنند و به‌صورت زیرپوستی کمر به نابودی فیس‌بوک بسته‌اند. اینها را متاسفانه مسئولان ما نمی‌بینند.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه (که واقعا اسم سختی هم دارد، من واقعا نمی‌دانم وقتی از خرم آبادی می‌پرسند شغلت چیه؟ دقیقا چی میگه!)  به عنوان شاه بیت سخنان خود در پایان گفت: «سایت فیس‌بوک تا پیش از تبلیغاتی که برخی انجام دادند، در ردیف پایینی قرار داشت. این درحالی است که شبکه اجتماعی  کلوب از این سایت بالاتر است.»

البته آقای خرم آبادی باید ببخشند که ما اینجا حرف می‌زنیم و صحبت‌های ایشان از مزه می‌افتد، ولی این را باید حتما بگوییم که جوانان ما باید متمایل به تولیدات داخلی باشند. الان شما ببینید کلوب از فیس بوک بالاتر بود، ولی بر اثر تبلیغات بعضی‌ها فیس‌بوک آمد بالا. اگر کمی انصاف داشته باشیم می‌بینیم هرمز شجاعی‌مهر هم از اپرا وینفری سرتر است ولی القائات غرب باعث شده الان اوپرا از اقبال واحدی هم حتی معروف‌تر باشد. یا مثلا چه چیزی باعث شده مردم به آن لیدی به اصطلاح گاگا بیشتر از حامد زمانی تمایل نشان بدهند؟ به دلیل مسائل ایدئولوژیکی که نبوده، قطعا بیولوژیکی بوده. یا سریال آوای باران چه کم از عمر گل لاله قرمز دارد؟ چرا در خانه هیچ کسی گیرنده دیجیتال نیست؟

پس ما در یک جدال نابرابر با غرب قرار داریم و باید با عضویت در شبکه‌های اجتماعی مثل فیض‌بوک، فیس‌نما، فیس‌کوب که هیچ شباهتی با فیس‌بوک ندارند، غرب را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذاریم. اگه موافقی بکوب پسندت رو! اونایی که میگن خرم آبادی باید بیشتر حرف بزنه «پسند»، اونایی که از دسائس استکبار در فضای مجازی خسته شدن دیدگاه!

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز