۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

آمریکا خطا کند در شعاع بالاتری پاسخ می‌دهیم

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند اگر دست از پا خطا کنند پاسخ جمهوری اسلامی به آنان بسیار شکننده و کوبنده خواهد بود.
کد خبر : ۱۵۹۳۶۳
صراط: سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مورد اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران باید در مرحله بعد، تأسیسات هسته‌ای خود را برچیند، اظهار داشت: پاسخ این نوع اظهارات را ملت ایران در طول سالهای گذشته داده است.

*برای رسیدن به خواسته‌هایمان از آمریکا اجازه نمی‌گیریم/ تاسیسات هسته‌ای هیچگاه برچیده نمی‌شود

وی تأکید کرد: ملت ایران برای رسیدن به یک نقطه، منتظر اجازه گرفتن از کسی به خصوص آمریکایی‌ها نمی‌ماند؛ آمریکایی‌ها از ابتدا مخالف برخورداری ملت ایران از چرخه سوخت و غنی‌سازی اورانیوم بودند اما ملت ایران بی‌اعتنا به نگاه‌های آنان این مسیر را طی کرده و امروز نیز مقتدرانه دارای چرخه سوخت است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: قطعاً آمریکایی‌ها موفق نخواهند شد که به کار تأسیسات هسته‌ای ایران پایان دهند.

سردار جوانی به تهدیدات جان کری مبنی بر اینکه گزینه نظامی همچنان بر روی میز است نیز اشاره کرد و گفت: آقای جان کری مجدداً عبارت نخ‌نمای «اگر جمهوری اسلامی به توافقات و تعهدات خود عمل نکند گزینه نظامی روی میز است» را بکار برده که بنده معتقدم چنین اظهاراتی بدون توجه و درس گرفتن از گذشته است.

*تهدید نظامی ایران از سوی آمریکا فاقد اعتبار است/ گزینه‌های روی میز فقط یک بلوف بدون پشتوانه هستند

وی معتقد است که اظهارات جان کری و برخی از مسئولان آمریکایی‌ در خصوص تهدید نظامی علیه ایران نتیجه‌ای جز خسارت برای ایالات متحده آمریکا نخواهد داشت چرا که به گفته وی تکرار تهدیدات نظامی علیه جمهوری اسلامی تهدیدات آمریکا را فاقد اعتبار کرده و به عبارت دیگر از اعتبار انداخته است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد: امروزه همه کارشناسان، استراتژیست‌ها و صاحب‌نظران دفاعی و نظامی بر این باورند که آمریکا‌یی‌ها در موقعیت اقدام نظامی علیه کشور قدرتمندی همچون ایران نیستند و این اظهارات نیز بلوفی است که به دلیل فاقد پشتوانه بودن، خسارتش برای آمریکایی‌ها بیش از دستاوردهای آنها است.

*آمریکا 35 سال است که ایران را تهید به حمله می‌کند/ ما هم سالهاست که آماده‌ایم

سردار جوانی با بیان اینکه ما سال‌هاست که از سوی آمریکایی‌ها تهدید می‌شویم و ما نیز آمده‌ایم، تصریح کرد: 35 سال است که مدام تهدید می‌کنند و بارها و بارها عبارت «گزینه نظامی» را تکرار کرده‌اند اما هرگز به سمت عمل نرفتند و دلیل آن هم این است که ایران قدرت بازدارندگی بسیار بالایی دارد.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند اگر دست از پا خطا کنند پاسخ جمهوری اسلامی به آنان بسیار شکننده و کوبنده خواهد بود و یا به عبارت دیگر پاسخی در شعاع بالاتر به آمریکایی‌ها خواهیم داد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: آمریکایی‌ها در صورت حمله به ایران وارد معرکه‌ای خواهند شد که به راحتی از آن جان سالم به در نمی‌برند.

سردار جوانی با بیان اینکه امروز تهدید ایران در مقابل تهدید آمریکا از اعتبار بالاتری برخوردار است، گفت: تهدیدات فرماندهان عالی‌رتبه نظامی به ویژه فرمانده کل قوا یعنی مقام معظم رهبری در پاسخ به تهدیدات آمریکا از منظر صاحبنظران و کارشناسان ارشد نظامی اعتبار بیشتری دارد و دلیل آن نیز موفقیت‌ها، پیروزی‌ها و پیشرفت‌های ایران است.

وی ادامه داد: جنگ 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه، تحولات سوریه و مسائل عراق صحنه‌های رویارویی جمهوری اسلامی ایران با سلطه‌های غربی است که نشان داد ایران اسلامی آنچه را که در بیان می‌گوید، اغراق‌آمیز نیست و در عمل نیز توان اثبات آن را دارد.

*ایران قادر است تمام منافع آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار دهد

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی می‌تواند در منطقه تمام منافع آمریکا را مورد هدف قرار دهد و آنان هرگز نخواهند توانست عکس‌العمل مناسبی را در مقابل اقدام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

سردار جوانی به مقامات آمریکایی توصیه کرد: بهتر است سر عقل بیایید و واقع‌بینانه عمل کنید و به حقوق ملت ایران احترام بگذارید چرا که ملت ایران از حقوق خود در 35 سال گذشته عقب‌نشینی نکرده و نمی‌کند.

*غربی‌ها فرصت پیش آمده در دیپلماسی را مغتنم بشمارند

وی در پایان گفت: تهدیدات آمریکایی‌ها، ایرانیان را متحد و منسجم‌تر می‌کند بنابراین غرب و آمریکا این فرصتی که در دیپلماسی ایجاد شده را مغتنم بشمارد و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد.
منبع: فارس