۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۰

جذاب‌ترین کتاب برای اروپائی‌‌‌‌ها

یکی از اساتید دانشگاه کمبریج مدعی است کتابی در این جهان وجود دارد که در خوانندگان اروپایی اثر جذب مغناطیسی دارد و رهایشان نمی‌کند مگر اینکه خواننده به زور خود را از آن کتاب جدا کند.
کد خبر : ۱۵۹۱۶۱
صراط: «کنت گریک» استاد دانشگاه کمبریج در کتاب خود به نام «قرآن را چگونه شناختم» می‌نویسد: «من تمام اروپاییانی را که راجع به قرآن تحقیق کرده‌اند و من توانستم آنها را ببینم یا توانستم با آنها مکاتبه کنم، در اینکه اینک می‌گویم متفق القول یافتم که قرآن در خواننده اروپایی اثر جذب مغناطیسی دارد همانطور که آهنربا سوزن را جذب می‌نماید، قرآن نیز خواننده اروپایی را جذب می‌کند و رهایش نمی‌کند مگر اینکه خواننده قرآن به زور خود را از آن کتاب جدا کند».

بسیاری از شخصیت‌های غربی و مسیحی نیز درباره قرآن نظراتی دارند که بخشی از آنها را از کتاب «قرآن و هنر» اثر آقای علی نصیری در ادامه می خوانیم.

«فرید گیوم» می‌گوید: «قرآن آهنگ خاص و زیبایی عجیب و تأثیر عمیقی دارد که گوش انسان را نوازش می‌دهد، ... هنگامی که قرآن خوانده می‌شود ما مسیحیان می‌بینیم که اثری جادویی دارد که توجه شنونده را به سوی جملات عجیب و اندرزهای عبرت‌انگیز خود جلب می‌کند.»

«لیبون» دانشمند فرانسوی می‌گوید: «در عظمت و جلال قرآن، همین بس که گذشت 14 قرن از نزول آن نتوانسته کوچک‌ترین خللی در آن ایجاد کند، اسلوب بیان و کلمات قرآن چنان تازه و شیرین است که گویی دیروز پیدا شده است.»

«سنت هیلر» خاورشناس فرانسوی گوید: «قرآن را می‌بایست شاهکار بی‌نظیر لسان عرب بدانیم، به اتفاق اهل عالم جمال صوری قرآن برابر با عظمت معنوی آن است.»

«لارن کوبولد» انگلیسی آورده است: «به راستی قرآن را جمال زیبایی، گیرایی شیرین و نظم صحیح فراگرفته است که هیچ کتابی ندارد.»

«بانو واگلیری» دانشمند ایتالیایی گفته است: «کتاب آسمانی اسلام نمونه‌ای از اعجاز است، قرآن کتابی است که نمی‌توان از آن تقلید کرد. نمونه سبک و اسلوب قرآن در ادبیات عرب بی‌سابقه است».

منبع: فارس