۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷

حماسه اقتصادی چه شد؟

دولت روحانی تا کنون چه اقداماتی برای تحقق حماسه اقتصادی انجام داده و چند گام به ان نزدیک شده است؟ آیا حماسه اقتصادی مورد نظر رهبر معظم انقلاب به کاهش چند صد تومانی قیمت دلار محدود می‌شد؟ دولت روحانی برای تحقق حماسه اقتصادی در این فرصت محدود باقی مانده، چه خواهد کرد؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.
کد خبر : ۱۵۹۳۱۷
"گروه اقتصادی صراط" - حسن روحانی قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بارها بر تحقق بخش دوم شعار سال 92 یعنی "حماسه اقتصادی" تاکید کرده است.

او 12 مرداد امسال در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهور اظهار داشت: "اگر خلق حماسه با تدبیر رهبر انقلاب و اقدام مردم میسر شد، خلق حماسه اقتصادی نیز میسر خواهد بود."

روحانی همچنین بعد از پایان مدت صدروزه‌ای که از عمر دولتش می گذشت و در آن وعده تغییرات ملموس اقتصادی را داده بود گفت: "امسال را مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی لغب دادند تاکنون همه در فضای حماسه سیاسی بودیم حالا چه سیاست داخلی و چه سیاست خارجی تا اینجا حماسه سیاسی بود الحمدالله در اقتصاد نیز حرکت هایی شروع شده مردم و دولت شروع کردند اما حماسه از امروز به بعد باید شروع شود چرا؟ برای این که فضا مناسبتر شود."

با این وجود اکنون که کمتر از 60 روز تا پایان سال 92 باقی مانده، نه تنها تغییر ملموسی در اوضاع اقتصادی دیده نمی‌شود، بلکه حتی استفاده از شعار حماسه اقتصادی در بین دولتمردان نیز کم کم به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه روحانی در بازگشت از سوییس به تهران بار دیگر اشاره‌ای گذرا به آن کرد تا این راهبرد تعیی شده توسط رهبر انقلاب، دست کم در سخنرانی ها فراموش نشود. روحانی گفت: "حماسه سیاسی توسط مردم در 24 خرداد محقق شد و حماسه اقتصادی را نیز ملت ایران با اقتصاد مقاومتی و استقامتی شروع کرده‌اند و شرایط مهیاتر شده است که حماسه اقتصادی توسط ملت قدم به قدم محقق شود."

حال با توجه به فرصت پنجاه و چندروزه باقی مانده از سال جاری، و اقدامات دولت یازدهم تا کنون، به نظر شما آیا حماسه اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری محقق خواهد شد؟ دولت روحانی تا کنون چه اقداماتی برای تحقق حماسه اقتصادی انجام داده و چند گام به ان نزدیک شده است؟ آیا حماسه اقتصادی مورد نظر رهبر معظم انقلاب به کاهش چند صد تومانی قیمت دلار محدود می شد؟ دولت روحانی برای تحقق حماسه اقتصادی در این فرصت محدود باقی مانده، چه خواهد کرد؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.


نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۱۲۰
۷۱
این دولت فقط حرف میزند عملی ما ندیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خدایی حسن روحانی هـیچ کاری بلد نباشه
پلمـــپ کردن هسـته ای رو خیلی بلده ...!!!
اصلاً آفـــریــده شده برای همین کار ؛
اون از سال 82 اینـم از سال 92 ...!!!
رضا بوشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت به شما جناب ناشناس
زدی تو خال
majid r
|
Iran (Islamic Republic of)
بهتر از دولت احمدی نژاد که برای مثال سال جهاد اقتصادی رو تبدیل به جهاد اختلاسی کرد سال کار مضاعف همت مضاعف بیشترش رو تعطیل بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احمدولله خیلی هم خوب بلده مثل احمدی نژاد نبود که چهار تا بیتجربه را آورده بود مثلا" در کشائرزی یک سال به درخت کاری اهمیت می دادند وسال بعد رها می کردند وآبیاری تحت فشار را دنبال میکردند .. ما در این هشت سال یک برنامه بلند مدت ندیدیم که هیچ حتی برخی برنامه ها برنامه های قبلی را از بین می برد از بس که کارشناسیشان را با سهمیه گرفته بودند ودکترایشان را و.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
روحانی مچکریم از انتقاد صراط معلومه که خیلی موفق شدی که میسوزند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پس از گذشت بیش از دو سال از انتشار خبر اختلاس چندین هزار میلیارد تومانی مقامات بانک های ایران، هم اکنون رسانه ها اخباری در مورد بدهی های چندین میلیارد تومانی افرادی به بانک های کشور منتشر کرده اند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام کرده است ١٧٣ نفر رقمی حدود ٢٢ هزار و ٩٧٠ میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهکار هستند. براساس اطلاعیه بانک مرکزی ایران «٢٨.٥درصد کل مطالبات شبکه بانکی کشور در اختیار ١٧٣ پرونده متعلق به اشخاص حقوقی و حقیقی است».

روزنامه قانون، از بیانیه رسمی بانک مرکزی ایران نقل کرده است « هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان از مطالبات معوق شبکه بانکی متعلق به ۱۷۳ نفر است».

در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است «کل تسهیلات اعم از جاری و غیرجاری مبلغ ٥٢٣٣، ٦ هزار میلیارد ریال و تسهیلات غیرجاری ٨٠٧ میلیارد ریال و نسبت به تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات ٤.١٥ درصد است».

در نهایت، حجم بدهی بانکی ۱۷۳ نفر بر پایه دلار ٣ هزار تومان حدود ٧ میلیارد و ٦٥٦ میلیون دلار می شود.

براساس همین گزارش، بانک های ایران پرداخت وام های خرد را تقریباً قطع کرده اند و کمتر کسی می تواند حتی وام ٧ میلیارد تومانی برای خرید خودرو و یا یک وام ۱۰ میلیون تومانی برای تعمیر مسکن دریافت کند و بانک ها مطالعات معوقه دارند.

براساس خبر این وب سایت با رقمی که این ١٧٣ نفر به شبکه بانکی کشور بدهکار هستند می توان «بیش از ۴ میلیون و ۵۹۴ هزار فقره تسهیلات ۵ میلیون تومانی قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد، ۳ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۴۲۸ فقره تسهیلات هفت میلیون تومانی خرید خودرو اعطا نمود»

روزنامه قانون همچنین نوشته است با این مبلغ سرسام آور «امکان پرداخت ۶۵۶ هزار و ۲۸۵ فقره وام ۳۵ میلیون تومانی فراهم است اما این اعتبار در اختیار عده‌ای معدود قرار گرفته است».

در شرایطی که براساس اخبار رسانه های ایران، بانک های کشور در حلقه اختلاس های چندین میلیون تومانی گرفتار شده اند، بسیاری از مردم کشور برای دریافت وام هایی هرچند محدود برای خرید مسکن و یا خودرو با مشکلات جدی روبرو هستند.

اما از سویی دیگر، برخی از افرادی که از امکانات و نفوذ و تسهیلات نهادهای قدرت برخوردار هستند وام هایی با ارقام نجومی دریافت می کنند و در نهایت بدهی این افراد شبکه های بانکی کشور را در دردسری عمیق فرو می برد.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران بارها از وجود فهرست اسامی بدهکاران بانکی خبر داده بود اما هیچگاه این فهرست را علنی نکرد.

چهره هایی همچون بابک زنجانی، محمود خاوری، مه آفرید امیرخسروی با بدهی های چندین میلیارد تومانی به بانک ها و وزارتخانه های کشور یا در کشور اقامت دارند اما از مصونیت برخوردار هستند، یا از ایران متواری شده اند و ظاهراً تحت تعقیب قرار دارند و یا در بازداشت مقامات قضایی هستند.

برپایه گزارش رسانه های ایران از تعداد ١٧٣ نفری که به بانک های ایران بدهی دارند، ٦١ نفر بالای ١٠٠ میلیارد تومان بدهی دارند و ١١٢ نفر بیش از ٥٠٠ تا ١٠٠٠ میلیارد ریال به بانک های کشور بدهکار هستند.

رسانه های ایران گزارش داده است ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تحقیق در مورد این بدهی ها و مطالبات غیرجاری بانک ها را آغاز کرده و کارگروه ویژه ای در بانک مرکزی تشکیل شده است. هنوز در مورد هویت این افراد اخباری منتشر نشده است.

برخی از ناظران پدیده «ویژه خواری» را ثمره فساد اداری، ناکارآمدی سیاسی و گستردگی فساد اقتصادی در شبکه های پولی و مالی و بانک های دولتی و خصوصی کشور می دادند اما بعضی از تحلیلگران براین باورند رانت خواری، اختلاس و فساد مالی موجود در ایران حاصل تحریم های اقتصادی فلج کننده ای هستند که طی چند سال گذشته بدنه اقتصاد کشور را ضعیف و شکننده کرده اند.

یکی از نمونه های اختلاس در سیستم بانکی ایران موردی بوده که در یکی از شعبه های بانک ها در استان کرمان رخ داده بود و ٥ نفر از کارمندان یک بانک خصوصی در این استان میلیاردها ریال از وجوه مشتری بانک را اختلاس کرده بودند و سود ٦٠ میلیون تومانی حاصل از وام یک مشتری را با جعل تصویر شناسامه، کارت ملی مشتری ها و جعل امضای آن ها و افتتاح حساب هایی به نام مشتری ها و بدون اطلاع آن ها بین خود تقسیم می کنند و به نام این افراد در املاک و مستغلات سرمایه گذاری می کنند، در صنعت معدن سهام می خرند و به دزدی و اختلاس در بانک ادامه می دهند.

تابناک دی ماه سال ١٣٩٠ در مورد اختلاس در نظام بانکی ایران نوشته بود «نقش نظام بانکی در اقتصاد ایران، نقشی مشکوک و اخلال گرانه است، نه سازنده و محرک اقتصاد و با توجه به نقشی که تاکنون بانک ها در اقتصاد ایران آفریده اند، فعالان بخش اقتصادی ایران به بانک به عنوان عامل ثانویه حسابداری و تسهیل کننده عملیات مالی نگاه می کنند».

نویسنده مقاله می نویسد «انتصاب ها در سیستم بانکی ایرانی مثل سیستم های دولتی کشور قاعده و قانونی ندارد و افراد با تحصیلات مختلف در آن جذب می شوند و با پارتی بازی به مدارج بالای اداری هم می رسند ... اما افراد نظام بانکی افراد سالمی هستند اما تخلفات اداری و اختلاس و تخلف در نظام اداری و نقش بانک در نظام اقتصادی کشور» عامل رانت خواری و تخلفات هستند.

با وجودی که هنوز گزارش رسمی مجلس در مورد اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در نظام بانکی کشور منتشر نشده است، اما به نظر می رسد علت اصلی اختلاس های سال های اخیر را «ضعف نظارت بر نظام بانکی کشور» می دانند. به نظر می رسد نمایندگان مجلس تصور می کنند تا بهتر است به جای انتصاب رئیس کل بانک مرکزی از سوی دولت، «رئیس این بانک باید توسط ترکیبی متشکل از نمایندگان دولت، مجلس و قوه قضاییه انتخاب شود».

شهریور ماه سال ١٣٩٠ اخباری در مورد بزرگترین اختلاس بانکی تاریخ جمهوری اسلامی منتشر شد که تعدادی از مقامات بانک صادرات با اختلاس ٣ هزار میلیارد تومان بدنه اقتصادی کشور را متزلزل کرده بودند. در شرایطی که این اختلاس در دوران دولت محمود احمدی نژاد رخ داد، گفته می شود متهمان اصلی این پرونده از کشور متواری شده و یکی در آلمان و دیگری در کانادا به سر می برد.

بانک آریا نیز از جمله دیگر موسسات مالی کشور بوده که طی سال های اخیر در صدر پرونده اختلاس های مالی چندین میلیارد تومانی قرار داشت. رسانه های کشور به طور همزمان با اختلاس های عظیم چندین میلیارد تومانی در بانک های جنوب، شرق و غرب کشور و یکی از شعبه های بانک تجارت تهران خبر داده بودند.

روزنامه شرق در همان زمان در مورد اختلاس ۶۵۹ میلیون تومانی در یکی از بانک های شهرستان سیاهکل گزارشی منتشر کرده بود که یکی از کارمندان بانک در ۲۸ مورد این رقم را از حساب مشتری ها برداشت کرده بود.

موج فراگیر فساد در ایران به بانک های دولتی و خصوصی محدود نمی شود و به استانداری ها و دیگر نهادها و سازمان های دولتی کشور، به ویژه در دوران دولت محمود احمدی نژاد و مقامات نزدیک به او نیز می رسد.

محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی دولت احمدی نژاد که این اختلاس ها با رقم های سرسام آور در دوران ریاست او رخ داده اند در اظهارنظری در دفاع از عملکرد سیستم بانکی کشور گفته بود «ممکن است تخلفاتی وجود داشته باشد، اما با توجه به حجم منابع، تعداد کارکنان و تعداد واحدهای فعال نسبت تخلفات در سیستم بانکی بسیار پائین تر از بسیاری از دستگاه های دیگر است».

از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی، رئیس جمهوری جدید ایران رسانه ها طی چند ماه گذشته از وجود کارتل های عظیم و به اصلاح «ویژه خواری های» چندین میلیارد تومانی در کشور خبر داده اند و برخی از نمایندگان مجلس با ارسال نامه به مقامات دست اندرکار خواستار مقابله با چنین معضلاتی شده اند.

بسیاری از صاحبنظران ناکارآمدی مقامات وقت دولت محمود احمدی نژاد و وزرای کابینه او را همدست این ویژه خواران می دانند.

احمد توکلی، نماینده مجلس اواسط دی ماه سال جاری با ارسال نامه سرگشاده ای از ویژه خواری ٦٥٠ میلیون یورویی یک واردکننده عمده کالاهای اساسی با مجوز وزارت صنعت خبر داده بود.

نشریه اینترنتی اقتصاد ایران روز ٣٠ دی از ویژه خواری در صنعت قیر کشور خبر داده بود. ایسنا نیز خبری در مورد مافیای صنعت قیر منتشر کرده و به نقل از محسن دلاویز، مدیرعامل جدی شرکت نفت پاسارگاد نوشته بود «صنعت قیر یک صنعت ملی است که متاسفانه در سالهای گذشته با سوءمدیریت‌، در راستای منافع رانت خواران اداره می شد».

طی سه دهه گذشته رانت خواری و ویژه خواری در ایران در وزارت خانه ها، نهادها و سازمان های دولتی و قدرتمند ایران همچون وزارت نفت، صنایع و معادن، تامین اجتماعی، صنعت سینما و دهها بانک و موسسه مالی و پولی کشور وجود داشته است.
مجلس ایران مصوبه ای به نام «قانون اخلال در نظام اقتصادی کشور» را تصویب کرده که قرار است به فعالیت های اقتصادی غیرقانونی همچون اختلاس و رانت خواری بپردازد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از زمان آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، در اظهارات مخالفان رئیس جمهور سابق کشورمان همواره گزاره ای ثابت تکرار شده است. و آن اینکه چرا احمدی نژاد همه منابع حاصل از افزایش حامل های انرژی را در میان مردم توزیع کرد و چیزی به آنچه حمایت از بخش تولید نامیده می شود، اختصاص نداد.

مخالفان رئیس جمهور سابق در ادامه وی را به همین دلیل متهم به قانون گریزی می کردند. دکتر احمدی نژاد در یکی از سخنرانی های خود صراحتا به این انتقاد پاسخ می دهد: «می‌گویند اگر صد تومان به بنزین اضافه کردید ۵۰ تومان آن را به مردم و ۵۰ تومان را هم به افراد خاص بدهید. ما می‌گوییم اگر صد تومان بنزین را بالا بردیم و ۵۰ تومان به آنها دادیم ۵۰ تومان بقیه را از کجا جبران کنند؟ می‌گویند مردم ۵۰ درصد صرفه‌جویی کنند ، می‌گوییم این نشدنی است. در کدام اقتصاد یک باره ۵۰ درصد صرفه‌جویی شده است؟

ما به آنها پیشنهاد می‌دهیم که اگر صد تومان اضافه شد ۸۰ تومان را به مردم بدهیم آنها بیست درصد را صرفه‌جویی می‌کنند و دیدیم که در مرحله اول صرفه‌جویی کردند. شما می‌گویید آن ۵۰ درصد باقیمانده را به چه کسانی بدهیم؟ به عده‌ای خاص؟ این رانت درست می‌کند. البته من می‌دانم علت چیست . می‌خواهند پول زیادی را در حسابی بگذارند بعد مرتباً سفارش بفرستند که به چه کسانی بدهید. آقای وزیر اگر پول را ندادی صدایت می‌زنیم و پدرت را در می‌آوریم. من می‌فهمم چگونه است. پرونده فردی را زیر بغلشان می‌گذارند پیش مدیر عامل بانک می‌روند که باید ۵۰۰ میلیارد تومان وام بدهی. می‌گویند استحقاقش را ندارد، بدهکار است، نمی‌شود. نمی‌شود؟ پدرت را در می‌آوریم. مدیرعامل بانک را تهدید می‌کنند و به این جلسه و آن جلسه و به این کمیسیون و آن کمیته می‌کشانند و می‌خواهند یک پول بی‌صاحبی را از جیب ملت در بیاوریم و در حسابی بگذاریم، فردا هر روز تهدید کنند و سفارش بفرستند که ده میلیارد به این بدهید و دو میلیارد به این و هشت میلیارد به این بدهید.

پاسخ ما این است که این پول برای ملت است. ما از جیب ملت می‌گیریم که عادلانه توزیع بکنیم . قرار بر این بود که آن شخصی که بیشتر مصرف می‌کند بیشتر بپردازد تا توده‌های مردم که متعادل مصرف می‌کنند از دولت یارانه بگیرند.»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
05 Feb 2014 چهارشنبه۱۶ بهمن۱۳۹۲ شماره ۲۱۲
خانه آرشیو ماهانه


پـیـشـخـوان
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰


صفحه اول
سیاست
اقتصاد
جهان نما
سلامت
گلچین ایرانی
هفت اقلیم
حوادث
هلال
اجتماعی
جامعه
ورزش جهان
ورزش
صفحه آخر

دانلود نسخه PDF
این صفحه
عناوین این صفحه
چرا فقط یک عده بیسواد باید از توافق ژنو حرف بزنند

تعلیق هدفمندی یارانه‌ها بنـزین گران نمی‌شـود

برف همه را بسیج کرد

غارت میادین مشترک نفتی ایران توسط کشورهای همسایه

مخالفت ۷۰ نماینده دموکرات مجلس آمریکا با تحریم ایران

دارایی‌های بابک زنجانی کفاف بدهی‌هایش را نمی‌دهد

هر ۴۲ کارخانه موتورسیکلت‌سازی کشور غیر استاندارد هستند

دوستي در نهج‌البلاغه

درگزارش «شهروند» بلاتکلیفی توسعه میادین نفتی بررسی شد
غارت میادین مشترک نفتی ایران توسط کشورهای همسایه
چاپ | لینک دائم


مریم عربی| بحث توسعه میادین نفتی ایران از آن مباحث دنباله‌دار و چالش برانگیزی است که در سال‌های اخیر، بخش اعظم زمان و انرژی مقامات نفتی کشور را به خود اختصاص داده است. با این حال، به خاطر تحریم‌ها، عملا پیشرفت خاصی در این زمینه حاصل نشده و سرخط اخبار روز پر است از خبر به تعویق افتادن راه‌اندازی و تکمیل فازهای مختلف میادین نفتی و در نتیجه کاهش حجم تولید نفت. در بسیاری از منابع خبری و تحلیلی خارجی عنوان می‌شود که میادین نفتی ایران، منابع عظیمی هستند، ظرفیت تولید نفت آنها شگفت‌آور است و سهولت استخراج از این میادین، با هیچ نقطه دیگری در دنیا قابل قیاس نیست. کارشناسان خارجی بر این باورند که ایران فقط از نیمی از ظرفیت‌های نفتی خود استفاده می‌کند و اگر در زمینه تجهیزات حفاری و تقویت زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کافی صورت بگیرد، ذخایر نفتی پهناور موجود در مرز ایران و عراق، در طول ۱۰ سال، روزانه ۵‌میلیون بشکه نفتی دیگر را به ذخایر نفتی جهان اضافه خواهد کرد.

ایران؛ چند پله پایین‌تر از رقبا
ایران بیش از ۱۵ میدان نفتی مشترک با کشورهای همسایه دارد و گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت ملی نفت نشان می‌دهد که تولید نفت ایران از مخازن مشترک نفتی، ۲۴۰‌هزار بشکه در روز است.
این درحالی است که با توجه به حجم ذخایر و تکنولوژی و امکانات موجود و نرخ بازیافت فعلی، ظرفیت تولید ۱.۱‌میلیون بشکه نفت از میادین مشترک نفتی برای ایران وجود دارد. مسئولان از نبود تجهیزاتی چون توربو ژنراتورهای تولید برق و توربو کمپرسورها حرف می‌زنند؛ تجهیزاتی که با مهیا شدنشان، آمار تولید ایران بالا خواهد رفت. اما همه می‌دانند که مشکل اصلی صنعت نفت ایران،
رو‌گرداندن شرکت‌های نفتی خارجی از ایران و کاهش چشمگیر سرمایه‌گذاری در توسعه میادین نفتی است. محدودیت سرمایه داخلی و هزینه‌های بالای حفاری، امکان سرمایه‌گذاری در این حوزه را از دولت می‌گیرد. بخش خصوصی هم به خاطر محدودیت منابع و سرعت پایین فرآیند حفاری و استخراج، تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری در این حوزه نشان نمی‌دهد. تجربه نشان داده که مشارکت بانک‌ها در توسعه میادین نفتی هم نمی‌تواند چندان راهگشا باشد.
در حالی که ایران با بحران فرار سرمایه‌های خارجی دست و پنجه نرم می‌کند، کشوری مثل عراق با وجود مسائل داخلی خود درصدد است تا پتانسیل تولید نفت خود را افزایش داده و رتبه دوم ایران را در ذخایر قابل استحصال از آن خود کند. در همین راستا طی ۳‌سال گذشته، قرارداد توسعه ۱۱میدان نفتی خود را به شرکت‌های نفتی بین‌المللی واگذار کرده و پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت تولید نفت عراق از ۵‌.۲‌میلیون بشکه در روز به ۱۲‌میلیون بشکه برسد. درحال حاضر، ایران از محل مخازن نفتی مشترک با عراق روزانه ۱۳۰‌هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند؛ اما عراق روزانه ۲۹۵‌هزار بشکه از میادین مشترک با ایران نفت برداشت می‌کند. این درحالی است که اگر ایران بتواند همه منابع مالی و اعتباری مورد نیاز برای طرح‌های نفتی خود را جذب کند، قادر خواهد بود تا از محل توسعه میادین مشترک نفتی تا سقف ۷۷۰‌هزار بشکه در روز نفت برداشت کند. این برتری فقط خاص عراق نیست؛ درحالی‌که ایران از میادین نفتی مشترک با امارات
۵۶‌هزار بشکه در روز برداشت می‌کند، میزان برداشت امارات ۱۳۶‌هزار بشکه است. میزان برداشت ایران از میادین مشترک با عربستان ۴۲‌هزار بشکه و میزان برداشت عربستان از این میادین ۴۵۰‌هزار بشکه است. هرچند بلافاصله بعد از شکل‌گیری اولین مرحله از توافق هسته‌ای، قطر برای کمک به ایران در توسعه پارس‌جنوبی اعلام آمادگی کرد، اما نباید فراموش کرد که در جریان تحریم‌ها، میزان برداشت نفتی قطر از پارس‌جنوبی بیش از ۱۳برابر ایران بوده است.

هر روز تاخیر برای توسعه میادین نفتی معادل ۱۰۰‌میلیون دلار ضرر
مسئولان شرکت ملی نفت ایران مدعی هستند که تقریبا تمامی منابع داخلی این شرکت به توسعه میدان‌های مشترک اختصاص پیدا کرده است؛ اما نگاهی اجمالی به آمار تولید ایران و مقایسه سهم برداشت ایران و کشورهای همسایه نشان می‌دهد که این منابع داخلی قطعا کافی نیست. هر روز تاخیر برای توسعه این میادین نیز معادل با ۱۰۰‌میلیون دلار ضرر است. حالا چشم امید دولتی‌ها به بهبود روابط بین‌المللی و کاهش تحریم‌ها دوخته شده تا حضور دوباره غول‌های نفتی در ایران، صنعت نفت را به روزهای اوج بازگرداند. درحال حاضر، دنیا در آستانه یک تغییر استراتژیک و جریان‌ساز
قرار گرفته که ممکن است سرنوشت مردم ایران را دگرگون کند.
توافق هسته‌ای غرب با ایران به معنای سر ریز شدن حداقل یک‌میلیون بشکه نفت اضافی در روز است. این ریزش نفت ایران به بازار می‌تواند قیمت نفت را تا حد زیادی پایین بیاورد و همین برای کمرنگ‌شدن درخشش خیره‌کننده اقتصاد نفتی آمریکا کافی است.
بنابراین، شکل‌گیری این توافق به نفع آمریکا نیست؛ مگر این‌که برنامه‌ای برای حذف یک تولیدکننده عمده دیگر از بازار وجود داشته باشد. در ادامه، گفت‌وگوی «شهروند» را با حسن مرادی کارشناس اقتصاد انرژی درخصوص وضع میادین مشترک نفتی ایران می‌خوانید.

کارشناس اقتصاد انرژی در گفت‌وگو با «شهروند»:
مسئولان در قبال سهم نابرابر برداشت
از میادین مشترک نفتی ساکت هستند
حسن مرادی کارشناس اقتصاد انرژی به «شهروند» می‌گوید: «در همه‌جای دنیا، چه در خشکی و چه در آب مناطق مشترک نفتی وجود دارد که کشورهای همسایه می‌توانند به صورت مساوی از آن برداشت کنند. ایران در منطقه پارس‌جنوبی که از بزرگترین و غنی‌ترین میادین نفتی است، با قطر شریک است. در ابتدای مطرح‌شدن طرح توسعه این میدان تلاش کردیم تا در سهم برداشت‌مان از این میدان با قطر به برابری برسیم. در همین راستا ۲۰ فاز تعریف شد که از طریق آنها باید افزایش سهم برداشت به تدریج اجرایی می‌شد؛ به گونه‌ای که ما هم بتوانیم به اندازه قطر از این میدان برداشت نفتی داشته باشیم.»
او اضافه می‌کند: «روند پیشرفت این پروژه در ابتدای کار بسیار سریع و فزاینده بود؛ اما متاسفانه به خاطر بالا گرفتن تحریم‌ها نتوانستیم این روند را حفظ کنیم و اجرای پروژه روز‌به‌روز ضعیف‌تر و کندتر شد. حالا شرایط به شکلی شده که فاصله برداشت ایران و قطر بسیار افزایش پیدا کرده است. البته این عقب‌افتادگی فقط ناشی از تحریم‌ها نیست و سوءمدیریت، سیستم اداری نامناسب و تعویض مداوم مدیران نیز در این قضیه بی‌تاثیر نبوده است.»
این کارشناس حوزه انرژی تاکید می‌کند: «هر کشوری باید بتواند از حق و حقوق خود در زمینه بهره‌گیری از میادین مشترک دفاع کند. متاسفانه ایران در این سال‌ها نه توان و امکان استفاده از سهم خود در این میادین مشترک را داشته و نه توانسته است از حقوق خود در این زمینه دفاع کند. مسئولان ما ترجیح داده‌اند در این زمینه سکوت اختیار کنند.»
مرادی کاهش تحریم‌ها علیه ایران را در روند توسعه میادین نفتی موثر دانسته و می‌گوید: «تعدادی از فازهای پارس‌جنوبی در مراحل نزدیک به اجرا قرار دارد. احتمال آن می‌رود که با کاهش تحریم‌ها و بازگشت شرکت‌های بزرگ نفتی به ایران، قراردادهای نیمه‌کاره اجرایی شود و با راه اندازی این فازها، بتوانیم فاصله خود را با کشورهای همسایه کم کرده و عقب‌ماندگی گذشته را جبران کنیم.»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از احمدی نژاد بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هرچی باشه مثل امثال احمدی نژاد و مشایی نیست خدا رو شکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
"هر روز تاخیر برای توسعه میادین نفتی معادل ۱۰۰‌میلیون دلار ضرر "

وزیر نفت دولت تدبیر و امید فرموده اند، میخواهیم تولیدات روزانه نفت رو به سطح ۴ میلیون بشکه افزایش بدیم، حتی اگر این روند باعث شود قیمت هر بشکه نفت به ۲۰ دلار برسد!!!
وزیر نفت ایران همزمان با آغاز رسمی نشست وزیران اوپک در وین، در پاسخ به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "به هیچ عنوان از حق ایران کوتاه نخواهم آمد!!!!!!!!!!!!"

بابا ایول! از حق و حقوق آمریکا کوتاه نمیای یا از حق و حقوق ایران! صادرات نفت رو میخوای یک و نیم میلیون بشکه در روز افزایش بدی، وابستگی کشور رو به صادرات نفت افزایش بدی، از اونطرفم میخواهید قیمت هر بشکه نفت رو از ۱۰۷ دلار به ۲۰ دلار در هر بشکه برسونید!!! بابا شاهنشاه عاری از مهر هم کشور رو اینطوری حراج نمیکرد! حالا میفهمم چرا آمریکا میخواد هفت درصد از دارایی های بلوکه شده ایران رو در صد سال آینده آزاد کنه، چون داره صد هزار برابرش از اینطرف سود میره تو جیبش!


من تعجب میکنم چرا بعضی از دوستان مغرض میگن اینها دستاورد نیست و آیا تحت چنین شرایطی نباید طرح عدم کفایت رئیس دولت یازدهم مطرح بشه؟
دوستان یه مقدار فرصت بدید. من به شما قول میدم، اگر ما مثل ده سال قبل در تأسیسات هسته ای مون رو برای چند سالی پلمپ کنیم، جزایر ۳ گانه رو هم بدیم به آمریکا، نفت رو هم همانطور که آقای زنگنه فرمودن صادرات نفتی رو از دو و نیم میلیون بشکه به ۴ میلیون بشکه در روز افزایش بدیم و قیمتش رو از ۱۰۷ دلار در هر بشکه به ۲۰ دلار در هر بشکه برسونیم، اونوقت آمریکا هم در قبالش بعضی از قطعات یدکی هواپیما رو به ایران ارسال کنه، حالا ببینید این چه روزی من دارم این حرف رو میزنم، این خط، این نشون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نیویورک تایمز: مردم گرسنه در سالگرد انقلابشان، در صف غذا یکدیگر را هل می‌دهند!
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی با تیتر دولت ایران به میلیون ها نفر از مردم خود غذا کمک می کند، ایران را تا سطح یک کشور قحطی زده ی افریقایی تنزل داده، گویی در صورت عدم کمک غذایی دولت، میلیون ها نفر در اثر تحریم ها جان خواهند باخت! نیویورک تایمز سپس درج مصاحبه های هدفمند از مردمی که در صف سبد کالا حضور داشته اند در ترسیم یک ذهنیت فلاکت زده و مصیبت بار از جامعه ایرانی سنگ تمام می گذارد.
http://www.jahannews.com/vdcauune649ny61.k5k4.html
فدائی روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
یه کم انصاف داشته باشید تو شش ماه چه توقعی داری علی جان وقتی میخوائی از شکم مادرت بیرون بیایی یک سال طول میکشه بعدا میخوائی یه دولت در شش ماه کار هشت ساله دولت قبل رو بکنه راست میگی این دولت فقط حرف میزنه فرصت عمل کردن را هم بهش بده یادته دولت قبلی را گفته بود تا آخر دولتم در ایران هیچ بیکاری نخواهد بود بعد معلوم شد بزرگترین اختلاس بعد از انقلاب در دولتش رخ داده چقدر جوانها را با این اختلاسها بیکار کرد .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا مشغول درست کردن گند اقتصادی است که احمدی نژاد در این 8 سال بار اورده به حماسه اقتصادی هم می رسد .ولی خودمانیم شماها هم از پررویی روی سنگ پای قزوین را سفید کرده اید . احمدی نژاد شما در 8 سال حکومت خود و با وجود 800 میلیارد دلار درامد نتوانست حماسه بیافریند بماند که ... به مملکت و رفت حالا شما انتظار دارید دولت جدید درشش ماه و با فروش کمتر از یک میلیون بشکه نفت که پول ان را هم به دلیل دسته گلهای احمدی و جلیلی باید به صورت قطره چکانی و با منت پس بگیرد حماسه اقتصادی خلق کن معذرت می خوام بی ادبی می کنم احمقید یا ملت را احمق فرض کرده اید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط عزیز، این علی آقا و دوستانشون میان یه سری دروغها رو بدون توضیح و دلیل با اسامی مختلف هی تکرار میکنن و شما هم چاپشون میکنی و دمتم گرم. اما به ما هم اجازه بدید، جوابشون رو تکرار کنیم.
ایشون میفرمایند، الان که به پای آمریکا افتادیم و قرارداد ترکمانچای ۲ رو امضاء کردیم، فروش نفت کمتر از یک میلیون بشکه هستش، اونهم قطره چکونی، اما ادعا میکنه درآمد نفت دولت نهم و دهم 800 میلیارد دلار درامد بوده. اگر الان صادرات کمتر از یک میلیون بشکه هستش، اونهم قطره چکونی، پس زمان دکتر احمدی نژادم صادرات کمتر از صد هزار بشکه بوده و صد برابر قطره چکونی تر، پس 800 میلیارد دلار درامد رو از کجا آوردند؟ تازه الانم که پولهای بلوکه شده زمان دکتر احمدی نژاد رو به دولت راستگویان میدن. صراط عزیز، اگر این دوستان حق دارند دروغهاشون رو تکرار کنند، دیگران هم باید حق داشته باشن و جوابهاشون رو تکرار کنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
علی آقای گل، کیلویی اظهار نکن. حرفی داری، دلیلی داری مطرح کن. همین دولت داس و کلید خودمون که از روز اول به پای آمریکا و دووَل اروپایی افتاد، هولوکاست رو اونطوری که صهیونیست ها میخواستند تأیید کرد، بجز لغو تمامی مصوبات (طرح مهر آفرین، مسکن مهر، و ....)، تورم و بالا بردن قیمتها چکار کرده؟

آیا الان که به پای آمریکا افتادیم، طرح مسکن مهر و طرح استخدام مهر آفرین لغو شده، بقیه مصوبات دولت قبل لغو شده، آیا وضعیت ۷ دهک پایین جامعه بهتر شده؟!


در مورد در آمد نفت هم ، یه مدت میگفتید بشکه ای ۱۳۰ دلار، حالا هم از خودتون ساختید 800 میلیارد دلار. ۱۳۴ میلیارد دلار که تو خزانه و صندوق ارضی بود و رییس اصلاحطلب بانک مرکزی، آقای بهمنی که اینقدر قربون صدقه آقای روحانی میرفت تأییدش کرد. دو سال آخر هم که بیشتر پولاش رو شما الان دارید از هند و ترکیه و چین دارید تحویل میگیرید. ۵ ماه هم هست که خودتون دارید از در آمد افسانه ای نفت فیض میبرید!


اما علی آقا، من میتونم یه چیزی رو بگم؟ بگم؟ علی آقای عزیز، خالی های پدر خوانده رو تحویلمون نده، نمیشه، چون تو فلان سال سه هفته قیمت نفت، فرضاً ۱۳۰ دلار شد، پس کل ۸ سال ۱۳۰ دلار فروخته شده. هر سال یه میانگین قیمت داره ، که هر سال اوپک میده بیرون. محض اطلاع شما میانگین قیمت هر بشکه نفت در سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳، سال روی کار آمدن داس و کلید:


Yearly Basket Price (Average prices for OPEC crude oil from 2005 to 2013 (in U.S. dollars per barrel))

2013 .......... 105.70
2012 .......... 109.45
2011 .......... 107.46
2010 .......... 77.45
2009 .......... 61.06
2008 .......... 94.45
2007 .......... 69.08
2006.......... 61.08
2005 .......... 50.64

http://www.opec.org/opec_web/en/data_graphs/40.htm

علی آقا، یه چیزی رو، تا یه حدی میشه به خورد مردم داد. نمیشه که شیر نفت توی تمام ۲۷ سال قبل از احمدی نژاد و درست به محض رفتن احمدی نژاد ، بسته بشه، اما در دوران احمدی نژاد باز باشه! نمیشه تحریمها در دوران دکتر احمدی نژاد بی تأثیر باشه، و همه تون بگید سوء مدیریت بوده، اما به محض رسیدن به قدرت بگید همه چی تقصیر تحریمهاست. چطوری هستش که توی مرداد ماه امسال صنوق بین المللی پول اعلام میکنه، بورس ایران در شش ماهه اول سال در دنیا اول شده، اما خبرش در ستون چپ روزنامه ها درج میشه؟ چطوری هستش که اقتصاد ما در دوران همین تحریمهای سخت، در آخرین سال دولت دهم، بیست و یکمین اقتصاد دنیا شد؟
در همین شش ماه آخردولت احمدی نژاد، با وجود تمام مخالفتها، هفته ای نبود که چندین طرح مسکن مهر و طرحهای صنعتی افتتاح نشن. یارانه های همه رو هم داد.

دوستان شما میگن، در آمد نفت افسانه ای بوده، اما نمیگن در زمان خودشون هم قیمت کالاهای وارداتی هم بطرز افسانه ای پایین بوده. من چند تا مثال میزنم. در سال ۱۳۵۸ یک عمارت دو طبقه هر طبقه ۳۰۰ متر زیربنا و ۳ سال ساخت در سید خندان ، یک میلیون و پونصد هزار تومان قیمتش بود. در سال ۱۳۵۹ هم قیمت یک آپارتمان نوساز ۲۴۰ متری نزدیک ونک یک میلیون تومان بود. حقوق یک کارگر ۲۵۰۰ تومان بود. در سال ۱۳۶۴ قیمت یک آپارتمان ۲۲۰ متری در سهروردی چهار میلیون تومان بود. جمعیت هم نصف الان. یک دهم زیر ساخت های فعلی رو هم نداشتیم. تحریم های فعلی رو هم نداشتیم. صدا و سیما یک دهم زیر ساخت های الان رو نداشت. الان بایدبرای نگهداری زیر ساخت های عمرانی و یا فرهگی مثل صدا و سیما باید ۱۰ برابر سابق (به ارزش پول امروز) بودجه بذاریم.

با توجه به قیمت مسکن و اقلام خوراکی و حقوق کارمندان و کارگران و ارزش پول، به پول امروز در آمد نفتی ما از سال ۶۰ تا ۶۸، چیزی در حدود ۱ تریلیون و چهار صد میلیارد دلار در آمد بوده. این چیزی بیشتر از دو برابر در آمد نفتی احمدی نژاد هست. ۱۴ درصد بودجه جنگی ما بوده. بقیه این پولها کجا رفته؟

شما دقت کن شاه معدوم کشور رو با بشکه ای یک دلار تا سال ۱۳۵۲ میچرخوند و اینهمه هم تهران و کلانشهر ها رو ضرف چند سال توسعه داد، مراکز هسته ای ساخت، مترو رو پایه گذاری کرد، سپاه دانش، بهداشت، ترویج و آبادانی، تغذیه رایگان در مدارس ۳ نوبت و ...

از سال شروع انقلاب قیمت نفت از ۱۲ دلار به ۲۹ دلار رسید. این مدرکش، زمان شاه تا آخرین سال جنگ:

Average prices for OPEC crude oil from 1960 to 1988 (in U.S. dollars per barrel

1988 ......... 14.24
1987 ......... 17.73
1986 ......... 13.53
1985 ......... 27.01
1984 ......... 28.20
1983 ......... 29.04
1982 ......... 32.38
1981 ......... 34.00
1980 .........35.52
1979 .........29.19




1978 .........12.79
1977 .........12.50
1976 .........11.60
1975 .........10.43
1974 .........11.00
1973 .........2.70
1972 .........1.82
1971 .........1.70
1970 .........1.21
.
.
.
.
.
.
1960 .........1.63

http://www.statista.com/statistics/262858/change-in-opec-crude-oil-prices-since-1960/


در طی ۲۷ سال ما ۱۲۷هزار مسکن روستایی ساختیم. در طول ۸ سال دولت احمدی نژاد، یک میلیون و 700 هزار مسکن روستایی و دو میلیون و 203 هزار مسکن شهری ساخته شده. ما باید از خودمون سوال کنیم، که در اون ۲۷ سال چکار میکردیم؟ ما انقلاب کردیم برای رسیدگی به محرومین.

در همین دوران ۸ ساله احمدی نژاد، با چراغ خاموش 40 میلیون نفر سهام عدالت گرفتن، 4 میلیون و 500 هزار نفر وام ازدواج گرفتند که عمدتا جزء طبقات پایین جامعه بودند، تعداد روستاهایی که از گاز طبیعی استفاده می‌کردند از 1800 به بیش از 22 هزار روستا رسید، آزادراه و بزرگراه از 5 هزار و 800 کیلومتر به 15 هزار و 570 کیلومتر آزادراه و بزرگراه رسید. مرحله اول هدفمندی رو اجراء کرد، طرح سوخت اجراء شد، کشور رو هسته ای کرد، فضایی کرد. آیا این آمار دروغه؟

بهانه همیشه هست دوست عزیز. الانم، اگر از زمان دکتر احمدی نژاد بیشتر نفت صادر نکنیم، کمتر صادر نمیکنیم. اما شما ببین الان قیمت آب، برق، گاز، خودرو، لبنیات، مرغ، تخم مرغ همه بال رفته. به عنوان مثال، افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو و ۴۴۰ درصدی افزایش حق هزینه انشعاب برق شهری چه ارتباطی به تحریم داره؟ در قانون بودجه اجازه داده نشده که دولت حق انشعاب برق روستائیان را از ۸۵ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان و حق انشعاب شهری را از ۱۶۸ هزار تومان به ۸۱۰ هزار تومان و بیش از ۴ برابر برسونه.


دوست عزیز شاید بشه در بعضی مواقع یه عده از مردم رو گول بزنیم، اما نمیشه در همه حال ودر همه موارد ، همه مردم رو گول بزنیم. دوست کذاب من، این دروغهات رو برو تحویل اون رفقای داس و کلیدت بده که بتونن قرار داد های ترکمانچایشون رو توجیه کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بفرموده مقام معظم رهبری بصیرت میخواهد که شماها ندارید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
برنجی که داده اند و اینقدر داد زدند که سبد کالا دادیم رو خود وزرا حاضرند بخورند ؟، اصلا من برنج سبد کالای خودم رو تقدیم میکنم به رئیس جمهور و وزیر صنعت اگه راست میگن ببرند خونه بخورند ؟آیا برنج مانده در انبار چند تاجر که مشتری ندارند رو سزاوار است با منت به مردم دهند ؟ کجای این وضع تدبیر است ؟
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۶۵
۲۹
صراط جان 6ماه اول دولت احمدی نژادم اینطوری رفتار کردی با دولت ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط کلا همین طوری رفتار کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا جان هوای م... وبچه ها را داره خوب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۵۷
۳۳
هیچ اتفاقی نیوفتاد؟
یه نگاه به قیمت ارز و طلا بنداز.
یه نگاه به ثبات در بازار مصرف بنداز
صف مرغ و برنج یادتون رفته؟؟
8سال قبل کجا بودی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ما که همین اوضاع که قبل داشتیم رو هنوز داریم
آخه سکه و دلار به چه درد ما میخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چطور اون موقع که سکه و دلار میرفت بالا به دردتون میخورد ولی الان بدردتون نمیخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اون موقع هم به درد ما نمی خورد
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
ثبات قیمت تومحله ما نیومده. بی زحمت آدرس بده بیایم محل شما خرید کنیم
بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
بهلول آن مرد که آدرس میداد بیاید از سر کوچه ما بخرید دیگر رفته
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
بانو خانم !
آن مرد رفته است اما اونایی که ادعای تثبیت قیمت می کنن که تشریف دارن !
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
8 سال دولت هاشمی که وضع ده برابر از زمان احمدی نژاد بد تر بود فقط اون موقع اینترنت نبود که همه, همه چیزارو بفهمن زمان خاتمی هم همچین گلی به سرمون نزدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دقیقه ای قیمتها بالا می رفت یادتان رفته 300 درصد در عرض یک سال ریال بی اعتبار شد یادتان رفته با فروش نفت 120 دلاری نه 7 دلاری زمان جنگ!!!!!؟دولت پاک یا اختلاسهای میلیاردی
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۴۹
۵۶
به لطف خدا این دولت موفق خواهد شد ، انشاالله خداوند صراط و فارس و پدرشون یعنی کیهان رو اهلی کنه، حسابی در این 6 ماه نسبت به دولت تدبیر و امید هرچی کینه داشتین از 8سال گذشته خالی کردین،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تلاش برای تخطئه سیاست تنش زدایی دولت روحانی ، وارد فاز جدیدی شده است و مخالفان دولت ، این بار می کوشند به استناد سخنان مقامات آمریکایی و اروپایی، چنین نتیجه گیری کنند که چون آنان صداقت ندارند، نباید در مسیر بهبود روابط با غرب حرکت کرد.

سرمقاله یکی از روزنامه های جریان تخریب در شماره اخیر خود نوشته : « جان‌کری در داووس گفت:آمریکا حتی در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به ایران اطمینان ندارد.
کلاوس شواب رئیس مجمع جهانی اقتصاد به آسوشیتدپرس گفت:هنوز زود است که رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران بتوانند اعتماد جامعه جهانی [غرب]را به دست آورند!
میان مکالمه تلفنی دکتر روحانی با رئیس جمهور آمریکا دو روز فاصله نیفتاد که اوباما در ملاقات با نتانیاهو گفت همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی درباره ایران روی میز است. »

و سپس نتیجه گیری کرده که توافق هسته ای ، "به شکل رگباری تیر خلاص خورد"ه است.

مقدمات استدلال آقایان ، البته صحیح است: غربی ها در سیاست خارجی شان ، صداقت ندارند ، آنها حتی به ما هم اطمینان ندارند ، صرفاً به دنبال منافع خویش هستند و اگر هم بتوانند از زدن هیچ ضربه ای به ما ابا نمی کنند.
لذا اگر کسی بنای تحلیل و اقدام خود را بر اعتماد به غرب بگذارد ، حتماً دچار خطای راهبردی شده است.

تا بدین جای سخن ، مشکلی نیست ؛ اما چند نکته بسیار مهم را نباید مغفول گذاشت:

1 - مشکل راهبری اصحاب تخریب این است که روابط بین المللی را به طرز فجیعی با روابط شخصی و خانوادگی اشتباه گرفته اند. اگر برای دختر آنان ، خواستگاری بیاید که صداقت نداشته باشد و انسان قابل اعتمادی نباشد ، مانند بقیه انسان های عاقل، با ازدواج درخواستی مخالفت می کنند و کسی هم بابت این مخالفت ، سرزنش شان نمی کند.
آنان فکر می کنند که قضیه روابط بین المللی هم نظیر این موضوع خانوادگی است ، حال آن که این دو ، از اساس با یکدیگر متفاوت اند.

آنچه در روابط خصوصی و خانوادگی سالم، ملاک عمل است ، اعتماد متقابل ، حس مشترک ، علائق عاطفی و نظایر این هاست اما در روابط بین المللی ، منفعت طلبی ، استیلاجویی ، خطر زدایی و مفاهیمی مشابه ، ملاک عمل است.

لذا اگر بخواهیم در روابط خارجی ، ملاک های زندگی فردی را مد نظر داشته باشیم ، دقیقاً از همین لحظه باید وزارت خارجه را تعطیل کنیم و با هیچ کشوری ، هیچ رابطه ای نداشته باشیم.

به عنوان مثالی واضح ، اگر بی اعتمادی و سوابق خصومت بار تاریخی و اقدامات غیر همسوی کنونی ، ملاک تصمیم و عمل است، باید حتی روسیه و چین را نیز که در کنار آمریکا به تحریم ایران رأی داده اند از دایره روابط خارجی مان حذف کنیم. حال آن که به دلیل منافعی که برای خود ترسیم کرده ایم با این دو کشور رابطه داریم ولی مثلاً با کشوری مانند بوتان ، علیرغم این که هیچ اقدامی هم علیه ایران نکرده ، رابطه خاصی نداریم ، چون منافع خاصی هم نداریم.

2 - هنر دیپلماسی ، برقراری رابطه با جریان های غیرهمسو ، دفع شر و ضرر آنها و نهایتاً تبدیل تخاصم به تعامل منفعت محور است.
اکنون جمهوری اسلامی ایران ، با دمشق ، روابط خوبی دارد. لذا اگر مقامات ایرانی در رایزنی با سوری ها چند تفاهم نامه همکاری منعقد نمایند که نتیجه اش درآمد سالانه یک میلیارد دلاری برای ایران باشد، هر چند این یک دستاورد است ، اما کار چندان شاقی انجام نداده اند.

اما اگر با جریان مقابل ، مثلاً آمریکا وارد مذاکره شوند و جلوی آسیب های بیشتر آمریکا را بگیرند و رفته رفته و حتی در دراز مدت ، دشمنی که همواره خطر جنگ با آن وجود داشت را به یک طرف تجاری تبدیل کنند، کارشان تاریخی و هنرمندانه است.

چانه زنی با رقبای قدرتمند ، بسیار ارزشمندتر از چای خوری با دوستان گرمابه و گلستان است.

3 - جریان تخریب ، هر چند سیاست تنش زدایی روحانی را با تمام توان تخطئه می کند اما فارغ از شعارهایی مانند مقاومت ، هرگز نمی گوید که اگر راه این نیست ، پس کدام است؟
فرض کنید که دولت جمهوری اسلامی ، راه تنش زدایی را کنار بگذارد و همچنان با این استدلال درست که "حق با ماست" از در تقابل با دنیا برآید ؛ بعدش چه؟
آیا جز این است که ادامه این مسیر، اگر به جنگ هم منتهی نشود، نتیجه ای جز تشدید تحریم های فلج کننده و نابودی اقتصاد ایران و معیشت ایرانیان و نهایتاً بروز بحران های اجتماعی و سیاسی نخواهد داشت؟ آیا این را می خواهیم؟

خط تخریب ، اگر صداقت دارد ، در کنار غر زدن های روزانه اش ، بگوید پیشنهاد جایگزین اش برای تنش زدایی چیست؟
فقط یادشان باشد که قرار نیست فرد فرد مردم ایران ، برای داشتن چند کیلو اورانیوم 20درصد غنی شده ، تنها فرصت شان برای زندگی از ازل تا ابد را تحت شدیدترین فشارها باشند.
زندگی - و نه فقط زنده ماندن - بیش از انرژی هسته ای حق مسلم ماست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تربیت ندارید آقا فرهاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت به این وادادگی، هرگز ندیده ملتی
ارمااااااااااااااااااااااااااااااااان
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت راستگویان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا 2% خوزستان که قرار شد 3% بشه شد 00000000%
دولت راستگویان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۴۳
۵۵
صراط بی شرف جیره خور احمدی نژاد و دارو دسته!! کثافت ت..کاری ها و گ... کاری های احمدی نژاد به این راحتی پاک میشه. بی شرافت تر از تو و قلم ناپاکت هیچ چیز نیست. درج نکن برات بد میشه
هاشمي
|
Iran (Islamic Republic of)
ادب شما همينه كاريش هم نميشه كرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اول یه نگاهی به آرشیو صراط بنداز بعد بیا حرف مفت بزن
ابوذر غفاری
|
Iran (Islamic Republic of)
انتشار این نظر خود زنی صراط بود می خواد بگه مخالف های ما این طوری اند.
رضا بوشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس اولی
شماها کلا همینطورید، بیشتر از این ازتون توقع نمیره.
هرچی که برخلاف نظر شما باشه، اخه جیزه ضرر داره
سامی
|
Iran (Islamic Republic of)
با این طرز حرف زدن معلومه که چه اندازه حرفات معتبره
مهرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا که!!!!!! من خودم یکی از منتقدین دوران احمدی نژاد هستم ولی وقتی بی ادبی این ناشناس رو میبینم احساس شرم میکنم که همچین آدمایی از دولت جدید حمایت میکنن. با وجود این آدما معلومه که این دولت به جایی نمیرسه. واقعا متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
همه ضد انقلاب ها همینطور بی شخصیت و بی ادب هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ظریف: توفیق های دور اول مذاکرات شبیه معجزه بود!!!!

http://alef.ir/vdcbssb58rhbg8p.uiur.html?205151

لیست معجزات:

۱. تور اروپای غربی و آمریکا در ۱۰۰ روز با جت برند نیو سوپر دولوکس شخصی هالیوودی و سفرهای هفتگی به سوئیس کماکان ادامه دارد!

http://alef.ir/vdcdnf0xkyt0zn6.2a2y.html?201995
http://alef.ir/vdcjave8tuqeyhz.fsfu.html?201973
http://www.khabarpu.com/h.php?t=250-xFA-xNEWSoDETAILS-x21954-xd-kavxjo-oexboako-hjxpoijowvacxtaoo-o-aloumldwobaoamdvu-x_n_dwjauscjl


۲. ۳ شرط جدید به درخواست‌های آمریکا اضافه شده که ایران علاوه بر توقف برنامه هسته ای باید حمایت از مقاومت را تعطیل کرده، برنامه موشکی خود را هم متوقف کند و همچنین به روند نقض حقوق بشر در ایران پایان بدهد!!!


۳. اجاره یک طبقه کامل هتل اشرافی ملانیوم، که فقط قیمت اتاق پرزیدنت شبی ۵۰۰۰ دلار هستش با خزانه خالی و صد البته پزهای عالی


۴. بازگشت ۷بانک ایرانی به لیست تحریم

http://tnews.ir/khabar/D39119017581.html


۵. آژانس: ایران در 3 ماه گذشته برنامه هسته ای خود را توسعه نداده است
آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی که امروز منتشر کرد نوشت که ایران برنامه هسته ای خود را طی سه ماه گدشته توسعه نداده است.
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920823000437#sthash.63I0vegn.dpuf


۶. اوباما: تحریم‌هایی که برداشته می‌شود ناچیز است/ توسعه برنامه هسته‎ای ایران متوقف خواهد شد.

http://www.shahrekhabar.com/world/13844997603001


۷. افزایش قیمت آب، برق، گاز، خودرو، لبنیات، مرغ، تخم مرغ. افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو و ۴۴۰ درصدی افزایش حق هزینه انشعاب برق شهری! حق انشعاب برق روستائیان را از ۸۵ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان و حق انشعاب شهری را از ۱۶۸ هزار تومان به ۸۱۰ هزار تومان و بیش از ۴ برابر رسیده است!


۸. معاون وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گروه ۱+۵ در اظهاراتی توهین‌آمیز مدعی شده فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920729001175#sthash.1Hy6Zyho.dpuf


۹. تحریم ۱۷ شرکت ایرانی یک هفته پس از توافق ژنو / اتحادیه اروپا ۱۷ شرکت ایرانی را به فهرست تحریم خود افزود+ اسامی شرکت ها

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920908000358


۱۰. آمریکا ۱۹ شرکت و فرد حقیقی را به لیست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرد
وزارت خزانه داری آمریکا در اخطاریه‌ای جدید ۱۹ شرکت و فرد را به کمک برای دور زدن تحریم‌های ضد ایرانی متهم کرد و آنها را در لیست سیاه خود قرار داد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920922000307#sthash.49inAfuu.dpuf


۱۱.کوهن: آمریکا موقتاً طرح کاهش فروش نفت خام ایران را متوقف کرده/ لغو تحریم‌ها برای ایران تنها 4.2 میلیارد دلار ارزش دارند
معاون خزانه‌داری آمریکا و مقام مسئول این کشور در امور تحریم‌ها گفت توقف اعمال تحریم‌های جدید علیه بخش نفت ایران موقتی است.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920922000347#sthash.jhSYy7oZ.dpuf

۱۲.تکرار/شرمن: سیاست ما در قبال ایران تغییر نکرده/اجازه نمی‌دهیم صادرات نفت ایران افزایش یابد
معاون وزیر خارجه آمریکا و سرپرست تیم مذاکره کننده این کشور در گفت‌وگوهای هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ مقابل کمیته بانکی سنا حاضر شد و درباره توافق ژنو توضیحاتی ارائه داد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920922000325#sthash.MbUWSZsy.dpuf


۱۳.جریمه ۱۳۳ میلیون دلاری بانک اسکاتلندی به‌دلیل نقض تحریم‌های ایران
یک بانک اسکاتلندی به خاطر آنچه دولت آمریکا آن را نقض قوانین تحریم‌های ایران می‌خواند ۱۳۳ میلیون دلار جریمه شده است.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920922000316#sthash.5SDCLhBl.dpuf


۱۴. shell و BP انگلیس به ایران باز می‌گردند.

http://alef.ir/vdccp1qip2bqso8.ala2.html?213955


۱۵. وزیر نفت دولت تدبیر و امید فرموده اند، میخواهیم تولیدات روزانه نفت رو به سطح ۴ میلیون بشکه افزایش بدیم، حتی اگر این روند باعث شود قیمت هر بشکه نفت به ۲۰ دلار برسد!!!
وزیر نفت ایران همزمان با آغاز رسمی نشست وزیران اوپک در وین، در پاسخ به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "به هیچ عنوان از حق ایران کوتاه نخواهم آمد!!!!!!!!!!!!"

بابا ایول! از حق و حقوق آمریکا کوتاه نمیای یا از حق و حقوق ایران! صادرات نفت رو میخوای یک و نیم میلیون بشکه در روز افزایش بدی، وابستگی کشور رو به صادرات نفت افزایش بدی، از اونطرفم میخواهید قیمت هر بشکه نفت رو از ۱۰۷ دلار به ۲۰ دلار در هر بشکه برسونید!!! بابا شاهنشاه عاری از مهر هم کشور رو اینطوری حراج نمیکرد! حالا میفهمم چرا آمریکا میخواد هفت درصد از دارایی های بلوکه شده ایران رو در صد سال آینده آزاد کنه، چون داره صد هزار برابرش از اینطرف سود میره تو جیبش!


من تعجب میکنم چرا بعضی از دوستان مغرض میگن اینها دستاورد نیست و آیا تحت چنین شرایطی نباید طرح عدم کفایت رئیس دولت یازدهم مطرح بشه؟
دوستان یه مقدار فرصت بدید. من به شما قول میدم، اگر ما مثل ده سال قبل در تأسیسات هسته ای مون رو برای چند سالی پلمپ کنیم، جزایر ۳ گانه رو هم بدیم به آمریکا، نفت رو هم همانطور که آقای زنگنه فرمودن صادرات نفتی رو از دو و نیم میلیون بشکه به ۴ میلیون بشکه در روز افزایش بدیم و قیمتش رو از ۱۰۷ دلار در هر بشکه به ۲۰ دلار در هر بشکه برسونیم، اونوقت آمریکا هم در قبالش بعضی از قطعات یدکی هواپیما رو به ایران ارسال کنه، حالا ببینید این چه روزی من دارم این حرف رو میزنم، این خط، این نشون.





و ضمناً معجزات همینطور ادامه دارند......
ناشناسی
|
Iran (Islamic Republic of)
ادبیات قشنگی نبود!
فقط همین!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
با اجازتون ناشناس کانادایی نظرتون رو کپی کردم جای دیگه پیست کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز شما اختیار تام دارید که نظرات من رو کپی، پیست کنید. هر جا هم که صلاح دیدید باید نرمش به خرج داد، میتونید کم و زیادش کنید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۳۴
۴۹
صراط، فارس، وطن امروز، کیهان در بحث توافقژنو کاملا حرفهای نتانیاهو و پرز کودک کش را تکرار میکنن، امان از ادعا کنندگان بصیرت ،
مرگ بر بی بصیرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به خدا اگر قرار بود کسی به این صداقت و شفافی بگوید که من توافق پذیر نیستم و با من توافق نامه امضا نکنید از آمریکا شفاف‌تر نمی‌توانست بگوید.

اما ماجرا چیست..؟؟

روحانی می گفت باید دم کدخدا را ببینیم. دم کدخدا را دیدیم توافق نامه امضا شد ،، زیر توافق نامه زدند. الان می گویند به خاطر ساکت کردن اسراییل (رژیم صهیونیستی) است و باید مقامات آمریکا را درک کرد. اما اگر کدخدای جهان آمریکا بود پس چرا باید آمریکا دم یک نفر دیگر را ببینید.

متوجه شدید..؟؟

مطمئن باشد چند وقت دیگر می گویند کد خدای اصلی رژیم صهیونیستی است و باید دم او را دید. اگر دم او را به اندازه دست دادنی ببینیم تمام عقبه استراتژیک مقاومت متلاشی خواهد شد. در نتیجه جبهه مقابل رژیم صهیونیستی فرو می پاشد و ایران می ماند و عقده های سی چند ساله ایران ، سوریه، لبنان و . . .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای محمد اول در بصیرت خودت شک کن
واقعا فکر کردی اینارو نوشتی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد خان شما دیگه چرا؟ شما که بزرگترین سرمایه های همین دو نفر هستید و به نیابت از آنها با ... اسلامی در ایران می جنگید. کارد که دسته خودشو نمیبره میبره؟!
مهدی ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۴۱
۱۹
صراط جان ساده نباش!!!!
حماسه اقتصادی این دولت فقط و فقط خلاصه شده در کوبیدن برنامه های اقتصادی دولت قبل ولاغیر!!!!!!
بازار به قدری راکده که اگه به همون منوال دولت قبل میرفتیم اینقدر خراب نمی شد!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آمارهای اقتصادی بین المللیکه حرف دولت را تایید می کند وتاحدودی قابل لمس است کجایتان میسوزه بگید ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تلاش برای تخطئه سیاست تنش زدایی دولت روحانی ، وارد فاز جدیدی شده است و مخالفان دولت ، این بار می کوشند به استناد سخنان مقامات آمریکایی و اروپایی، چنین نتیجه گیری کنند که چون آنان صداقت ندارند، نباید در مسیر بهبود روابط با غرب حرکت کرد.

سرمقاله یکی از روزنامه های جریان تخریب در شماره اخیر خود نوشته : « جان‌کری در داووس گفت:آمریکا حتی در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به ایران اطمینان ندارد.
کلاوس شواب رئیس مجمع جهانی اقتصاد به آسوشیتدپرس گفت:هنوز زود است که رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران بتوانند اعتماد جامعه جهانی [غرب]را به دست آورند!
میان مکالمه تلفنی دکتر روحانی با رئیس جمهور آمریکا دو روز فاصله نیفتاد که اوباما در ملاقات با نتانیاهو گفت همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی درباره ایران روی میز است. »

و سپس نتیجه گیری کرده که توافق هسته ای ، "به شکل رگباری تیر خلاص خورد"ه است.

مقدمات استدلال آقایان ، البته صحیح است: غربی ها در سیاست خارجی شان ، صداقت ندارند ، آنها حتی به ما هم اطمینان ندارند ، صرفاً به دنبال منافع خویش هستند و اگر هم بتوانند از زدن هیچ ضربه ای به ما ابا نمی کنند.
لذا اگر کسی بنای تحلیل و اقدام خود را بر اعتماد به غرب بگذارد ، حتماً دچار خطای راهبردی شده است.

تا بدین جای سخن ، مشکلی نیست ؛ اما چند نکته بسیار مهم را نباید مغفول گذاشت:

1 - مشکل راهبری اصحاب تخریب این است که روابط بین المللی را به طرز فجیعی با روابط شخصی و خانوادگی اشتباه گرفته اند. اگر برای دختر آنان ، خواستگاری بیاید که صداقت نداشته باشد و انسان قابل اعتمادی نباشد ، مانند بقیه انسان های عاقل، با ازدواج درخواستی مخالفت می کنند و کسی هم بابت این مخالفت ، سرزنش شان نمی کند.
آنان فکر می کنند که قضیه روابط بین المللی هم نظیر این موضوع خانوادگی است ، حال آن که این دو ، از اساس با یکدیگر متفاوت اند.

آنچه در روابط خصوصی و خانوادگی سالم، ملاک عمل است ، اعتماد متقابل ، حس مشترک ، علائق عاطفی و نظایر این هاست اما در روابط بین المللی ، منفعت طلبی ، استیلاجویی ، خطر زدایی و مفاهیمی مشابه ، ملاک عمل است.

لذا اگر بخواهیم در روابط خارجی ، ملاک های زندگی فردی را مد نظر داشته باشیم ، دقیقاً از همین لحظه باید وزارت خارجه را تعطیل کنیم و با هیچ کشوری ، هیچ رابطه ای نداشته باشیم.

به عنوان مثالی واضح ، اگر بی اعتمادی و سوابق خصومت بار تاریخی و اقدامات غیر همسوی کنونی ، ملاک تصمیم و عمل است، باید حتی روسیه و چین را نیز که در کنار آمریکا به تحریم ایران رأی داده اند از دایره روابط خارجی مان حذف کنیم. حال آن که به دلیل منافعی که برای خود ترسیم کرده ایم با این دو کشور رابطه داریم ولی مثلاً با کشوری مانند بوتان ، علیرغم این که هیچ اقدامی هم علیه ایران نکرده ، رابطه خاصی نداریم ، چون منافع خاصی هم نداریم.

2 - هنر دیپلماسی ، برقراری رابطه با جریان های غیرهمسو ، دفع شر و ضرر آنها و نهایتاً تبدیل تخاصم به تعامل منفعت محور است.
اکنون جمهوری اسلامی ایران ، با دمشق ، روابط خوبی دارد. لذا اگر مقامات ایرانی در رایزنی با سوری ها چند تفاهم نامه همکاری منعقد نمایند که نتیجه اش درآمد سالانه یک میلیارد دلاری برای ایران باشد، هر چند این یک دستاورد است ، اما کار چندان شاقی انجام نداده اند.

اما اگر با جریان مقابل ، مثلاً آمریکا وارد مذاکره شوند و جلوی آسیب های بیشتر آمریکا را بگیرند و رفته رفته و حتی در دراز مدت ، دشمنی که همواره خطر جنگ با آن وجود داشت را به یک طرف تجاری تبدیل کنند، کارشان تاریخی و هنرمندانه است.

چانه زنی با رقبای قدرتمند ، بسیار ارزشمندتر از چای خوری با دوستان گرمابه و گلستان است.

3 - جریان تخریب ، هر چند سیاست تنش زدایی روحانی را با تمام توان تخطئه می کند اما فارغ از شعارهایی مانند مقاومت ، هرگز نمی گوید که اگر راه این نیست ، پس کدام است؟
فرض کنید که دولت جمهوری اسلامی ، راه تنش زدایی را کنار بگذارد و همچنان با این استدلال درست که "حق با ماست" از در تقابل با دنیا برآید ؛ بعدش چه؟
آیا جز این است که ادامه این مسیر، اگر به جنگ هم منتهی نشود، نتیجه ای جز تشدید تحریم های فلج کننده و نابودی اقتصاد ایران و معیشت ایرانیان و نهایتاً بروز بحران های اجتماعی و سیاسی نخواهد داشت؟ آیا این را می خواهیم؟

خط تخریب ، اگر صداقت دارد ، در کنار غر زدن های روزانه اش ، بگوید پیشنهاد جایگزین اش برای تنش زدایی چیست؟
فقط یادشان باشد که قرار نیست فرد فرد مردم ایران ، برای داشتن چند کیلو اورانیوم 20درصد غنی شده ، تنها فرصت شان برای زندگی از ازل تا ابد را تحت شدیدترین فشارها باشند.
زندگی - و نه فقط زنده ماندن - بیش از انرژی هسته ای حق مسلم ماست.
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۱۶
۳۲
امام خمینی هم خواست انقلاب کنه 20 سال جنگید تا انقلاب کرد اما شما انقلابی ها هنوز نتونستید مرقد مطهر اون بزرگوار رو درست کنید، شما که یه مرقد نمیتونید درست کنید پس دیگه راجب حماسه اقتصادی سکوت کن صراط خان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خنده دار!
ساختن مرقد امام به عهدۀ کیه؟ خبر داری؟
اول بدون بعد حرف بزن!
تسنیم
|
Iran (Islamic Republic of)
تولیت حرم امام دست نوه امامه. ایشون هم لطف کردن نمادهای فراماسونی برامون ساختن توحرم ! بقیه شم درست کنه دیگه ! سید حسن خان هم که تو دارو دسته رفقای شماست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ورعایت احترام بیت امام هم وظیفه ماست که دیدیم در دولت پاک با همکاری ارگانی خوب حفظ شد واخلاق محمدیتان را هم دیدیم که رهبر انقلاب هم ناراحت شد و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۲۰
۲۷
بزرگترین حماسه اقتصادی که دولت انجام داد دادن آرامش به مردم کشوره، این آرامش برای امثال صراط و کیهان سخته دیگه چون باعث میشه روحانی 4 سال دیگه رای خیلی خیلی بالاتری بیاره و دیگه فارس و کیهان و صراط نتونن بگن روحانی با 1درصد بیشتر پیروز شده،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اول وایستا ببین اگر کارش به بنی صدر نکشه بعد...
رضا بوشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
از کدوم آرامش حرف میزنی؟
همون که کری تهدید نظامی کرده دیگه؟
همون اعتدالتون که افراطه؟
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۱۴
۳۰
رهبری روز تنفیذ : از همه میخواهم به دولت جدید کمک کنند ،
صراط جان به نوبه ی خود تا الان چه کمکی به دولت کردی؟؟؟؟ جز این بوده که تخریب کنی روحانی و دولت رو ؟؟؟؟؟ مگه ادعای ولایتمداری نمیکنید خوب این حرفه ولی امرمونه ، صراط ولی امرمون چقدر گفت رسانه ها و جراید مراقب باشند و نقد عادلانه کنند نه تخریب، صراط تو تا امروز اصلا نقدی تونستی بکنی یا فقط هدفت تخریب بوده؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
رهبری در سال 88 هم گفت دولت رو حمایت کنید ولی شما در عوض چه کار کردید ، کشور رو به آشوب کشوندین ، مردم رو کشتید
بعد الان اومدی از تخریب حرف میزنید
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
اینا همین جورین .به نفعشون باشه تمام حرف های رهبری رو حفظ میکنن.به نفعشون نباشه کرمیشن هیچی نمیشنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین آقا قاسم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۲۲
۵
حماسه رو شوهر دادن 2 تا بچه هم آورده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مگر دولت پاکتان با 800 میلیارد دلار پول نفت و.. چه تاجی به سر ملت زد جز گرانی وفقرو.. اختلاسهای میلیاردی .... تدبیر این است که نفت ملت در میادین مشترک با قطرو کویت وعراق آذربایجان زود تر قابل برداشت شود وعربها نفت ما را نبرند ولی شما برای چند کیلو کیک زرد واورانیم که پاکستان بدون این خیانتها دارد انرژی هسته ای را بلای جان ملت کردید و24 خرداد ملت نه گفته ولی...وسنگ اندازی می کنید....
سانسور چی چاپ کن وجواب بده
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس کامنتای خودمو کپی میکنی وبه خودم تحویل میدی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
راست میگه دیگه، خالیهای خود محسن رو تحویل خود محسن میدی، روتو برم!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس آمریکایی تو همون ناشناس کانادایی سابق نیستی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا محسن، بینم شما همون ممل چند شخصیتی خودمون نیستی که ۲۴ ساعت با اسامی مملی، محسن، مجید اردبیلی، مراد، دختر شیرازی، نازی جوووووون، غلام و ... تو صراط کامنت میذاری؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
مثل این بچه کوچولوها پاسخ دادی البته حق داری چون حالت گرفته شد
تسنیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۱۴
۶
دولت محترم فعلا مشغول مناسبات بسیارفعال وموفق
تسنیم
|
Iran (Islamic Republic of)
دستم اشتباهی خورد به کیبورد حرفم نصفه موند! بقیش:
دولت محترم فعلا مشغول مناسبات بسیارفعال وموفق درعرصه سیاست بین المللی است وقت رسیدگی به اموراقتصادی رو نداره ! فکر می کنم 40 دفعه دیگه روی میز گزینه نشونمون بدن و بقیه اورانیوم هارم به باد اکسید شدن بدن دوسالشون تموم میشه ، توی دوسال باقی مونده هم (بااین دیپلماسی موفق )درگیر جنگ با آمریکا و اسرائیل میشم دیگه کسی حماسه اقتصادی یادش نمیاد!
ابوذر غفاری
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۳۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۶
۱۴
متاسفانه جنگ احزاب مانع این شد تا شما این نظاراتی که بر رقیب دارید بر دوست خود هم داشته باشید. یاد ندارم در دوره‌ی آقای احمدی نژاد چنین برنامه را اجرا می کردید. به هر حال دولت روحانی در دو عرصه سیاست خارجه و اقتصاد بسیار کوشاست ولی در عرصه سیاست داخلی و آزادی و توسعه سیاسی پا را از حرف فراتر نمی گذارد.
این تلقی غلط شما از دیپلماسی است که شخص رادیکالی چون جناب آقای جلیلی رو دیپلمات می دانید. دیپلماسی یک بده بستان است متاسب با قدرتی که دارید. اگر امروز با این توافق را پذیرفتیم تقصیر آقای احمدی نژاد است وضعیت کشور را به این جا کشیده است. دیپلماسی ایرانی که روزی سر گروگانگیری دیپلمات های فرانسوی جمهوری اسلامی ترکیب مجلس سنای فرانسه را عوض کرد و منجر به پیروزی ژاک شیراک شد در دوره ‌ی آقایان احمدی نژاد، متکی و جلیلی به جایی رسید که فهم از حفظ منافع ملی را یک نه بزرگ به همه ی پیشنهاد ها و سر سختی در برابر دشمنان تعبیر کردند. دیپلماسی یک بده بستان است ما 20 در صد را دادیم بخشی از تحریم ها رفع شد. باید دید در منظر جهانی با در معرض اتهام بودیم(درست یا غلط، کاری به جنابات فجیع قدرت های جهانی ندارم) ما باید اعتماد سازی می کردیم همه ی اینها به خاطر اقدامات ناصواب قبلی است. فراموش نکنید این جنگ رسانه ای برای توافق نتبجه ای جز هدر دادن سرمایه ها ندارد در این کشور هیچ چیز به جز با موافقت رهبری انجام شدنی نیست. شاید رهبری در کل با این توافق موافق نباشند(البته این را خود باید بگویند ما هم منتظر می مانیم) ولی در شرایط کنونی این را پذیرفته اند اگر موافق نباشند دست کم مخالف نیستند.
رضا بوشهری
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
هموطن ابتدا از فیلترشکن خارج شده، آرشیو سایت را ملاحظه کرده سپس افاضه بفرمایید.
با تشکر
تسنیم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اورانیوم بیست درصدی که اینقدر دادید رفت به قیمت خون چهارتا شهید بدست اومده بود .کدوم تحریم رفع شد؟
یتیمی علیرضاوآرمیتا به پورشه سواری آقایون پولدار می ارزه ؟
خوشم میاد یه جمع وتفریق ساده هم بلد نیستید!
حضرات به عقلشون نرسیده که به جای اکسید کردن اورانیوم ها حداقل تو ترکمنچای بنویسن اکسید نمی کنیم می فروشیم اونوقت خجالت نمی کشید تحلیل هم می کنید
امام خامنه ای عزیز هم اگرسکوت کردن فقط برای اینه که امثال شما بفهمن با مذاکره به هیچ جایی نمی رسیم !
اگرقراربود مذاکره جواب بده یاسر عرفات بدبخت موفق به آزادسازی فلسطین شده بود!
اکبری
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رویکرداقای غفاری که به نوعی ترجمان سیاست های دولت تدبیر وامید اقای روحانی وتیم سیاست خارجی ایشان می باشد ناشی از همان تئوری توهم همکاری وامید به ادغام در سیستم غربی ها می باشد که تا کنون برغم بی اعتنایی به ارزشها وارمان های انقلاب و اتکای به ظرفیتهای ملی و داخلی کمترین پاسخ در خوری را از دوستان غربی نه در دوره اصلاحات و نه در دوره حاضر در یافت نکرده ونخواهند کرد.اقایان به جای اینکه رویکردهای انقلابی وضد استکباری رازیر سوال برده و ناکارامدی دیپلماسی خود را به این طریق توجیه نمایند شرط عقل وتدبیر ان است تا در رویکردهای خود تجدید نظر نموده وبا توسل به ارزشها وارمان های انقلاب رابی توجهبه تایید وخوشایند غربیها دنبال نمایند.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۶
۱۷
این واژه م... اقتصاد مقاومتی همون ریاضت اقتصادیه که داره تو اروپا اجرا میشه
javad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۸
۳
اقایان خانم ها وقتی اقا سید علی درباره این دولت اجازه فعالیت گسترده وهمکاری را گفته شما چرا اقا اقتصاد بیمار ایران با پماد خوب نمی شه وگرنه حاج حسن تا حالا پماد مالیده بود این از برکات دولت کریمه است که مردم ما زجر باید بکشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۲۰
۱۱
متاسفانه این دولت هیچ برنامه ای برای حماسه اقتصادی ندارد و این در مناظره های انتخاباتی ایشان هم مشهود بود.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
چون اصلا" به این واژه های ....اعتقادی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت قبلی که هر روز از یک برنامه می پرید به برنامه دیگر وبی برنامه بود ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تلاش برای تخطئه سیاست تنش زدایی دولت روحانی ، وارد فاز جدیدی شده است و مخالفان دولت ، این بار می کوشند به استناد سخنان مقامات آمریکایی و اروپایی، چنین نتیجه گیری کنند که چون آنان صداقت ندارند، نباید در مسیر بهبود روابط با غرب حرکت کرد.

سرمقاله یکی از روزنامه های جریان تخریب در شماره اخیر خود نوشته : « جان‌کری در داووس گفت:آمریکا حتی در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به ایران اطمینان ندارد.
کلاوس شواب رئیس مجمع جهانی اقتصاد به آسوشیتدپرس گفت:هنوز زود است که رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران بتوانند اعتماد جامعه جهانی [غرب]را به دست آورند!
میان مکالمه تلفنی دکتر روحانی با رئیس جمهور آمریکا دو روز فاصله نیفتاد که اوباما در ملاقات با نتانیاهو گفت همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی درباره ایران روی میز است. »

و سپس نتیجه گیری کرده که توافق هسته ای ، "به شکل رگباری تیر خلاص خورد"ه است.

مقدمات استدلال آقایان ، البته صحیح است: غربی ها در سیاست خارجی شان ، صداقت ندارند ، آنها حتی به ما هم اطمینان ندارند ، صرفاً به دنبال منافع خویش هستند و اگر هم بتوانند از زدن هیچ ضربه ای به ما ابا نمی کنند.
لذا اگر کسی بنای تحلیل و اقدام خود را بر اعتماد به غرب بگذارد ، حتماً دچار خطای راهبردی شده است.

تا بدین جای سخن ، مشکلی نیست ؛ اما چند نکته بسیار مهم را نباید مغفول گذاشت:

1 - مشکل راهبری اصحاب تخریب این است که روابط بین المللی را به طرز فجیعی با روابط شخصی و خانوادگی اشتباه گرفته اند. اگر برای دختر آنان ، خواستگاری بیاید که صداقت نداشته باشد و انسان قابل اعتمادی نباشد ، مانند بقیه انسان های عاقل، با ازدواج درخواستی مخالفت می کنند و کسی هم بابت این مخالفت ، سرزنش شان نمی کند.
آنان فکر می کنند که قضیه روابط بین المللی هم نظیر این موضوع خانوادگی است ، حال آن که این دو ، از اساس با یکدیگر متفاوت اند.

آنچه در روابط خصوصی و خانوادگی سالم، ملاک عمل است ، اعتماد متقابل ، حس مشترک ، علائق عاطفی و نظایر این هاست اما در روابط بین المللی ، منفعت طلبی ، استیلاجویی ، خطر زدایی و مفاهیمی مشابه ، ملاک عمل است.

لذا اگر بخواهیم در روابط خارجی ، ملاک های زندگی فردی را مد نظر داشته باشیم ، دقیقاً از همین لحظه باید وزارت خارجه را تعطیل کنیم و با هیچ کشوری ، هیچ رابطه ای نداشته باشیم.

به عنوان مثالی واضح ، اگر بی اعتمادی و سوابق خصومت بار تاریخی و اقدامات غیر همسوی کنونی ، ملاک تصمیم و عمل است، باید حتی روسیه و چین را نیز که در کنار آمریکا به تحریم ایران رأی داده اند از دایره روابط خارجی مان حذف کنیم. حال آن که به دلیل منافعی که برای خود ترسیم کرده ایم با این دو کشور رابطه داریم ولی مثلاً با کشوری مانند بوتان ، علیرغم این که هیچ اقدامی هم علیه ایران نکرده ، رابطه خاصی نداریم ، چون منافع خاصی هم نداریم.

2 - هنر دیپلماسی ، برقراری رابطه با جریان های غیرهمسو ، دفع شر و ضرر آنها و نهایتاً تبدیل تخاصم به تعامل منفعت محور است.
اکنون جمهوری اسلامی ایران ، با دمشق ، روابط خوبی دارد. لذا اگر مقامات ایرانی در رایزنی با سوری ها چند تفاهم نامه همکاری منعقد نمایند که نتیجه اش درآمد سالانه یک میلیارد دلاری برای ایران باشد، هر چند این یک دستاورد است ، اما کار چندان شاقی انجام نداده اند.

اما اگر با جریان مقابل ، مثلاً آمریکا وارد مذاکره شوند و جلوی آسیب های بیشتر آمریکا را بگیرند و رفته رفته و حتی در دراز مدت ، دشمنی که همواره خطر جنگ با آن وجود داشت را به یک طرف تجاری تبدیل کنند، کارشان تاریخی و هنرمندانه است.

چانه زنی با رقبای قدرتمند ، بسیار ارزشمندتر از چای خوری با دوستان گرمابه و گلستان است.

3 - جریان تخریب ، هر چند سیاست تنش زدایی روحانی را با تمام توان تخطئه می کند اما فارغ از شعارهایی مانند مقاومت ، هرگز نمی گوید که اگر راه این نیست ، پس کدام است؟
فرض کنید که دولت جمهوری اسلامی ، راه تنش زدایی را کنار بگذارد و همچنان با این استدلال درست که "حق با ماست" از در تقابل با دنیا برآید ؛ بعدش چه؟
آیا جز این است که ادامه این مسیر، اگر به جنگ هم منتهی نشود، نتیجه ای جز تشدید تحریم های فلج کننده و نابودی اقتصاد ایران و معیشت ایرانیان و نهایتاً بروز بحران های اجتماعی و سیاسی نخواهد داشت؟ آیا این را می خواهیم؟

خط تخریب ، اگر صداقت دارد ، در کنار غر زدن های روزانه اش ، بگوید پیشنهاد جایگزین اش برای تنش زدایی چیست؟
فقط یادشان باشد که قرار نیست فرد فرد مردم ایران ، برای داشتن چند کیلو اورانیوم 20درصد غنی شده ، تنها فرصت شان برای زندگی از ازل تا ابد را تحت شدیدترین فشارها باشند.
زندگی - و نه فقط زنده ماندن - بیش از انرژی هسته ای حق مسلم ماست.
ALI
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۱۶
۸
چطور نمیبینید حماسه رو!
گزارش صد روزه ندیدید چه حماسه ای بود از کوبیدن دولت قبل!
توافق ژنو و ندیدی چه حماسه ای بود از عقب نشینی از آرمان ها!
این پول های که آزاد شد واین تحریم هایی که برداشته شد وندیدی !
این دوستی با آمریکا و کم کم دوستی با اسرائیل !
دیگه حماسه از این بیشتر تو تاریخ به این اندازه حماسه یک جا دیده اید!

معلوم نیست رهبر عزیز از دست این حماسه سازان بی کلید وتدبیر چه می کشد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۱۴
۱۷
آنچه دوستان شما در 8 سال ویران و غارت کرده اید را انتظار داری در 8 ماه آباد شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پس چرا وعده الکی داد و مردم رو فریب داد ، اگر این کشور در 100 روزه آباد نمی شد چرا گفت وعده می دم 100 روزه اقتصاد رو درست کنم ؟
16 سال و الانم حدود 200 روز حکومت شما رو دیدیم و داریم می بینیم ، تمام این امکان ، پشرفت های علمی ، هسته ای و خیلی چیزهای دیگه در زمان احمدی نژاد رخ داده ، قبول دارم ضعف هایی هم بوده ولی در دوره ی شما 100 ضعف بود مثل الان که در برابر دنیا داریم تحقیر میشیم و تو سرمون میزنن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان ایشان وعده گزارش صد روزه دادند نه بهبود آنی وتا حدودی هم در کاهش گرانی وتورم موفق بودندو مطمئنا" کنترل تورم زمان بر است وگندی که دولت پاک با باند اختلاس گرش زده به این زودیها درست نمی شود .
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
نخیر
کجا وعده گزارش بوده؟
وعده صریح داد که مشکلات معیشتی رو رفع میکنه
رفع مشکلشم دیدیم
با این سبد کالا
از آشنایان خود من که واممو ضمانت کرده
شماره ملیش دستم بود
با خالص دریافتی 1900000 تومان - همسر کارمند فرهنگی 800000 تومان - فرزند ارشد فرهنگی(مجرد) + 7 واحد آپارتمان که اجاره داده شده
شما بگیر خالص درامد حقوق و مستقلات ماهیانه5 میلیون تومان
مشمول دریافت شدنولی بنده خدای دیگه
بازنشسته تامین اجتماعی - مستاجر- با دریافتی حدود 700 هزار تومان مشمول دریافت نشدن
این از عدالت دولت د....گویان شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۱۰
۳
جواب اين تيتر:
تعطيل شد آقا جون ، يه طرفه بود ، فقط مردم بايد حماسه ميافرديند ، مسئولين جيباشونو از تحريم پر ميكردن، اينه كه تعطيل شد !!!!
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا که حضرات دولت راستگویان از راه نرسیده خزانه رو خالی کردن ! البته گندش موقعی درمیاد که رئیس جمهوری بعدی تشریف بیاره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
17 میلیارد روز آخر فعلا" یادت باشه که نمونه کوچکش بود !!!!!!!!!!!!!!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۲۷
۹
روحانی حیا کن
مملکت و رها کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
طالبان یها 24 خرداد از ملت تودهنی خوردید وتوهم می زنید
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
طالبان اونیه که به تو نون حروم داد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۸
۳
سالیان سال هست که دروغ می شنویم
رمز موفقیت این هست هرچه می شنوی هیچ باور نکن تازه هرچه که می بینی نصف آن را باور کن !!!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
۱۴
۳
برنامه جدید اقتصادی(فاز دوم هدفمندی)
قیمت حاملهای انرژی افزایش پیدا میکنه .یارانه نقدی ثابت میمونه.یارانه عده ای از مردم قطع میشه.
به بهانه این که میخواهند این پولها را صرف رونق تولید کنند.در حالی که مطمئنا قیمت ها نیز بیشتر میشه..........پیدا کنید بنزین فروش را!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
برنامه مصوب مجلس اصولگراست !!!!!!!!!!!!!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چه طور دور اول کار احمدی نژاد بود!!!!!!!!!!!!
حالا شده برنامه مجلس اصول گرا!!!!!!!!!!!!!!؟
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
۱۲
۸
همش دنبال رای جمع کردن برای دوره بعده ازاین که با نیم درصدبیشتر رای اورده خیلی ناراحته نوچه ی فتنه گران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به کوری چشمت در انتخابات دور بعد هم رای می دهیم تا کور شود آنکه نتواند ببیند
خرسوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
۶
۱۳
آقایان صراط ازخداکه شرم نداریدحداقل ازبصیرت مردم شرم داشته باشید.حیوانات هم برای خودشون توجنگل قواعدبازی دارنداماشماقانون شرع هم زیرپامی زارید.نکنیدازاین کارها.شایددردنیاافکارعمومی بعضی ازمردم روبه سمت تفکرات مسموم وافراطی خودنزدیک نمائیداماازپل صراط بترسیدیه کم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۱
جلوی فاسدان اقتصادی و رشوه و پارتی بازی و نفوذ ارباب زاده ها رو بگیرید همه چی درست می شه بیایید از اول بگویید اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله و حکومت داری نه روحانی نه احمدنژاد حکومت یعنی علی علی علی علیه السلام و تمام مرگ بر کافر یک نکته دیگه از خدا بترسید نه بخاطر جهنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
۱۰
۷
دیپلماسی خارجی تنها راه حل حماسه ی اقتصادی هست
ظرفیت داخل کلا کشکه
ما افراطی هستیم
ما حامی بی قانونی هستیم
ما باید به انزوا برویم
اوه اوه اوه ما همه سرهنگ هستیم
من
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
خاک پای سرهنگ هارو سرمه چشمانم میکنم
سرهنگ بودن شرف داره سیاست بازه دروغگو بودن
شرف داره به فتنه گر بودن
شرف داره به حقه بازو دغل باز بودن
شرف داره به جلبک سبزه حامی میر یزید بودن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
نورای تقلبی
آشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
۷
۶
صراط چرا این کار رو میکنی
تنها راه حل برای رهایی از این شرایط عصفناک و خزانه خالی و... دیپلماسی خارجی هست
تنها راه ایجاد حماسه اقتصادی ارتباط با آمریکاست
ظرفیت داخل کلا کشکه
ما افراطی هستیم
ما باید به انزوا برویم
ما حامی بی قانونی هستیم
اوه اوه اوه ما سرهنگیم
این دولت راست گویان و درستکاران هستش
ما نامحرم هستیم و اجنبی ها محرمند
در کل شما کی هستید من کی هستم اینجا کجاست من اینجا چیکار میکنم هاااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرت ننویس
اکبر هاشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۸
حسن آقا را اینقدر اذیت نکنید!

ایشون با بنده در حال جهاد با اقتصاد هست و انشا الله طوری کمر اقتصاد را خواهیم شکست که حماسه اقتصادی مد نظر بنده محقق بشه!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
هر هر هر
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
۹
۱۰
قرستادن پول نفت بر سفره ها
ایجاد 2 میلیون فرصت شغلی در سال
بیمه بیکاری
پرداخت 1 میلیون تومان به هر نوزاد
محو اسراییل
و........................ به کجا رسیده؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
ببخشید صد برابر شدن سرعت اینترنت رو یادم رفت
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۳
۷
پس با خواندن این تیتر نتیجه میگیریم که: باید اعضای هیئت دولت در نشستی صمیمی در دفتر رییس رسانه ملی مهندس سید عزت الله ضرغامی افقهای رسانه ملی را در تحقق حماسه اقتصادی بررسی کنند
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
۱۲
۴
شعار شعار شعار و فقط شعار
امید سرباز فدایی احمدی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
۲۱
۶
دولت روحانی: دولت بی برنامه ، دولت د... گویان، دولت ت...ها، دولت ر.. وت...ر ، دولت آلت دست هاشمی وخاتمی ،دولت ح.ن.... ها ، دولت بی عدالتی ها و دولت...
روح اله سرباز فدايي رهبر
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا شما رو به راه راست هدايت كنه سلفي ها هم فداي راه انحرافي مثل اين دارن ميشن فدايي رهبر شنيده بوديم اما پاك ترررررررررين دولت كهكشان راه شيري نه يكم از عقلت استفاده كن بعد فدا شو فساد دردولت نهم ودهم كافي نيست كل دنيا را مي خوايد مديريت كنيد 70ميليون را زاييديد معاون اول رييس جمهورتون كجاست الان از پرونده ايشان اطلاع داريد يا فقط براي فدا شدن آمديد كاري هم با فساد نداريد
امید سرباز فدایی احمدی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
معنای کلماتی مثل عدالت ،شجاعت، صداقت، ساده زیستی، قاطعیت، یاور مظلومان و... در ایران تنها با نام احمدی نژاد گره خورده است.خیلی ها دوست دارن با دروغ تخریبش کنند اما خدا همراه و یاور احمدی نژاد است.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۳
مثل لوله کشی رحمت آباد ، حماسه دولت در دست اقدامه
فرهاد
|
Iraq
|
۱۸:۳۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
۴
۲
بچاپ تا نچاپنت شعار سال 93 ایران شده پرورشگاه دزد خدا به دادمون برسه فعلا از بیت المال اگه اون تموم بشه از اموال خصوصی مون دزدی میکنن.
دانشجوی گرسنه بی آینده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
۸
۳
دوستان عزیز که دم از اورانیوم و انرژی هسته ای می زنید،به چه درد شکم گرسنه ی من دانشجو میخوره که امشب شام ندارم بخورم؟جوابمو یکی بده ببینم مسئولش کیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دانشجویی که در حد شکمش فکر میکنه به درد جرز لای دیوار میخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس 12:13 گشنگی نکشیدی هیچی نگو
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
تو فکر کردی واسه آقایون اهمیتی داره؟ موشکباران سرزمینهای اشغالی و صدور انقلاب به کومور و بورکینافاسو واجبتره
محسن35
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
۷
۴
در مورد دولت روحانی و وعده های پ... و د...های انتخاباتیش فقط میشه گفت :
« زنم چه چه بلبل تا خرم بگذرد از پل»

تا اینجای کار تنها د... از این دولت دیدیم و افتضاح و ذلت آفرینی و تحقیر و تهدید. انشاء الله بعد این بخیر بگذره ولی سالی که نکوست از بهارش پیداست.

این آقای روحانی و ظریف چه جوری می خوان جواب خون شهدای هسته ای رو بدن؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
همون جوری که اربابان جنابعالی میخان جواب این همه جوون بیکار و دختر ایرانی شیعه که تو کشورهای عربی دست به دست میشن و بدن
محسن35
|
Iran (Islamic Republic of)
مشکل بیکاری جوونها و فحشا دختراها با این مذاکرات ژنو حل شد؟
اصلا ربطی داشت؟
تازه خیلی از نخبه های علمی کشور رو هم بیکار کرد که.
الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
۱۰
۴
این دولت هم خوب شعار میده ولی چون نیتشون خیر نیست و فکر دور و بر خودشون هستن اینه که رسوا شدن و رسواتر هم خواهند شد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
۸
۴
من الان فهمیدم

اون کلید یعنی قفل به احمدی نژاد ... همین و بس ...
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
واین خودش یعنی همه ی بدی ها مثل دروغ تهمت،مسخره بازی،گل به خودی و...تعطیل.زنده باد روحانی.
محسن35
|
Iran (Islamic Republic of)
گل بخودی خیلی خیلی مناسب دولت روحانیه و دروغ و تهمت و تعطیلی همه که دیگه مخصوصشه
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
۷
۳
معلومه صراط از اقتصاد هیچ درکی نداره.شما توی این چند جملش هیچ عبارت اقتصادی، هیچ آماریاهیچ مقایسه ای مشاهده نمی کنی.
سیلاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
۷
۲
شما بپرسید از حماسه تزویر و حیله و حقه بازی چه خبر؟ ...... سر شاخه نشسته و شاخه از بن برید و انرژی هسته ای را به ثمن بخس فروخت و شان مردم را فدای خوش امد اربابان م... مثل هاشمی و خاتمی و کروبی و فتنه گران کرد و به ریش مردم قهقه میزند یه مشت ن... و بی منطق هم دورش جمع شدند که فقط دنبال تمتعات ج... و ح... خود هستند اونوقت میپرسی از حماسه اقتصادی چه خبر ؟ بپرس از خیانت و وطن فروشی و تزویر چه خبر ؟
محسن35
|
Iran (Islamic Republic of)
اوه اوه اعصاب نداریا.
من نمی دونم چرا صراط واژه ای مثل دروغ و غیره رو وقتی به دولت های قبلی نسبت داده میشه سانسور نمی کنه ولی وقتی به دولت حاضر نسبت داده میشه سانسور می کنه.
كريم صفري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
سلام صراط عزير خبر داريد سايت مشابه سايت شما www.seratpub.com با انديشه هاي بازرگاني در حال فعاليت است ؟
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
۹
۳
آقا این طرفدارای دولت که هر چی میگی نوفهمن! برادر من .من اصلا از این قیافه روحانی خوشم نمیاد باید کیو ببینم!
بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
مجبوری تحمل کنی چون شماها کلا 4میلیون بیشتر نیستید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
با نوی عزیز انشاالله سواد که داری؟
اون 4 میلیونی که هی روش مانور میدید فقط طرفدارای جلیای بودن، طرفدارای بقیه کاندیداها مثل آقای قالیباف هم از ر... جناب روحانی خوششون نمیومد وگرنه که بهش رای میدادن، عزیزم اگه جمع و تفریق کنی میبینی جمعیت مخالفین برابر نباشه اقلا کمار نیست، ضمن اینکه خیلیا گول شعارهای مفت اقتصادیه جناب ح... خان رو خوردند دارند نتیجشم میبینن
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا الان شما فقط 4 میلیونید
ما 71 میلیون
گذشته ها رو ولش کن
گذشتهرو شما با همین وعده های دروغ رقم زدید
الان 95 درصد مردم ازتون بریدن
حالا کجای کاره
بنی صدر دومی رقم زدید شماها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از قدیم گفتن نخوابیدی شب درازه....میبینیم دولت تدبیر و امید هم آنچنان کم بیاره که خود اونایی که رای دادن بگن غلط کردیم....من خودم از منتقدین سرسخت دولت قبلم چون احمدی نژاد بزرگترین اشتباهش کار کردن برای این مردمی بود که جز درد شکم هیچیو تمیفهمن. از فرهنگ چند هزارساله ایران چیزی جز عوامگرایی و بی فرهنگی باقی نمونده.....متأسفم
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
۳
۱۲
بیایید به خاطر خدا از هم فاصله نگیریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
۲۰
۳
چطور شد؟
آبش رو کشیدن چلو شد
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۱۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
۲۶
۳
"دقیقه ای قیمتها بالا می رفت یادتان رفته 300 درصد در عرض یک سال ریال بی اعتبار شد یادتان رفته با فروش نفت 120 دلاری نه 7 دلاری زمان جنگ!!!!!؟"

این خالی ها رو خودت تنها بستی یا راستگویان و پدر خوانده هم به کمکت آمدن. اولاً زمان جنگ حقوق کارمندها روی ماهی ۲۵۰۰ تومان میچرخید، ولی الان روی ماهی پونصد هزار تومان میچرخه، جمعیت زمان جنگ سی و شش میلیون بود. یک دهم زیر ساختهای الان رو نداشتیم. دوستان شما میگن، در آمد نفت افسانه ای بوده، اما نمیگن در زمان خودشون هم قیمت کالاهای وارداتی هم بطرز افسانه ای پایین بوده.
در سال ۱۳۵۸ یک عمارت دو طبقه هر طبقه ۳۰۰ متر زیربنا و ۳ سال ساخت در سید خندان ، یک میلیون و پونصد هزار تومان قیمتش بود. در سال ۱۳۵۹ هم قیمت یک آپارتمان نوساز ۲۴۰ متری نزدیک ونک یک میلیون تومان بود. حقوق یک کارگر ۲۵۰۰ تومان بود.

پس منم میتونم بگم الان با ۲ ماه حقوق دولتی برن برای خودشون یک آپارتمان نوساز ۲۴۰ متری نزدیک ونک بخرن!!!!!!

با توجه به قیمت مسکن و اقلام خوراکی و حقوق کارمندان و کارگران و ارزش پول، به پول امروز در آمد نفتی ما از سال ۶۰ تا ۶۸، چیزی در حدود ۱ تریلیون و چهار صد میلیارد دلار در آمد بوده. این چیزی بیشتر از دو برابر در آمد نفتی احمدی نژاد هست. ۱۴ درصد بودجه جنگی ما بوده. بقیه این پولها کجا رفته؟

شما دقت کن شاه معدوم کشور رو با بشکه ای یک دلار تا سال ۱۳۵۲ میچرخوند و اینهمه هم تهران و کلانشهر ها رو ضرف چند سال توسعه داد، مراکز هسته ای ساخت، مترو رو پایه گذاری کرد، سپاه دانش، بهداشت، ترویج و آبادانی، تغذیه رایگان در مدارس ۳ نوبت و ...


اما دوست عزیز، من میتونم یه چیزی رو بگم؟ بگم؟ دوست عزیز، خالی های پدر خوانده رو تحویلمون نده، نمیشه، چون تو فلان سال سه هفته قیمت نفت، فرضاً ۱۲۰ دلار شد، پس کل ۸ سال ۱۲۰ دلار فروخته شده. هر سال یه میانگین قیمت داره ، که هر سال اوپک میده بیرون. محض اطلاع شما میانگین قیمت هر بشکه نفت در سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳، سال روی کار آمدن داس و کلید:


Yearly Basket Price (Average prices for OPEC crude oil from 2005 to 2013 (in U.S. dollars per barrel))

2014 .........104.72
2013 .........105.87
2012 .......... 109.45
2011 .......... 107.46
2010 .......... 77.45
2009 .......... 61.06
2008 .......... 94.45
2007 .......... 69.08
2006.......... 61.08
2005 .......... 50.64

http://www.opec.org/opec_web/en/data_graphs/40.htm

در مورد در آمد نفت هم در زمان احمدی نژاد هم، ۱۳۴ میلیارد دلار که تو خزانه و صندوق ارضی بود و رییس اصلاحطلب بانک مرکزی، آقای بهمنی که اینقدر قربون صدقه آقای روحانی میرفت تأییدش کرد. دو سال آخر هم که بیشتر پولاش رو شما الان دارید از هند و ترکیه و چین دارید تحویل میگیرید. ۷ ماه هم هست که خودتون دارید از در آمد افسانه ای نفت فیض میبرید!


این که شما میگی فروش نفت 7 دلاری زمان جنگ، این خودش یه دروغ بزرگه. اتفاقاً از سال شروع انقلاب
قیمت نفت از ۱۲ دلار به ۲۹ دلار رسید. این مدرکش، زمان شاه تا آخرین سال جنگ:

Average prices for OPEC crude oil from 1960 to 1988 (in U.S. dollars per barrel

1988 ......... 14.24
1987 ......... 17.73
1986 ......... 13.53
1985 ......... 27.01
1984 ......... 28.20
1983 ......... 29.04
1982 ......... 32.38
1981 ......... 34.00
1980 .........35.52
1979 .........29.19




1978 .........12.79
1977 .........12.50
1976 .........11.60
1975 .........10.43
1974 .........11.00
1973 .........2.70
1972 .........1.82
1971 .........1.70
1970 .........1.21
.
.
.
.
.
.
1960 .........1.63

http://www.statista.com/statistics/262858/change-in-opec-crude-oil-prices-since-1960/


دوست عزیز، یه چیزی رو، تا یه حدی میشه به خورد مردم داد. نمیشه که شیر نفت توی تمام ۲۷ سال قبل از احمدی نژاد و درست به محض رفتن احمدی نژاد ، بسته بشه، اما در دوران احمدی نژاد باز باشه! نمیشه تحریمها در دوران دکتر احمدی نژاد بی تأثیر باشه، و همه تون بگید سوء مدیریت بوده، اما به محض رسیدن به قدرت بگید همه چی تقصیر تحریمهاست. چطوری هستش که توی مرداد ماه امسال صنوق بین المللی پول اعلام میکنه، بورس ایران در شش ماهه اول سال در دنیا اول شده، اما خبرش در ستون چپ روزنامه ها درج میشه؟ چطوری هستش که اقتصاد ما در دوران همین تحریمهای سخت، در آخرین سال دولت دهم، بیست و یکمین اقتصاد دنیا شد؟
در همین شش ماه آخردولت احمدی نژاد، با وجود تمام مخالفتها، هفته ای نبود که چندین طرح مسکن مهر و طرحهای صنعتی افتتاح نشن. یارانه های همه رو هم داد.

در طی ۲۷ سال ما ۱۲۷هزار مسکن روستایی ساختیم. در طول ۸ سال دولت احمدی نژاد، یک میلیون و 700 هزار مسکن روستایی و دو میلیون و 203 هزار مسکن شهری ساخته شده. ما باید از خودمون سوال کنیم، که در اون ۲۷ سال چکار میکردیم؟ ما انقلاب کردیم برای رسیدگی به محرومین.

در همین دوران ۸ ساله احمدی نژاد، با چراغ خاموش 40 میلیون نفر سهام عدالت گرفتن، 4 میلیون و 500 هزار نفر وام ازدواج گرفتند که عمدتا جزء طبقات پایین جامعه بودند، تعداد روستاهایی که از گاز طبیعی استفاده می‌کردند از 1800 به بیش از 22 هزار روستا رسید، آزادراه و بزرگراه از 5 هزار و 800 کیلومتر به 15 هزار و 570 کیلومتر آزادراه و بزرگراه رسید. مرحله اول هدفمندی رو اجراء کرد، طرح سوخت اجراء شد، کشور رو هسته ای کرد، فضایی کرد. آیا این آمار دروغه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
۲۰
۲
این دولت سالمندان فقط حرف میزند وتوانایی انجام هیچ کاری راندارد میخوان باسبدکالامردمرافریب بدهند
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۲
۲۱
به کوری چشم صراط حماسه اقتصادی در حال انجام است.
ناشناس
|
-
خواب دیدی خیر است.
ناشناس
|
-
تعصب کور - حماسه اقتصادی را مردم مردم راسا رقم خواهند زد فقط دعا کنید به قهرمانه حماسه که به دولت امید ندارند به آن ها شر نرساند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۱۹
۰
کابینه روحانی امتحان خود را قبلا پس داده اکثر اعضای دولت سالهای سال مسئولیت داشتند اگه تدبیر داشتند قبلا به کار میگرفتند.
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۱۰
به کدوم شعارهای سالهای قبل عمل شده که منتظر معجزه برای حماسه اقتصادی هستید . هر چی رهبری عزیز شعار سال انتخاب کردند دقیقا برعکسش عمل شده و می شود. حماسه سیاسی امسال هم حماسه ای بود که هیچ کس فکرشو نمی کرد هیچ کس قادر به حدس درست نبود و دقیقا چیزی رخ داد که همه را غافلگیر کرد شاید بشه گفت واقعا ناخواسته حماسه سیاسی رخ داد البته رابطه با آمریکا هم در همین راستا بود می هش گفت حماسه سیاسی رخ داد اما منفی یا مثبت الله اعلم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۱
۱۱
کی به کدوم شعارهای سال عمل شده که این دومیش باشه کدوم شعار سال ؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۱
۱۳
ان شاء الله به لطف خدا و به کوری چشم دشمنان نظام و انقلاب که به خاطر گروه خود نمی خواهند دولت خوب کار کند، به زودی حماسه اقتصادی محقق خواهد شد.
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۱۲
۱
کدوم حماسه دلتون خوشه ها ؟
بشیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱
۱
حماسه یعنی ازخودگذشتن٬ شب وروز نداشتن ٬ ازتاریخ درس گرفتن٬ زحمت گذشتگان رابه بادندادن٬ عمل کردن بجای حرف زدن ٬ پای درددلبسیجی نه ! رزمنده ننه! پای صحبت ودرددل مدافعین باسواد وطن شایدبتوان باتشخیص درست دوست ازدشمن بتوانیم به شرکایی مطمئن دست پیدا کرد .یعنی اینهایی که امروزه مادنبالشان هستیم وبرای انهافرش قرمز پهن کرده ایم تاالان امتحان خودراپس نداده اند .چرادوباره باید به دور تسلسل مبتلا شویم .دشمن که مسلسل وار مارابربر وبی سواد می خواند وحالا خودمان درداخل لقب ببسواد به خود می دهیم بالاخره همین بیسوادها درمحضر ملا باجی ها خواندن ونوشتن فراگرفته اند وبالاخره چندکلمه ازقران رامی فهمند .تاوقتی ما برای خوش امدن ایادی استکبار شیطانهای مجسم اینطور خودزنی کرده به خود رحم نمی کنیم ! حماسه اقتصادی هم درحد شعار می ماند وکف وسوت زدنهای بی محتوا میشود حماسه سیاسی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲
۱۳
صراط بايدفيلتربشه
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۱۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
۱۳
۱
معاون یهودی وزیر خارجه آمریکا، وندی شرمن به بحث توزیع سبد کالایی در ایران نیز پرداخت و گفت: «شما در اخبار دیدید که ایران اخیرا به طور قابل مشاهده‌ای غذا به مردم فقیر در جامعه داد که به نوعی نشان‌دهنده این است که کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تاثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است، همانطور که روحانی قول داده بود که این پول صرف اهداف دیگر نشود.

حقوقدان دمت گرم که کرامت انسانی ما ایرانیها رو هم پیش ما، هم پیش دنیا و هم پیش یهودیهای صهیونیست حفظ کردی.
دگدر كم ثواد هصود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
۸
۱
حماسه اقتصادي تبديل شد به توزيع ذلت گونه سبد كالا
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۱
۸
این دولت علی رغم کارشکنی انحصار طلبان در جهت حماسه اقتصادی قدم برداشته است. تورم کنترل شده، قیمت ارز و طلا کاهش و تقریبا ثابت شده است و ....
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۱
۱۰
صراط ! صراط مستقیم چی شد؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۸
۰
سلام طرفدارهای دولت اعتدال لطفا فقط دوتا برنامه بلند مدت وکوتاه مدت دولت را بگید! چهار سا بعد میفهمید احمدی نزاد چیکرد و اینها چی کردند فقط تو یک ماه ۵۷۸میلیارد سیگار وارد کشور شده !سبد هم دیدیم چطوری پخش شد!راننت هم که تو وزارت صنعت بی داد میکنه !تو شی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
۰
۸
روحانی متشکریم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
۸
۱
آقای روحانی ما کجا کلاس بریم سوادمون خوب بشه مرسی از راهنمایی که می کنید
برنامه نویس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
۸
۱
حماسه اقتصادی نمی خوایم

یک کاری به حال کشور بکنید

کشور از دست رفت
به زودی تمامی نرم افزارهای مالی 1 الی 2 سال پیش از دست می رن

یه فکری به حال پول ملی کنید

دیگهunsigned long int تو سیستم 64 بیتی! هم جواب نمیده

تعداد جمع ارقام که میره بالا ، اصلا نمیشه سیستم رو جمع و جور کرد.

آخه من سرم رو بزنم کجا از دست شما ها!
جواد خلخال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
۳
۱
اون بلائی که دولت مهرورز بعضیا سر این کشور آورد هیچ کسی از داخل کشور نمی تواند اوضاع سیاسی و اقتصادی را اسر و سامان بدهد مگر اینکه رئیس جمهور بعدی را از خارج بیاریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
۲
۲
بعضی ها توی روز روشن دروغ میگن میگن الان شبه چرا به دروغ میگین این دولت برنامه اقتصادی نداره , پس این همه تبلیغ برنج هندی به نام های مختلف که دوماهی است که شروع شده پس چیه هر شبکه سیما رو که بزنی تبلیغ برنج هندی دیگه پس اینا بی برنانه وارد شده یا اونایی که وارد میکنند بی برنامه هستند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
۰
۱
شما درعرض 4ماه منتظر حماسه بودید وچهارسال باقیمانده را فرصت محدود میگویید.عجبا حیرتا
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
۱
۱
فعلا مشغول درست کردن گند اقتصادی است که احمدی نژاد در این 8 سال بار اورده به حماسه اقتصادی هم می رسد .ولی خودمانیم شماها هم از پررویی روی سنگ پای قزوین را سفید کرده اید . احمدی نژاد شما در 8 سال حکومت خود و با وجود 800 میلیارد دلار درامد نتوانست حماسه بیافریند بماند که ... به مملکت و رفت حالا شما انتظار دارید دولت جدید درشش ماه و با فروش کمتر از یک میلیون بشکه نفت که پول ان را هم به دلیل دسته گلهای احمدی و جلیلی باید به صورت قطره چکانی و با منت پس بگیرد حماسه اقتصادی خلق کن معذرت می خوام بی ادبی می کنم احمقید یا ملت را احمق فرض کرده اید
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
۰
۱
لاش برای تخطئه سیاست تنش زدایی دولت روحانی ، وارد فاز جدیدی شده است و مخالفان دولت ، این بار می کوشند به استناد سخنان مقامات آمریکایی و اروپایی، چنین نتیجه گیری کنند که چون آنان صداقت ندارند، نباید در مسیر بهبود روابط با غرب حرکت کرد.

سرمقاله یکی از روزنامه های جریان تخریب در شماره اخیر خود نوشته : « جان‌کری در داووس گفت:آمریکا حتی در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به ایران اطمینان ندارد.
کلاوس شواب رئیس مجمع جهانی اقتصاد به آسوشیتدپرس گفت:هنوز زود است که رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران بتوانند اعتماد جامعه جهانی [غرب]را به دست آورند!
میان مکالمه تلفنی دکتر روحانی با رئیس جمهور آمریکا دو روز فاصله نیفتاد که اوباما در ملاقات با نتانیاهو گفت همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی درباره ایران روی میز است. »

و سپس نتیجه گیری کرده که توافق هسته ای ، "به شکل رگباری تیر خلاص خورد"ه است.

مقدمات استدلال آقایان ، البته صحیح است: غربی ها در سیاست خارجی شان ، صداقت ندارند ، آنها حتی به ما هم اطمینان ندارند ، صرفاً به دنبال منافع خویش هستند و اگر هم بتوانند از زدن هیچ ضربه ای به ما ابا نمی کنند.
لذا اگر کسی بنای تحلیل و اقدام خود را بر اعتماد به غرب بگذارد ، حتماً دچار خطای راهبردی شده است.

تا بدین جای سخن ، مشکلی نیست ؛ اما چند نکته بسیار مهم را نباید مغفول گذاشت:

1 - مشکل راهبری اصحاب تخریب این است که روابط بین المللی را به طرز فجیعی با روابط شخصی و خانوادگی اشتباه گرفته اند. اگر برای دختر آنان ، خواستگاری بیاید که صداقت نداشته باشد و انسان قابل اعتمادی نباشد ، مانند بقیه انسان های عاقل، با ازدواج درخواستی مخالفت می کنند و کسی هم بابت این مخالفت ، سرزنش شان نمی کند.
آنان فکر می کنند که قضیه روابط بین المللی هم نظیر این موضوع خانوادگی است ، حال آن که این دو ، از اساس با یکدیگر متفاوت اند.

آنچه در روابط خصوصی و خانوادگی سالم، ملاک عمل است ، اعتماد متقابل ، حس مشترک ، علائق عاطفی و نظایر این هاست اما در روابط بین المللی ، منفعت طلبی ، استیلاجویی ، خطر زدایی و مفاهیمی مشابه ، ملاک عمل است.

لذا اگر بخواهیم در روابط خارجی ، ملاک های زندگی فردی را مد نظر داشته باشیم ، دقیقاً از همین لحظه باید وزارت خارجه را تعطیل کنیم و با هیچ کشوری ، هیچ رابطه ای نداشته باشیم.

به عنوان مثالی واضح ، اگر بی اعتمادی و سوابق خصومت بار تاریخی و اقدامات غیر همسوی کنونی ، ملاک تصمیم و عمل است، باید حتی روسیه و چین را نیز که در کنار آمریکا به تحریم ایران رأی داده اند از دایره روابط خارجی مان حذف کنیم. حال آن که به دلیل منافعی که برای خود ترسیم کرده ایم با این دو کشور رابطه داریم ولی مثلاً با کشوری مانند بوتان ، علیرغم این که هیچ اقدامی هم علیه ایران نکرده ، رابطه خاصی نداریم ، چون منافع خاصی هم نداریم.

2 - هنر دیپلماسی ، برقراری رابطه با جریان های غیرهمسو ، دفع شر و ضرر آنها و نهایتاً تبدیل تخاصم به تعامل منفعت محور است.
اکنون جمهوری اسلامی ایران ، با دمشق ، روابط خوبی دارد. لذا اگر مقامات ایرانی در رایزنی با سوری ها چند تفاهم نامه همکاری منعقد نمایند که نتیجه اش درآمد سالانه یک میلیارد دلاری برای ایران باشد، هر چند این یک دستاورد است ، اما کار چندان شاقی انجام نداده اند.

اما اگر با جریان مقابل ، مثلاً آمریکا وارد مذاکره شوند و جلوی آسیب های بیشتر آمریکا را بگیرند و رفته رفته و حتی در دراز مدت ، دشمنی که همواره خطر جنگ با آن وجود داشت را به یک طرف تجاری تبدیل کنند، کارشان تاریخی و هنرمندانه است.

چانه زنی با رقبای قدرتمند ، بسیار ارزشمندتر از چای خوری با دوستان گرمابه و گلستان است.

3 - جریان تخریب ، هر چند سیاست تنش زدایی روحانی را با تمام توان تخطئه می کند اما فارغ از شعارهایی مانند مقاومت ، هرگز نمی گوید که اگر راه این نیست ، پس کدام است؟
فرض کنید که دولت جمهوری اسلامی ، راه تنش زدایی را کنار بگذارد و همچنان با این استدلال درست که "حق با ماست" از در تقابل با دنیا برآید ؛ بعدش چه؟
آیا جز این است که ادامه این مسیر، اگر به جنگ هم منتهی نشود، نتیجه ای جز تشدید تحریم های فلج کننده و نابودی اقتصاد ایران و معیشت ایرانیان و نهایتاً بروز بحران های اجتماعی و سیاسی نخواهد داشت؟ آیا این را می خواهیم؟

خط تخریب ، اگر صداقت دارد ، در کنار غر زدن های روزانه اش ، بگوید پیشنهاد جایگزین اش برای تنش زدایی چیست؟
فقط یادشان باشد که قرار نیست فرد فرد مردم ایران ، برای داشتن چند کیلو اورانیوم 20درصد غنی شده ، تنها فرصت شان برای زندگی از ازل تا ابد را تحت شدیدترین فشارها باشند.
زندگی - و نه فقط زنده ماندن - بیش از انرژی هسته ای حق مسلم ماست.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
۲
۰
فقط دلم میسوزه برای این پولهای مفت که برای کیک و ساندیس و ناهار و شام و بنر و..... که برای این همایشها صرف میشه
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۳۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
صبح روز دوشنبه همزمان با بازدید حسن روحانی، رییس جمهور ایران از وزارت نفت، فردی در مقابل ساختمان این وزارتخانه اقدام به خودسوزی کرد.
به گزارش افکارنیوز، گفته می شود این فرد بازنشسته وزارت نفت بوده است و وزارت نفت تصمیم داشت که خانه های سازمانی بازنشستگان را پس بگیرد. حتی بازنشستگان در این زمینه اعتراضاتی نیز کرده بودند ولی با این وجود باز هم اقدامی از سوی وزارت نفت صورت نمی گیرد.

خوشبختانه با تلاش های حراست مستقر در درب ورودی وزارت نفت این فرد زنده می ماند.

این درحالی است توئییتر روحانی طی مطلبی از انگیزه خودسوزی اظهار بی اطلاعی کرد و نوشت: هنوز انگیزه فردی که در جریان بازدید رییس جمهور از وزرات نفت خودسوزی کرده است، معلوم نیست، اما فرد یاد شده در حال حاضر تحت مداوا است و مسوولان وزارت نفت نیز پی‌گیر مساله درمان وی و دلایل این اقدام او هستند.
مونا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
میگم به نظرم لقب با قاف نوشته میشه نه با غین